Die jiffy zit toch op een blok dat je er ook af kunt halen?ik ga de plaat aan jiffy steun, aan de onderkant plaatsen zodat deze wat meer uit het zich komt. morgen verder.[afbeelding]
het is een wieg frame maar de twee frame delen die naar beneden lopen en onderlangs de blok zijn demonteerbaar. ik vertrouw het niet als hier ook nog zijwaartse krachten op komen. ik zal wel te bang zijn maar ik wil geen risico nemen met mijn vrouw die er op gaat rijden.ik snap echt nog steeds niet waarom je een tweede wiegframe aan het bouwen bent..
zet toch gewoon vast aan het motorfiets frame.
rechts heb je de blokbevestiging aan het frame en voetsteun bevestiging en eventueel binnendoor nog naar je middenbok.
dan kan je daar toch prima een buisje vast zetten voor de span bevestiging?
in mijn ogen maak je het nu onnodig ingewikkeld
klopt. de jiffy blok kan ik er af slijpen om een sierlijker steun te maken maaaaaar als de span mij vrouw goed bevalt zal er in de toekomst weleens en xjr aan vast komen. ik wil de fzx zoveel mogelijk on aangeraakt houden zodat hij ook weer naar solo kan.Die jiffy zit toch op een blok dat je er ook af kunt halen?
[afbeelding]
Je bent inderdaad veel te bang. Juist de delingen kan je heel goed gebruiken om het hulpframe aan vast te maken.het is een wieg frame maar de twee frame delen die naar beneden lopen en onderlangs de blok zijn demonteerbaar. ik vertrouw het niet als hier ook nog zijwaartse krachten op komen. ik zal wel te bang zijn maar ik wil geen risico nemen met mijn vrouw die er op gaat rijden.
Te zwaar, te sterk kan bijna niet, maar een halve motorfiets aan materiaal toevoegen dat vrijwel geen functie heeft is een beetje zonde.Het is niet gauw goed hier op het Motorforum.
Óf het is te slap óf het is te sterk
50% kans en ik gok altijd fout.Het was de yamaha van JanzonderJoep, maar dat mag de pret niet drukken
Wedden van niet?te zwaar wordt het niet. het frame weegt +/-50 kg en de bak zo'n 25 kg. 75kg is prima. nu zal mijn vrouw geen extra gewicht in de bak moeten doen als ze alleen op pad gaat en daar ging het om. ik weet dat wat ik aan het bouwen ben heel sterk is. dat komt omdat ik nog niet genoeg vertrouwen hebt in mij kunnen en de kracht van staal. misschien wel een beetje dom gezien mijn pickup ook op een chassis staat van 5mm dik al vijftig jaar en daar gaat ook niets fout.
al en al, uiteindelijk komt deze span aan een gewicht van 300/310 kg. niets teveel toch?
Wedden van niet?
Het is heel moeilijk om een zijspan van minder dan 400Kg op de wielen te zetten. Vraag me niet waar het gewicht allemaal vandaan komt maar de brug bij de RDW liegt niet.
Het begint al dat Japanners liegen over het rijklaar gewicht.
En dat is gebouwd op lekker stevig en het mag niet stuk?Oja? De TRX gaat onder de 300kg worden is het streven.... daar is een zeker iemand druk mee aan het rekenen!
M'n XJ weegt bij de RDW op de brug 360 kg. Plus 20 kg voor olie en brandstof. Dus niet minder dan 400 kg kunnen bouwen is wat overdreven.
Hoeveel? De kale motor weegt al 248, als ik daar even 80 kilo span en hulpframe bijtel kom ik er al boven.Mijn span weegt ook onder de 300.
En dat is gebouwd op lekker stevig en het mag niet stuk?
Ik zeg dat het moeilijk is. Als je wil kan het, maar het gaat niet vanzelf, je moet er op sturen. Normaal zou je zeggen dat je het gewicht van de motor en het zijspan optelt maar er komen zoveel dingetjes bij dat je zo over de 400 zit. Kan jij rijden zonder olie en benzine?
Wedden van niet?
Het is heel moeilijk om een zijspan van minder dan 400Kg op de wielen te zetten. Vraag me niet waar het gewicht allemaal vandaan komt maar de brug bij de RDW liegt niet.
Het begint al dat Japanners liegen over het rijklaar gewicht.