GEJAT! Sparta 125CC uit 1956/57/58

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
10.135
3.275
In de nacht of ochtend van dinsdag 08/06 op woensdag 09/06 is onze geliefde Sparta 1255CC motorfiets uit de jaren 50 gestolen uit een schuur bij onze woning te Soest :( :( :( .

De motor is professioneel achterover gedrukt gezien de kenteken papieren afzonderlijk gestolen zijn, en onze Harley en Honda er nog staan.

Ik ga op zoek naar foto's maar deze zijn lastig te vinden. De motor is voor 99% gerestaureerd.

Kleur: Zwart
Tank: Zwart met rode flanken
Velgen: Zwart
Naven: Zwart

Dit alles is recent gepoedercoat en gespoten dus ziet er gelikt uit. De zwarte velgen en naven zijn een herkenningspunt omdat dit origineel niet zo is. De motor had nog geen kentekenplaat.

Naast financiële waarde is deze motor heel belangrijk voor mij omdat ik deze samen met mijn vader gerestaureerd heb sinds mijn 16e.

Iedere vage tip of vermoeden is welkom!

!cid_E6A2ACDF58A444B6B0D06EC614E077E7@computer.jpg


Deze foto is tijdens de opbouw, hij was inmiddels al wat completer ;(
 
Laatst bewerkt:
Aargh, Auw! Dat is klote zeg!

Vieze teringlijers!
Suc7 ermee! Ik hoop dat je m terug vind want dit is wel heel erg zonde zeg!
 
Sjies wat vind ik dit ongelooflijk lullig voor je zeg. -O-

Ik hoop dat je hem terug vindt.

Wel vage sh*t. Ze wisten wat ze moesten halen. En de rest laten staan? Bekenden?
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook het rare, een beetje scooterjügend neemt een laptop mee of een modernere motor.
Wie gaat er nou specifiek op pad voor een 125cc tweetakt Sparta uit 1958?

Da's ook het meest kuttige eraan, dat ding is voor MIJ belangrijk, de waarde is niet eens zo heel indrukwekkend.
 
Dat is ook het rare, een beetje scooterjügend neemt een laptop mee of een modernere motor.
Wie gaat er nou specifiek op pad voor een 125cc tweetakt Sparta uit 1958?

Da's ook het meest kuttige eraan, dat ding is voor MIJ belangrijk, de waarde is niet eens zo heel indrukwekkend.


Inderdaad ik zou hem wel meenemen en je laptop laten staan als ik het lef zou hebben om ook maar iets te pikken..

Is knap ruk voor je hoop dat je deze mooie oude fiets heel snel terug vind....
 
Dat is ook het rare, een beetje scooterjügend neemt een laptop mee of een modernere motor.
Wie gaat er nou specifiek op pad voor een 125cc tweetakt Sparta uit 1958?

Da's ook het meest kuttige eraan, dat ding is voor MIJ belangrijk, de waarde is niet eens zo heel indrukwekkend.

denk es ff na..iemand die je een tijd geleden gezien/gesproken hebt, die speciale aandacht had voor het ding..op een beurs, treffen, die ook weet waar je woont...

is me iets te specifiek af... B|
 
Heb me helemaal gek geredeneerd, maar weet echt helemaal niemand. Klanten die langskomen worden geconfronteerd met de HD en mijn Honda. De verkoop/afhaal ruimte is echter 's nachts hermetisch afgesloten, en dan is er ook nog onze waakzame herdershond.

De Sparta stond als enige in de schuur, verdekt opgesteld. Ik snap er echt de ballen van :?
 
Klinkt lullig maar je kunt het echt in een onverwachte hoek zoeken, heb er ook ervaring mee, helaas (niet met een gestolen motor). Bij mij was het een van m'n beste vrienden... -O-
 
Triest, de emotionele waarde van die fiets maakt het extra droevig.

We mogen vandaag stemmen, misschien kunnen we op die manier iets veranderen.
 
Echt vreemd dit. Ik dacht altijd dat dit soort dingen vooral emotionele waarde had. Zoiets is gejat toch niet verhandelbaar :?
 
Klinkt erg als een inside job.

Hoop dat je hem terug vind, maar vrees het ergste. Is waarschijnlijk allang in het buitenland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan