Geluid elektrische motor bij duwen M600 (startmotor?)

Orion

Rookie
29 apr 2009
5
0
Denderleeuw
Als ik m'n Monster 600 in versnelling zet en duw hoor ik een geluid waarvan ik denk dat het de startmotor is die blijft hangen. Het probleem kwam nadat ik hem probeerde te starten met een - opgeladen, maar wellicht - kapotte batterij na 1 jaar stil staan. Kloppen met een harde rubberen hamer helpt alvast niet. Iemand raad?

Enkele vragen:

Kan ik ze zo laten draaien, als ik ze in gang loop?

Werkt deze met een startkoppeling of met een bendix? Startrelais is apart van de starter.

Kan het de alternator zijn die is doorgebrand (onwaarschijnlijk, maar toch... het blijft een Duc)

Is er een manier om de startmotor te recupereren? 350 euro voor een nieuwe (naargelang de bron) is me wat veel... dan bouw ik die liever uit en loop ik hem wel in gang. :)
 
de startmotor werkt niet met een bendix, maar er zit een eenwegs koppeling in het blok.
deze is apart van de startmotor..
klinkt alsof deze blijft hangen.
als dat zo is dan kun je er zeker niet mee rijden.
mocht je de motor uitbouwen en willen rijden, dan moet het gat wel afgedicht worden.
 
OK, dank je. Ik had al zo'n vermoeden omdat ik haar iets vooruit kan duwen zonder weerstand nadat ik ze wat achteruit getrokken heb.

Oh well, ze ligt nu toch voor een deel uit elkaar... let the games begin. :)
 
De vrijloop in het vliegwiel kan stuk zijn, maar nog een mogelijkheid is dat je dynamo-moer is losgelopen (Duc-kwaaltje). In ieder geval niet mee rijden voordat je het hebt gefikst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan