• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

gekste idee van nederland(mogelijk haalbaar?)

sossa

MF veteraan
Lid geworden
15 dec 2005
Waarderingsscore
18
hallo hoe kom ik aan deze topic?
nou simpel ik word helemaal gek van sommige ideen in mijn hoofd en die moet toch ergens naartoe?
heb jij een gek idee betreffend motorrijden die wilt delen laat het dan hier weten wie weet is het zo gek dat we er iets mee kunnen.

oke ik zal de aftrap nemen.
ze zeggen wel eens power toe the peopel of het echte macht ligt bij het volk dus zo kwam ik op mijn gekke idee.
ik zat te denken hoe mooie het zou zijn als honda die E$ nou eens uitbracht niet over 2 of 3 jaar maar gewoon zo snel mogelijk omdat ik te ongeduldig ben om te wachten.
stel je eens voor dat we via het forum weet ik veel hoeveel handtekeningen zouden kunnen verzamelen hier in nederland.
stel nou eens voor dat de belgen het aan hun kant hetzelfde zou doen.
en de duitsers in duitsland en de italianen in italie bijv buikschuiver die daar een steen opwerpt en bij voldoende animo dit aanbieden bij honda ned/duids/ita/belgie.
dit zou dus iets zijn wat nog nooit eerder vetoond is in de motorwereld.
de klant die hun wens kenbaar maken let mij peopel free give us de E4 power to the peopel.

full

Leuk idee alleen japanners luisteren meestal alleen naar hun zelf ;)

Leuk idee alleen japanners luisteren meestal alleen naar hun zelf ;)
mmm, dat ben ik toch niet met je eens. Als voorbeeld noem ik de Honda SH 300i, die in Italië ontworpen is en zeer succesvol in de verkoop daar. En het tweede voorbeeld verkoop jezelf de Yamaha t max, die doet het toch ook goed in de verkoop, zowel hier als in de zuiden van Europa al helemaal.

Daarnaast kijken Japanners erg naar klanttevredenheid, wat bijvoorbeeld merken als Toyota en Honda toch wel groot heeft gemaakt. Ook sluiten hun producten steeds beter aan bij onze smaak in Europa.

Daarnaast:iets moet wel levensvatbaar zijn. Als slechts een handjevol mensen iets willen hebben(verkopen), waarom zou je dan een type dan introduceren?, er moeten tenslotte ook knikkers verdient worden.

Sommige modellen zijn hun tijd gewoon te ver vooruit en het is net als met de olie: waarom iets anders gaan verkopen als het bestaande nog (zo)goed verkoopt?lijkt men te denken.
Echte vernieuwing gaat meestal langzaam, heel langzaam, helaas.

mmm, dat ben ik toch niet met je eens.[/ quote]

Tuurlijk, wat je schrijft klopt helemaal maar die E4-01 staat niet voor niets op beurzen.

Dat is gewoon hun manier om te kijken of er animo voor is, een japanner doet dat op zijn manier.

En natuurlijk luisteren en kijken ze naar de Europese markt alleen wel op hun manier anders waren japanse autos en motoren gewoon Europese klonen ;)

Maar even on topic, het gekste idee van Nederland ?

Misschien gewoon 125cc onder rijbewijs B laten vallen ?

Laatst bewerkt:
Maar even on topic, het gekste idee van Nederland ?
Misschien gewoon 125cc onder rijbewijs B laten vallen ?

Dat is niet gek, maar gewoon bittere noodzaak willen we het file-probleem een klein beetje terugdringen in Nederland!
Maar dan moet ik er wel bijzeggen; 125 cc op B prima, maar dan wel met een paar praktijklessen! 2 wielen rijdt toch net even iets anders dan 4.
En misschien een leeftijdsgrens; vanaf 24 jaar of zo?
Of ben ik nu al weer te Nederlands bezig? ;)

Dat is niet gek, maar gewoon bittere noodzaak willen we het file-probleem een klein beetje terugdringen in Nederland!
Maar dan moet ik er wel bijzeggen; 125 cc op B prima, maar dan wel met een paar praktijklessen! 2 wielen rijdt toch net even iets anders dan 4.
En misschien een leeftijdsgrens; vanaf 24 jaar of zo?
Of ben ik nu al weer te Nederlands bezig? ;)

Je bent te Nederlands bezig...
Als je met 16 op een brommer mag rijden mag je ook gewoon vanaf 18 op een 125cc motortje rijden. Maar de praktijklessen vind ik wel een goed idee!

Mijn idee:

Elk stuk vangrail dat nu in de grond gestampt word gewoon standaard met onderplank. Als ergens een stuk vervangen word wat krom gereden is ofzo, gelijk die onderrail erbij. Dan komt vanzelf beetje bij beetje in elke bocht die onderplank te zitten.

Edit: Is dit niet meer wat voor Algemeen?

Laatst bewerkt:
Ik wil een scooter die op regenwater rijdt..... tanken tewijl je rijdt

125cc op rijbewijs B helpt geen moer vogens mij. In België is het zo, en zie daar niets van op de weg. Als de benzine zeer duur is zijn er enkele die de stap zetten. Nu de prijs weer omlaag is staan ze waarschijnlijk weer te koop.

125cc op rijbewijs B helpt geen moer vogens mij. In België is het zo, en zie daar niets van op de weg. Als de benzine zeer duur is zijn er enkele die de stap zetten. Nu de prijs weer omlaag is staan ze waarschijnlijk weer te koop.

Bron : De Morgen Economie

Verkoop scooters verdrievoudigd in zes jaar tijd

De Belgische markt voor scooters van 125 cc is in de voorbije zes jaar verdrievoudigd. Mensen zijn op zoek naar een oplossing die de hoge brandstofprijzen én de files omzeilt. Anders dan in Amerika doen de dure brandstoffen de Belgen niet afzien van de aankoop van SUV's. De inschrijvingen van die auto's zitten nog altijd in de lift.

Geen speciaal rijbewijs
De scooters met een cilinderinhoud van 125cc, waarvoor geen speciaal rijbewijs nodig is, zijn in enkele jaren het op een na populairste segment geworden (18 procent) op de markt van gemotoriseerde tweewielers. De 'naked bikes', basismotorfietsen van meer dan 125 cc (22,2 procent), doen het nog iets beter.

Wie de scooters van 125 cc en de 'gewone', lichte motorfietsen van 125 cc bij elkaar optelt, komt aan een marktaandeel van 29,5 procent. Bijna een op de drie in België verkochte motoren is dus een lichte 125 cc zonder speciaal rijbewijs.

Auto's worden steeds zuiniger. bij scooters valt dit echter wel mee. dadelijk gaan we nog onzuinig met de scooter.
Meer innoverende techniek dus. Laat die MP3 Hybrid maar komen

oke scooterpietje
roy r
fourstroker dat zijn dan de ideen.
nu nog een idee hoe dit gerealiseert kan worden in groeps verband vanuit de motorrijders
dus niet alleen vanuit anwb en knmv mag etc maar vanuit ons het volk.
wat ik zoek is een buikbaar idee waar velen onder ons achter kan staan waarvan we later een poging kunnen wagen om dit te realiseren in de practijk na dit natuurlijk eerst gepijlt te hebben in de rest van het forum.
BRAND LOS ALLEMAAL.

Laatst bewerkt:
Bron : De Morgen Economie

Verkoop scooters verdrievoudigd in zes jaar tijd

Geen speciaal rijbewijs
De scooters met een cilinderinhoud van 125cc, waarvoor geen speciaal rijbewijs nodig is, zijn in enkele jaren het op een na populairste segment geworden (18 procent) op de markt van gemotoriseerde tweewielers. De 'naked bikes', basismotorfietsen van meer dan 125 cc (22,2 procent), doen het nog iets beter.

Wie de scooters van 125 cc en de 'gewone', lichte motorfietsen van 125 cc bij elkaar optelt, komt aan een marktaandeel van 29,5 procent. Bijna een op de drie in België verkochte motoren is dus een lichte 125 cc zonder speciaal rijbewijs.

Ga dit zeker niet tegenspreken. Maar in België kleurt men alles rozer dan he is. Wij hebben zelf geen crisis volgens onze politiekers. Vraag mij toch af waar die dingen dan zitten of rijden? Ik zie ze nooit. Of is het nu ook nog te koud? Het zal misschien voor tijdens een hitte golf zijn.

Groeten
Jos

Man man man Joske!.

het is normaal dat je ze niet zie!.
Door de crisis zijn wij aantal weken per mand thuis en gaan wij met onze scooters rijden .
met de vrouwtje of zonder vrouwtje!.

Omdat jij werkt kun je dat niet zien! :P :P :P

le sage

Auto's worden steeds zuiniger. bij scooters valt dit echter wel mee. dadelijk gaan we nog onzuinig met de scooter.
Meer innoverende techniek dus. Laat die MP3 Hybrid maar komen

Dat klopt, maar met de 2-wieler ben je nog altijd sneller door de file heen en tijdswinst kan ook benzine schelen (denk aan stationair, constant optrekken, afremmen, weer optrekken bij een auto).

Maar als een 2009 Suzuki Alto al 1:22,5 loopt! Die wil ik best kopen *D

Le sage,

Het is u gegund, :Y profiteer er maar van, :Y en als je op een terrasje zit met het vrouwke doe een tjing op mijn gezondheid. :9
:W
Jos

@droomscooter: 125cc zie je in vergelijking met tien jaar geleden zeer veel, maar dan vooral id steden en grotere agglomeraties
ik vind dit een pracht van een initatief vd belgische overheid( eindelijk eens een goed) en heb zelfs ergens gelezen dat er een richtlijn bestaat( europa ) die deze regeling zou uitbreiden naar 250cc. uiteraard hebben zoals nu, de lidstaten, hierin het laatste woord voor deze al dan niet toe te passen
ik ben zelf 14jaar geleden begonnen met een 125cc, wel toen nog met behalen van rijbewijs, en kan zeggen dat dit een proef is of je al dan niet zwaarder wil gaan door het behalen van je rijbewijs
trouwens, de 125cc regeling in belgie is er voor degene die hun autorijbewijs minimùm 2j in bezit hebben en deze motor mag max 15pk hebben. als ze dit gaan uitbreiden, dan moeten ze in mijn ogen ook een beperking in vermogen hebben tot bv 22 pk (een aprillia rs 250 heeft er rond de 70pk) want anders heb je gevaarlijke toestanden te verwachten
ik ben iig voorstander voor het vrijer maken van de rijbewijzen( we betalen er immers genoeg voor ons papiertje op zak te hebben). dit zal niet iedereen op 2 wielen brengen, maar elke 5 % dit niet op 4wielen rijdt, zijn km's minder file

grtz
tom

Gelijk heb je gls450, uitbreiden naar 250cc want 125cc is levensgevaarlijk voor die bestuurders.
Maar echt waar, ik zie ze nergens rijden. Wel heb ik ze al bij de dealer zien staan, en moet zeggen ze zien er nog zeer potent uuit ook.
Groeten
Jos

Ha die Sossa, goed topic, hier mijn bijdrage.

Verplicht stellen motorjas, motorbroek en motorlaarzen en hier actief op gaan controleren. Hiermee zijn er minder zware letsels bij ongelukken en heeft de overheid geen dingen meer om mee te schermen als ze moeten verklaren waarom de belasting voor ons omhoog moet, wij ook moeten gaan rekening rijden etc...

Daarbij is dit een punt die ze niet verwachten, dus we pakken ze vanuit de onverwachte hoek. Hoe gaan we dit doen, heel simpel. Duizenden handtekeningen verzamelen van motorrijders die dit toch al doen en deze aanbieden bij de overheid. Massaal aangeven te stemmen op een partij die dit in zijn programma opneemt, ook kan je zelfs moeders en vrouwen van motorrijders vragen te tekenen. Geloof me je hebt binnen no time zat handtekeningen bij elkaar.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

goed idee freeman dat zijn tenminste haalbare ideen in het straatje wat ook bij ons past.

Sorry hoor Freewman. ;) Ik begrijp uiteraard je punt wel en degelijke kleding is een goede zaak, maar daar gaan we weer met nog meer regeltjes en wetten. Een helm droeg ik al op de brommer voor het verplicht werd en autogordels bouwde ik zelf in aangezien het ook nog niet verplicht was. O-) Ik ben dus best wel voor veiligheid, maar omdat nu meteen zover door te drijven gaat me toch iets te ver. Ik ben tijdens het Paasweekend ook met m'n spijkerbroek (en wel een textiel motorjack) enkele malen op de scooter naar Scheveningen gereden. Allemaal binnendoor, dus geen hogere snelheid dan ca. 60 km/hr. :] Was lekker lopen op de boulevard zonder "zware" en warme motorkleding. :Y Als ik op m'n Tomos brommertje stap, die trouwens 55 echte km/hr haalt zonder tuning trek ik verder ook niks speciaals aan behalve de helm. :Y Straks wordt iedere fietser ook nog verplicht met een helm op te rijden. :N Natuurlijk is ieder slachtoffer er eentje te veel, maar gun mij lekker m'n vrijheid om zelf te beslissen of ik wel of niet met motorbroek en -laarzen op m'n Vespa ga zitten. :P Kun je meteen op reageren met wie er dan opdraait voor de gevolgen, dat is uiteraard de gemeenschap, maar dat doen we ook voor de gevolgen van roken en teveel alcohol. :? Willen we dat allemaal niet dan moeten we het gebruik misschien maar helemaal verbieden. Ik wordt soms echt schijtziek van al die betutteling. (Zie dit niet als een persoonlijke aantijging, ik bedoel dit in z'n algemeenheid ;) ) Momenteel hebben we al de rookverboden in de cafe's die ter discussie staan en zo komen er nog veel meer als we niet oppaseen. En dan moet ik vermelden dat ik geen roker ben maar wel gerookt heb. Als de eigenaar en het personeel er geen probleem mee hebben en de bezoekers van te voren weten dat er binnen gerookt mag worden en ze dus zelf die bewuste keuze maken, waar bemoeit de overheid zich dan in vredesnaam mee? |(

Kortom ik kan hier nog wel een pagina aan wijden, maar ik ben het dus duidelijk niet met je eens. :9 En zeg niet dat ik met die 60 km/hr niet weet hoe hard het asfalt kan zijn, dat heb ik met m'n brommertjes meerdere malen ervaren. :( In die tijd bestond er behalve de Solex leren jas eigenlijk weinig aan beschermende kleding.

Laatst bewerkt:
Hey Sossa,

Volgens mij zoek je gewoon een manier om zo snel mogelijk die Honda-met-Bladeblok te kopen :+

Wel een goed initiatief. Ok, het klinkt wat ambitieus, maar íemand moet de kar trekken!

Freewman, het is al gezegd, maar ik denk ook dat méér regeltjes niet per sé beter is. Gooi er dan liever nog een bewustwordingscampagne tegenaan. Wat Roy R zegt spreekt me meer aan, die verdoemde vangrails vervangen voor motorvriendelijke exemplaren hadden ze al 20 jaar geleden moeten doen..

Groeten, Karl

Ja dat van Roy R is idd een goed idee, maar wordt dat deels al niet gedaan? Ik let er eigenlijk niet zo op maar er staat mij bij dat er toch, al is het mondjesmaat, meer bochten met onderplank worden geplaatst. Nog wel veel te weinig overigens.

andere ideeen zijn goed, zeker mee eens en zeker doen.

betuttelen is inderdaad iets wat we niet moeten willen en binnendoor naar de boulevard is ook niet waarom ik dit wil...

Juist die mensen die gewoon in de korte broek over de snelweg kachelen met een gangetje van 160 km/u moeten ze kunnen aanpakken. Nu kunnen ze helemaal niks.

Ook ik ga naar het strand op de motor en heb hiervoor verschillende opties qua kleding; zo is er een kevlar gevoerde spijkerbroek die lekker doorwaait om over een meshjasje nog maar niet te spreken. Die trek ik nu nog niet eens aan, daar is het te koud voor...

Zeker als scooterrijders zijn er genoeg optie om je kleding in je motor te laten of bij je motor te laten en tja, wat heeft prioriteit; warmte, veiligheid of misschien toch maar met het ov naar de boulevard... :z

Kan je wel meteen bier drinken op het terrasje enzo *O*

Nu komt het erop neer dat de mensen die verantwoord met hun motor omgaan betalen voor mensen die geen motorkleding aan willen op het moment dat deze een ongeluk maken. Ik vind persoonlijk dat we in Nederland al genoeg voor anderen betalen die zich roekeloos gedragen.

Ik had ook niet verwacht dat iedereen nu stond te springen om mijn idee, sterker nog ik weet wel dat dit idee nooit wat wordt, maarja in de titel vraagt Sossa dan ook om het gekste idee van nederland :+

Terug
Bovenaan Onderaan