Geen heftafel wel heftruck. Ervaringen ideen?

Da Gista

It's not a throttle controll it's a detonator
9 mrt 2017
241
164
Geldrop
Komend weekend heb ik wat werk gepland aan de bird en mijn knieen vinden beton niet zo fijn. Ik zat er over te denken om de heftruck erbij te pakken. Maar voordat ik weer een berg extra werk heb en tot het nieuwe jaar slechte zin🙃Dacht ik laat ik eerst even navraag doen bij de mede mf'ers.
Dus iemand tips tricks ervaringen punten van aandacht. Heb mijn certificaten maar een last verzetten of eraan werken maakt wel een verschil.
 
Lange smalle pallet zien te regelen of maken en zorgen dat de motor in dezelfde richting staat als de heftruck.

Iets maken waardoor het lange pallet geen mm kan kiepen op de korte vorken en zorgen dat de motor vast op het pallet staat. Heftruck op de handrem zetten en er nooit onder gaan staan. Bij pauze pallet op de grond zetten.

Als je een pallet gaat maken kijk dan even naar een inrijsteun voor het voorwiel en voor maten kijken naar een luxe motorheftafel. Zorg dat het pallet van twee (of zelfs vier) richtingen opgepakt kan met mogelijkheid om vast te zetten. Zonder dat je dan tegen de motor aan komt met je bord.

Geen ervaring mee hoor maar dit kan ik zo bedenken.

db
 
Lange smalle pallet zien te regelen of maken en zorgen dat de motor in dezelfde richting staat als de heftruck.

Iets maken waardoor het lange pallet geen mm kan kiepen op de korte vorken en zorgen dat de motor vast op het pallet staat. Heftruck op de handrem zetten en er nooit onder gaan staan. Bij pauze pallet op de grond zetten.

Als je een pallet gaat maken kijk dan even naar een inrijsteun voor het voorwiel en voor maten kijken naar een luxe motorheftafel. Zorg dat het pallet van twee (of zelfs vier) richtingen opgepakt kan met mogelijkheid om vast te zetten. Zonder dat je dan tegen de motor aan komt met je bord.

Geen ervaring mee hoor maar dit kan ik zo bedenken.

db
Zal er ook een palletbak onder zetten dat ie niet kan vallen als er mechanisch iets faalt aan de heftruck. Beetje lullig zo'n blauwe deken van 300 kg.
 
De werkzaamheden zijn:
Voorvork upgrade
Lamellen rechtbuigen radiateur. Vorige eigenaar was een hogedruk lansier lijkt het.
Bougies
Oliewissel
Koppelingsrammel nakijken
Ik zat er zelf aan te denken om de bird op 2 euros te rijden. Dan op de middenbok op een plaatje. Achterwiel strappen over de pallet en de lepel. Dan kan het eigenlijk nergens meer heen.
Bak of stapel pallets eronder als "breek beveiliging"
Zal iig fotos plaatsen zaterdag.
 
Laatst bewerkt:
Achterveertje vervangen:

Had m'n bok aan de brug gebonden zodat ik niet hoefde te kloten bij weer neerzetten

Bij gebrek aan beter.jpg


Ik had ook nog op hoogte kunnen werken als ik de fiets op 2 stapels pallets had gehesen
kwestie van spanbandje om het balhoofd erbij, dwars pakken en er op hijsen
 
Inderdaad met hijsbanden werken. Zo heb ik het in het verleden ook gedaan. Iets bij je balhoofd vastmaken en ik had een constructie bij de achterkant gemaakt
 
Ik zou dan toch gaan voor (2e hands?) heftafel.
Nieuw zie ik al advertenties voor ca €400. Met beetje zoeken en minder haast moet je toch al snel voor €200 klaar zijn.
Als de motor van de lepels dondert dan is de schade al snel veel hoger.

Als het dan voor 1x is, dan mss te huren bij gereedschap-verhuur?
Wellicht kan je 'm van iemand van MF lenen/ huren?
 
Ik zou dan toch gaan voor (2e hands?) heftafel.
Nieuw zie ik al advertenties voor ca €400. Met beetje zoeken en minder haast moet je toch al snel voor €200 klaar zijn.
Als de motor van de lepels dondert dan is de schade al snel veel hoger.

Laatst eentje voor €35 gekocht op MP. Eigenaar dacht dat hij kapot was, maar was een kwestie van olie bijvullen.
Kwestie van afwachten en met zoekopdrachten alles goed in de gaten houden. Heb ze ook wel eens gekocht voor €120 en voor €200 weer verkocht. Doorgaans moet je ze voor €175-€200 gemakkelijk vinden.

Ontopic: als je lange lepels hebt, kun je je motor op 2 pallets zetten, dan de motor goed vastzetten aan de pallet en oppakken.
Ophangen zou ik niet doen, als je dan een keer goed kracht wil zetten met iets, dan 'slingert' je motor weg en kun je dus mogelijk niet genoeg kracht zetten. Ophangen doe ik alleen als ik een balhoofdlager moet vervangen en er zit geen handig krikpunt onder de motor.
 
Ophangen doe ik alleen als ik een balhoofdlager moet vervangen en er zit geen handig krikpunt onder de motor.
Vorig jaar nog balhoofd verwisseld.
Gelukkig heeft mijn motor (zelfs beide) een middenbok. Achterwiel met een spanband omlaag trekken en voorwiel is vrij.
 
Ja, ideaal is dat. Mijn Buell heeft ook een handig krikpunt onder de motor (onder de uitlaat).
Mijn Virago heeft geen krikpunt en geen middenbok, dus die hang ik op.
 
Vorig jaar nog balhoofd verwisseld.
Gelukkig heeft mijn motor (zelfs beide) een middenbok. Achterwiel met een spanband omlaag trekken en voorwiel is vrij.
Hoe kan je nou je balhoofd verwisselen? Dat is deel van je frame, best kans dat je nog aan het omkatten bent ook, vaak staat daar het framenummer. O-)
 
Ik zou de motor met de heftrut optillen met spanbanden en dan op een stapel pallets zetten met een plaat er op, of een dichte bovenste pallet, gewoon op losse stands zoals je op de grond zou doen.
 
Laatst eentje voor €35 gekocht op MP. Eigenaar dacht dat hij kapot was, maar was een kwestie van olie bijvullen.
Kwestie van afwachten en met zoekopdrachten alles goed in de gaten houden. Heb ze ook wel eens gekocht voor €120 en voor €200 weer verkocht. Doorgaans moet je ze voor €175-€200 gemakkelijk vinden.

Ontopic: als je lange lepels hebt, kun je je motor op 2 pallets zetten, dan de motor goed vastzetten aan de pallet en oppakken.
Ophangen zou ik niet doen, als je dan een keer goed kracht wil zetten met iets, dan 'slingert' je motor weg en kun je dus mogelijk niet genoeg kracht zetten. Ophangen doe ik alleen als ik een balhoofdlager moet vervangen en er zit geen handig krikpunt onder de motor.

Ik vind het meevallen wat een motor beweegt met sleutelen als hij hangt.
Ik doe thuis niet anders. Zo'n 20 jaar geleden gemaakt naar een takel die onze fietsenmaker heeft hangen. Maar dan wat zwaarder uitgevoerd.
 
Koop toch een brug , zo duur zijn die krengen nu ook weer niet .
Geen plek voor. Ik sta bij een kennis te werken. Op de een of andere manier vond hij mijn brug in zijn bedrijfloods een slecht idee. 😇
 
Vorig jaar nog balhoofd verwisseld.
Gelukkig heeft mijn motor (zelfs beide) een middenbok. Achterwiel met een spanband omlaag trekken en voorwiel is vrij.
Dat is de oplossing geworden. Vandaag heerlijk op hoogte de boel los geprutst.🥰
 
Terug
Bovenaan Onderaan