Gelderland Tourderstopic #12:Winter=Wachten op.............

Tsja.... met deze temperaturen een binnenactiviteit gezocht....
Zelf een paar stollen bakken :)
Met de kerst ook gedaan en toen vonden diegene die er van gegeten hadden ze lekkerder dan van de bakker of de supermarkt.... dus... nog maar eens proberen :)


Ik ben naar de lokale warme bakker gewandeld en heb verse appelflappen en worstebroodjes gekocht, ook errug lekker, maar kan niet op tegen zelf aanrommelen in de keuken. Heerlijk die geur van brood in de oven! :}

Anke koopt regelmatig zuurdesem brood om zelf af te bakken... Vurrukkuluk!!! :9~
 
Veel bakplezier allemaal. Ik krijg net door dat er al vanaf 13:00u. een part klaar ligt bij een klant in A'dam. Ga nu dus "al" die kant op om hem te vervangen :')
 
Laatst bewerkt:
Ik lig lekker op debank

Een Laiki-bank?

les-files-d-attente-se-sont-allongees-devant-les-distributeurs-de-la-laiki-bank-les-clients-craignant-une-fermeture-definitive-de-la-deuxieme-banque-de-chypre-photo-afp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben naar de lokale warme bakker gewandeld en heb verse appelflappen en worstebroodjes gekocht, ook errug lekker, maar kan niet op tegen zelf aanrommelen in de keuken. Heerlijk die geur van brood in de oven! :}

Anke koopt regelmatig zuurdesem brood om zelf af te bakken... Vurrukkuluk!!! :9~~


Klopt, ruikt en is allemaal erg lekker!

Zuurdesembrood kopen wat je zelf af kunt bakken???
Waar kan dat?

Staat wel op een to do lijstje van me, zelf een zuurdesem starten en mee bakken....


@ FZSemans: Ook taart en cake is erg lekker als deze zelf gebakken zijn!
Goed bezig daar :)

Deze al eens gebakken???
Is echt de moeite waard, alleen de genoemde baktijd van 30 minuten in dit recept is te kort voor een cake... Dat moet ongeveer 50 à 60 minuten zijn....
 
Wahahahaha......

Wie het die eier hier dan verstopt...???? *O* *O* *O*
Struukelde zojuust zwat over 'n ei toen'k de kamer ien liep...
 
Klopt, ruikt en is allemaal erg lekker!

Zuurdesembrood kopen wat je zelf af kunt bakken???
Waar kan dat?
Staat wel op een to do lijstje van me, zelf een zuurdesem starten en mee bakken....


@ FZSemans: Ook taart en cake is erg lekker als deze zelf gebakken zijn!
Goed bezig daar :)

Deze al eens gebakken???
Is echt de moeite waard, alleen de genoemde baktijd van 30 minuten in dit recept is te kort voor een cake... Dat moet ongeveer 50 à 60 minuten zijn....


De C1000 heeft het soms, alhoewel de C1000 hier er nu ook al mee is gestopt wegens gebrek aan vraag... Ook onze lokale warme bakker heeft het heel soms...

In Nijmegen in de Groenestraat zit een biologische winkel, daar zou je ook eens kunnen informeren. Natuurwinkel.nl - Natuurwinkel.nl
 
Wel oppassen met al dat biologische gedoe... Voor je het weet heb je een paddo teveel op...

Dusss.....

SkrillexFaces-27995.gif


:')
 
Laatst bewerkt:
Zuurdesem is toch makkelijk 250 gram speltmeel, 7 gram gist gedroogd en 300 ml water, twee maal daags doorroeren.
Dan 2-3 dagen gisten. E hup toevoegen aan het deeg van 125 gram speltmeel/250 brmoodmeel theelepel zout (eigenlijk anderhalve theelepel) 1 theelepel gist en 175 ml lauw water.

Uurtje rijzen en dan hupla op de bakplaat 10 minuten op 220 dan gas lag en naar de 200 gedurende dik een half uur.
Insnijden aan de bovenkant voorkomt barsten en het is goed als het brood hol klinkt als je er op klopt.

Ik heb de preciese maten even op moeten zoeken, want ik vind het zelf niet zo lekker en heb het al lang niet meer gemaakt.
Ow ja, in de oven moet je een vuurvast kommetje met wat op de bodem zetten, anders wordt het erg droog, geldt vooral bij elektrische ovens, maar bij dit brood ook voor gasovens.
 
Zow, zojuist twee overnachtingen geboekt in Hotel Le Maronnier te Rencurel, onze eerste stop en stay voor 1 dag / 2 nachten tijdens de heenreis richting onze vakantiebestemming in mei.

NR34 en ik hebben daar in oktober overnacht op de terugreis, bijzonder vriendelijke eigenaren, prachtig gelegen en prima kamers, eten en drinken.

http://nl.hotellemarronnier.com/Accueil.htm

Zie voor het laatste nieuws aldaar:

http://www.facebook.com/pages/hotel-le-Marronnier/48641794131

De eerste stint is tot hier, lekker dagje luieren en de omgeving bewonderen en dan door naar de vakantiebestemming Flayosc.
 
Laatst bewerkt:
Zow, zojuist twee overnachtingen geboekt in Hotel Le Maronnier te Rencurel, onze eerste stop en stay voor 1 dag / 2 nachten tijdens de heenreis richting onze vakantiebestemming in mei.

NR34 en ik hebben daar in oktober overnacht op de terugreis, bijzonder vriendelijke eigenaren, prachtig gelegen en prima kamers, eten en drinken.

http://nl.hotellemarronnier.com/Accueil.htm

Zie voor het laatste nieuws aldaar:

http://www.facebook.com/pages/hotel-le-Marronnier/48641794131

De eerste stint is tot hier, lekker dagje luieren en de omgeving bewonderen en dan door naar de vakantiebestemming Flayosc.

*O*

Echt mooi daar! Vergeet niet te boeken voor september, als je er dan toch bent in mei :P
 
Zie net dat hij inmiddels begonnen is met het egaliseren van de oprit naar de garage, zoals hij in september al aan gaf. En Flint heeft inderdaad voor nageslacht gezorgd bij de buurhond :Y
 
Zie net dat hij inmiddels begonnen is met het egaliseren van de oprit naar de garage, zoals hij in september al aan gaf. En Flint heeft inderdaad voor nageslacht gezorgd bij de buurhond :Y

Ja leuk he! Ik sprak hem gisteren, hij was weer erg vriendelijk. Top gast en lokatie!
 
Rrrrrrrrrrrrrrrrrr U ready to race...?!!!

Nooit gedacht dat ik er ooit eentje zou kopen, maar zojuist een combi overall gekocht.

Nou kan ik veilig en reglementair over de circuits van Assen (21 april) en Francorchamps (5,6 en 7 juli) racen. :]

large


large


RICHA-VIPER-PANTS-BLACK.gif


Zelfs kneesliders zitten er op.... _O- _O- _O- :X
 
Mooi pak kees, maar is deze niet te modern ;)

Thanks! Nou, dat vind ik nou juist van niet. Hele neutrale kleuren, geen bult op de rug, en dat witte past goed bij de witte RD350, de lijn op de borst van het jasje vind ik classiek en zelfs met wat fantasie (en die heb ik genoeg, dat weet je...) lijken op de speedblock van Yamaha...

En met mijn oude stramme lijf erin en mijn doorleefde kale kop erboven komt echt niemand op het idee dat daar een jonge god aan komt strompelen... :X _O- _O- _O- -O- :+
 
Laatst bewerkt:
Rrrrrrrrrrrrrrrrrr U ready to race...?!!!

Nooit gedacht dat ik er ooit eentje zou kopen, maar zojuist een combi overall gekocht.

Nou kan ik veilig en reglementair over de circuits van Assen (21 april) en Francorchamps (5,6 en 7 juli) racen. :]

3 plaotjes verwijderd

Zelfs kneesliders zitten er op.... _O- _O- _O- :X


Ik vind het een mooi pak Kees, daar mag je in gezien worden op die motoren van jou!
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan