Geluids problemen zolder met R1 2005

Daniel86

MF'er
19 feb 2011
59
2
Goes
De laatste tijd op zolder problemen met het geluid van mijn R1 uit 2005. Laatste keer 97,5 db gemeten. Heeft iemand een idee wat je er aan kan doen, buitenom gas gelijk/ inhouden, zover mogelijk bij de paal vandaan rijden en in een hogere versnelling rijden.

Rij met originele uitlaten en luchtfilter. Weet iemand wat bij de dit type voor het meeste geluid zorgt, uitlaat of het aanzuig geluid?

Thanks!
 
Veel lawaai kan ook van je luchtbox afkomen. Bij sommige luchtboxen zit een snorkel, zoals bij mijn SV, en als je deze inkort hoor je ook meer inlaat geluid. Heb jij je luchtbox aangepast ookal rijd je met standaard filter?

Als alles gewoon origineel is dan zou je kunnen overwegen om nu na pakweg 10 jaar de einddemper te vervangen of te laten voorzien van nieuw demperwol als dat kan..
 
Voor zover ik weet is de luchtbox niet aangepast. Isolatie materiaal in de uitlaten vervangen gaven ze op zolder ook als tip.
 
Zolder is sowieso dramatisch qua geluid. -O-
Ik kreeg als tip om minder gas te geven bij de palen,maar dat is niet helemaal mijn idee bij het rijden op een circuit :N
 
ja na pakweg 10 jaar rijden zeker op circuit wil die zooi wel wegbranden..
Vooral als je van die mooie plofjes uit je uitlaat hebt bij gasdicht... klinkt heel mooi en leuk :Y
Niet goed voor je demperwol; dat brand weg..

Ik gok als je die vervang dat het probleem opgelost is.
Eventueel kun je een after-marked demper monteren met E-keur ? Of gewoon origineel fabrieks uitlaat.
Een sport demper met E-keur zal sowieso meer herrie maken dan de originele pot...
 
Nee indd gas dicht houden vind ik ook geen optie, al hoewel ik dat de laatste keer wel gedaan heb, aangezien ik in de 1e sessie al een waarschuwing kreeg, maar dat rijd niet echt lekker. Zal eens kijken voor een setje nieuwe of gebruikte dempers. Met originele uitlaten zou je toch gewoon vol gas moeten kunnen rijden?
 
Lijkt mij wel.
Er staat op je kentekenbewijs vermeld hoeveel dB geluid er word gemaakt bij een x aantal toeren..
Vermoedelijk bij 4000rpm. Maar met originele dempers zou je geen problemen moeten hebben met geluidsmetningen. Ook niet met de teller in het rood :)

Maar ipv tweedehands of nieuwe dempers eerst even informeren of je niet gewoon het wol kan laten vervangen. Vaak is dit wel mogelijk. Tenzij de kosten niet opwegen tegen een goede tweedehands.
 
Je kan er ook een ritje naar m pajic in gendringen aan wagen . Die kan je zeker helpen met het uitlaat geluid.
En maatje rijd met een leovince set waarbij hij de db killers heeft laten maken bij pajic en nooit problemen op zolder.
 
Ok maar ik rij met originele uitlaten, dus aan de db killers valt er niet veel te doen. Maar ik zal ze eens contacten of ze nog ideeën hebben om het geluid te dempen.
 
bij mijn r1 met ori uitlaten en luchtfilter was het ook, mijn oplossing was: gehele binnenkant kuipen met foam bekleden. klittenband in de luchtbuizen, en dan bij bianchi uit meteen volledig rechts en pas doortrekken na de paal.
Is niks anders aan te doen, ze zijn gewoon bizar streng daar...
 
heb je van dat geluids isolatie spul in je kuipwerk geplakt? ik had ook 2 waarschuwingen op 1 dag, ik heb wat van dat grijs spul in me kuipwerk geplakt en heb nergens meer last van.
 
Laatst bewerkt:
Nee er zit alleen wat hitte werende folie in mijn kuip op de plaatsen waar de kappen dicht bij het bij het blok zitten. Maar wat heb jij er dan in geplakt? Ook standaard hitte werende folie of iets anders?
 
heb bij mijn r1 2008 toen ook vanalles geprobeerd. uitlaat en luchtfilter was ook origineel.

er zijn twee oplossingen:
1-heel de dag samen met iemand rijden die even snel is en telkens samen paal passeren.
2-geluidsdag boeken (dat doe ik zelf ook)
 
Terug
Bovenaan Onderaan