Geluid motorblok r6 1999

CBR682R

MF'er
1 jul 2019
59
37
Beste mf's k ben nieuw hier. Sinds kort weer op de motor gestapt. Na 5 jaar niet meer gereden te hebben een r6 aangeschaft van 1999. Hiervoor altijd honda gereden. Nu hoor ik in het blok en ratel. De zaak waar ik hem gekocht heb verzekert mij niks aan de hand hoort bij de r6. Ik heb laten luisteren bij een andere garage die geeft aan loopt niet lekker. Tijdens rijden hoor ik de ratel ook. Ik mis geen vermogen en rijdt verder goed. Ben ik verpest door de Honda of toch een versleten lager of distributie ketting (nokkenasketting) geluid lijkt uit de rechterzijde van de motor te komen. (naast rempedaal). Alvast bedankt voor de reacties.
 
Je hoort de koppeling wel maar dan zou het weg moeten zijn als je rijdt toch?
Ik heb de compressie laten nameten en die is goed, ken de verhalen over de cilinder wand😁. Ik ga vanavond even kijken naar de carterontluchting. Welke geluidsbestanden zijn toegestaan? kijk ik of ik hem kan omzetten
 
Je hoort de koppeling wel maar dan zou het weg moeten zijn als je rijdt toch?
Ik heb de compressie laten nameten en die is goed, ken de verhalen over de cilinder wand😁. Ik ga vanavond even kijken naar de carterontluchting. Welke geluidsbestanden zijn toegestaan? kijk ik of ik hem kan omzetten
Ik zou denk ik zelf een filmpje via YouTube doen, dat werkt sowieso.

Als er een plaat gebroken is of speling op het koppelingshuis zit dan kun je dit volgens mij tijdens rijden ook wel, in een bepaalde mate, horen
 
Kan je me vertellen wat de kwalen zijn van dit bouwjaar?
Zoekfunctie kan je heel veel opleveren over het precieze probleem, maar het had iets te maken met onvoldoende koeling van 1 of 2 cilinders waardoor deze stuk lopen. Als je hier net symptomen van krijgt kun je deze nog verdoezelen door de carterontluchting los te trekken, vandaar dat hiervoor gewaarschuwd wordt.

Is een berucht probleem van dit model
 
Zoekfunctie kan je heel veel opleveren over het precieze probleem, maar het had iets te maken met onvoldoende koeling van 1 of 2 cilinders waardoor deze stuk lopen. Als je hier net symptomen van krijgt kun je deze nog verdoezelen door de carterontluchting los te trekken, vandaar dat hiervoor gewaarschuwd wordt.

Is een berucht probleem van dit model

Ja had ik inderdaad wel even kunnen doen. Ik heb inmiddels wat informatie opgezocht. Bedankt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan