Geknepen RF900R ??

botje

MF veteraan
8 jun 2002
2.344
0
Ik heb nu al een tijdje een RF900R uit '96. Kijk ik onlangs een op het gelijkvormigheidsattest en daar staat 72 kW op. Nu dat is bij mijn weten zo'n 98 pk (72x1,36). Hallo waar zijn de andere 37 paarden naartoe? Is dit enkel omwille van belastingen ofzo dat die fiets <100 pk ingeschreven is en is dat dan achteraf terug naar de volle 135 pk gebracht. Hoe kan ik nu zien of mijn fiets geknepen is of niet? Ik heb het gevoel van niet, maar dat is slechts het gevoel.
 
Is een belgische fiets (ik ben dus ook belg). Zelfs niet geknepen zou ik slechts 260 kunnen bollen. 240 is geen probleem en ik heb nog een groot stuk van mijn toerengebied vrij. Zal wel niet geknepen zijn zeker?
 
Die toeren die je over hebt zeggen niet veel, de vraag is of er genoeg power is om die 6e versnelling tot aan zijn einde te trekken :)
Proberen maar!

EDIT:
Kruip anders over een paar uurtjes even de motor op en rij naar een autostrade, die liggen er op dat uur toch grotendeels verlaten bij :) Daar kan je ff rustig je top testen.
 
Wat is het typenummer? (staat op het plaatje rechts van het balhoofd) Uit het hoofd (dus weet het nog niet zeker): een GT73B is een Nederlandse versie en heeft vol vermogen. Een GT73C is een Duitse versie en dus geknepen. Dan is er ook nog een GT73A, wat die precies doet weet ik niet.

Op internet kun je ook verdomd veel vinden over de RF900R hoor! (duh, je zit nu op internet, duh... ik bedoel zoeken met google enzo)
 
Die toeren die je over hebt zeggen niet veel, de vraag is of er genoeg power is om die 6e versnelling tot aan zijn einde te trekken :)
Proberen maar!

EDIT:
Kruip anders over een paar uurtjes even de motor op en rij naar een autostrade, die liggen er op dat uur toch grotendeels verlaten bij :) Daar kan je ff rustig je top testen.
Valt ook wat voor te zeggen. Had vroeger avonddienst en ben om 02:00 op weg naar huis voor het eerst boven de 200 p.u. gekomen. Een RF900R heeft een opgegeven top van 260, maar ik heb afgelopen maandag nog ontdekt dat je bij 10.000tpm in zijn vijf (hij heeft geen zes) ongeveer 240 rijdt. Dan trekt hij nog wel door, maar er kwam verkeer in zicht (nee ik reed niet tegen het verkeer in :+ dat lijkt maar zo op die snelheid }) ) dus ben ik maar gestopt.

Vergeet overigens niet dat de flitspalen ook avonddienst hebben :( als ze aanstaan tenminste. Gesnapt worden met 250 p.u. of zo vindt de rechter niet leuk!
 
Heb ik lekker een GT73A dus.

The R900R was introduced in 1994 and was then built until 1999. Suzuki's internal term is GT73A. In Germany the term is GT73B. Some GT73C (Switzerland) and GT73E are known too (seen in Japan and Netherlands).

edit: Marcoo kun jij een wheelie maken met je RF??
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan