Schurend geluid bij gas los

kb010

Rookie
11 sep 2023
4
5
Goeiemiddag,

Tijdens het rijden op mijn Beverly 300 hoorde ik een tik in mijn achterband/carter en ik dacht dat ik een lekke band had. Na het controleren bleek ik geen lekke band te hebben.

Mijn scooter maakt nu een schurend en rommelend geluid als ik gas los laat of afrem, dit gebeurt niet direct maar iets wanneer ik afzak tot stilstand. Als ik gas geef en optrek heb ik geen geluid of problemen met mijn scooter.

wat zou dit kunnen zijn? ik wil dit graag ook zelf repareren zodat ik het kan leren en natuurlijk ook geld bespaar.
 
Klinkt als (overmatige) speling in de aandrijflijn, bij een 'trekkende' motor hoor je het dus niet? Zit er geen cvt op zo'n scoot, mogelijk moet die nagesteld worden?
Hi, dank u wel voor uw reactie. Deze motor heeft als het goed is wel een CVT dmv een vario en koppeling toch? hoe kan ik deze nastellen?

Klopt, bij een trekkende motor hoor ik helemaal niks. alleen tijdens gas los hoor ik iets.
 
Hi, dank u wel voor uw reactie. Deze motor heeft als het goed is wel een CVT dmv een vario en koppeling toch? hoe kan ik deze nastellen?

Klopt, bij een trekkende motor hoor ik helemaal niks. alleen tijdens gas los hoor ik iets.
Wiellager of ophanging versleten?
Een collega had zoiets vergelijkbaars, bleek ergens achterin heel veel speling te zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan