• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

geluisdmeting zolder veranderd

elduco

Die hard MF'er
Lid geworden
5 feb 2003
Waarderingsscore
0
Blijft terugkomen dit onderwerp maar ik wilde even laten weten dat de geluidsmeting zoals die gedaan werd door een mannetje langs de baan in dat hokje ná de Bianchi bocht veranderd is , de laatste keer dat ik er was met vrij rijden op 13 juni kregen we een transponder mee , eerst dacht ik nog hé kan ik mijn tijden aan het eind van de dag terug zien , maar nee hoor de enige reden was dat dit voor de geluidsmeting wordt gebruikt ( vraag me niet hoe het werkt maar het werkt ) em ze metem nu op 2 plekken .
voorwaarde voor een goede meting is dat er 3sec tussen de metingen moet zitten , dus als je met een maatje rijdt of in een groepje dan heb je geen probleem . rij je echter alleen dan kan je met teveel db's eruit worden gehaald , echter nu had je 2 maal een handtekening te zetten i.p.v 1 zoals de keren ervoor.
Heb zelf ook een waarschuwing gehad en men liet dat zien op een geprint formulier waar dus voor mij vermeld werd dat ik met 95,6 db teveel geluid produceerde .
gelukkig was dit de laatste sessie dus vond ik het niet zo erg maar ik zal mijn demper ( die wel CRT gekeurd is ) toch moeten aanpassen of moeten vervangen.
Ook werd er iemand op een fireblade met std demper eruit gehaald ook met 95,6 , hij rijdt er al 2 jaar en had nog nooit een probleem !!!

Tijdens een vrij rijden sessie in Assen gebruikte men dit zelfde systeem

Zou men dit bij de komende ZAC wedstrijd in Zolder ook gaan gebruiken ??
Mischa weet jij iets meer ?

Da's lekker met een GSXR750 die standaard al 98 dB maakt...en d'er kan niet meer Explosave in de inlaten dan dat er nu al in zit. Wil er iemand naast mij komen rijden dan op 4 juli?????.....zomaar een half meter achter mij is voldoende.

Poison
(ZAC 319)

Als je niet te hard gaat...ik zit nu net onder de 1.50. Maar ik rij geen zac hoor

Op donderdag 19 juni 2003 20:24 schreef elduco het volgende:
Ook werd er iemand op een fireblade met std demper eruit gehaald ook met 95,6 , hij rijdt er al 2 jaar en had nog nooit een probleem !!! (...)
Zou men dit bij de komende ZAC wedstrijd in Zolder ook gaan gebruiken ??
Mischa weet jij iets meer ?

Hoi King Edward,

Ik neem aan dat je het over mij had? Ik maak me dus inderdaad ook ernstig zorgen. En vooral geen idee wat ik er kan aan doen ... |( Grrrr ....

Maak je borst maar alvast nat,Zolder is erg streng en ik kan er gelukkig voluit rijden met mijn 2 dempers in serie net als FastForward.
Op Assen ben ik er laatst uitgehaald,dus daar is het ook al prijs!
Er wordt dus duidelijk verschillend gemeten en Assen hanteerd 88dB en Zolder 95dB,maar dan anders......snap je het nog :? Ik niet!
Het komt er dus gewoon op neer,dat je de 1e keer moet tekenen en de volgende keer je gas terug doet of overschakeld.Leuk als je in gevecht bent om een positie :(
Op Assen wordt je de 1e keer gewoon uit de uitslag verwijderd ;(
Het enige circuit waar ik zelfs met een open demper heb kunnen racen is Zandvoort,maar het is natuurlijk niet de bedoeling om daar misbruik van te maken.
Nogmaal,knmv-cup dempers zijn niet voldoende....de knmv rijdt om die reden daar ook niet meer.
Dit waren al relatief "stille" dempers met db-killer en up-to-date dempings materiaal.
Alle motoren met ram-air hebben een verhoogd risico!!!!!!
U zijt gewaarschuwd......geld weg en niet racen is niet leuk!
Dus...Zandvoort gewoon blijven komen ondanks de letsel gevaren,Zolder en Assen op je hoede zijn en zeker weten dat je aan de eisen voldoet...anders lekker thuis blijven en wat leuks van dat geld kopen voor je vrouwtje ofzo.......een thaise massage heb je er ook voor :9 incl.HP(geen Horse Power)

Laatst bewerkt:
.......een thaise massage heb je er ook voor :9 incl.HP(geen Horse Power)

Massage met HalfPension???
Is goed te verdedigen hoor thuis; kom toch altijd zo stijf van de motor na een race, d'r moest direct iets aan gedaan worden schat. :+
[vluchtmodus] lieverd, wat doe je met die deegroller.......[\vluchtmodus]

Terug
Bovenaan Onderaan