Mooi Man!Zo, nu dat dit project af is kan ik weer door met de nieuwe span. Plannen zijn inmiddels ook gewijzigd en de yamaha fzx is weg.
In de plaats van de yamaha is een moto guzzi sp1000 gekomen. Vandaag wat stalen buis gehaald en als het kan ga ik morgen aan de slag.
de buizen met klemmen gaan ook aan de span en steken door naar de gaffels. aan de motor word de dikkere buis vast gezet met twee buizen die daar in passen aan de uiteinde. deze zullen ook op klemmende wijzen vast gezet worden. om het op deze manier te doen kan ik de span naar voren of naar achteren afstellen maar ook kan ik de twee dunnere buizen draaien om de hoogte aan te passen met de mee draaiende gaffels.Ik snap het hulpframe niet. Een Guzzi is bij uitstek geschikt om een zijspan aan te bouwen zonder moeilijk fratsen. Het klemmen met buizen wordt al 100 jaar gedaan bij zijspannen, die constructie is betrouwbaar. Maar ik zou het niet aan de motor maar aan het span maken.
juist dat. kan best een keer gebeuren dat ik hem aan een andere motor vast zet of dat ik alleen de bak verkoop.Ik snap t nut van verstellen echter niet meer zo heel goed. Ik gebruik dat echt nooit. Of je moet m aan een andere motor aan willen bouwen, maar dan moet je de Slijptol en t las apparaat er toch al bij pakken...