• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Genoeg kracht voor op circuit?

Had vandaag racecracks gemaild en ze zeiden dat die tzr niet snel genoeg was een dat ik beter een 600 kon kopen
wat een zever.
er zijn altijd verschillende groepen, en je eerste keren moet je je uiteraard niet inschrijven bij de pro's of de snelle mannen. En zelfs dan doet vermogen nergens toe.
Met mijn KR1S eens op een Kawa-days was op Jacky Bernard na (BK met KX500 supermotard) nietmand ! (terwijl die dagen quasi vol geboekt waren met ZX6/9/12, de 10 was er toen nog niet) sneller over een ronde dan ik op Zolder. Terwijl ze 's morgens nog meelijwekkend naar mijn afgeleefd motoke stonden te kijken was dat in de namiddag anders.
Zelfs op Francorchamps reed ik daarmee in de 2de snelste groep (zonder kuip met superbike-stuur, op de kemmel haalde ik niet eens meer 200km/u en moest ik goed inschatten wanneer ik naar links kon invoegen om Les Combes aan te snijden want ze vlogen mij daar om de oren. Maar vanaf daar tot aan de busstop pakte ik de helft terug die mij daarvoor tussen La source en Les Combes voorbij waren gevlogen.

Gewoon aan de kant gaan op de lange rechte stukken en voor de rest geen rare dingen doen en wél op de race-lijn blijven. Het is aan de snelleren om je op een veilige manier voorbij te gaan. Dus daarom moet je voorspelbaar rijden en dus op de iedeale lijn. Er wel rekening mee houden dat als je een gaatje laat, ze er ook effectief induiken. Ook in gaatjes waarvan jij denkt dat het er niet was.

wat een zever.
Geoon aan de kant gaan op de lange rechte stukken en voor de rest geen rare dingen doen en wél op de race-lijn blijven. Het is aan de snelleren om je op een veilige manier voorbij te gaan. Dus daarom moet je voorspelbaar rijden en dus op de iedeale lijn. Er wel rekening mee houden dat als je een gaatje laat, ze er ook effectief induiken. Ook in gaatjes waarvan jij denkt dat het er niet was.

Vijftien jaar maar sociaal welkom antwoord.
Dat moet hij dus leren.
En juist de eerste drie groepen kunnen onvoorspelbaar zijn.
Derden die als cowboys over de baan gaan en nergens rekening mee houden of geen enkele reserve of inzicht hebben.

Ik zou ook eerst op die TZR beginnen als die voorhanden is.
Maar vrij rijden is riskant op grote Grand Prix banen.

Het advies van Racecracks komt niet uit de lucht vallen, oud coureur Mile Pajic zei vorig jaar precies hetzelfde tegen mij.
Koop die R3 niet, maar minimaal een zeshonderd want ze klappen er bij je in. :o

Met jouw ervaring kan je een hoop compenseren maar het heeft niet de eerste voorkeur.

Even de enthousiaste plannen wat beperken en vooral eerst ervaring opdoen op de kleine banen.
Assen en Zandvoort daarna pas wel/niet.
Groep 1 achter een voorrijder is dan wel een mooie start.
Met voldoende ervaring elders. :)

Maar vaders zal dit ook wel goed kunnen bepalen.
Een prachtige hobby -of wie weet wat meer in het verschiet. ;)

nog een tip: geduldig zijn. als je sneller bent dan iemand voor je, maar vindt dat die "raar" doet, wacht met hem voorbij te gaan tot je zeker bent dat het veilig kan en hij niks "raars" gaat doen waardoor jullie zouden kunnen crashen. het is maar vrij rijden, er valt niks mee te winnen.

Vijftien jaar maar sociaal welkom antwoord.
Dat moet hij dus leren.
En juist de eerste drie groepen kunnen onvoorspelbaar zijn.
Derden die als cowboys over de baan gaan en nergens rekening mee houden of geen enkele reserve of inzicht hebben.

Ik zou ook eerst op die TZR beginnen als die voorhanden is.
Maar vrij rijden is riskant op grote Grand Prix banen.

Het advies van Racecracks komt niet uit de lucht vallen, oud coureur Mile Pajic zei vorig jaar precies hetzelfde tegen mij.
Koop die R3 niet, maar minimaal een zeshonderd want ze klappen er bij je in. :o

Met jouw ervaring kan je een hoop compenseren maar het heeft niet de eerste voorkeur.

Even de enthousiaste plannen wat beperken en vooral eerst ervaring opdoen op de kleine banen.
Assen en Zandvoort daarna pas wel/niet.
Groep 1 achter een voorrijder is dan wel een mooie start.
Met voldoende ervaring elders. :)

Maar vaders zal dit ook wel goed kunnen bepalen.
Een prachtige hobby -of wie weet wat meer in het verschiet. ;)
Ga ook groep 1 rijden hoor, tijdje ervaring opdoen en daarna een 600 halen en wel vrij rijden;)

Ga ook groep 1 rijden hoor, tijdje ervaring opdoen en daarna een 600 halen en wel vrij rijden;)
die 600 is nergens voor nodig. neen het is niet leuk als ze je op het rechte stuk voorbij vliegen. het is wel extra leuk als je ze op het eind van dat recht stuk toch weer uitremt. ze binnendoor of buitenom wat het beste uitkomt voorbij gaan is ook goed voor je ego.
en een 2T is ook gewoon veel leuker en je leert beter rijden want je moet beter je best doen om snel te zijn/worden

3 en 4 juni heeft Racecracks Mettet en die baan past perfect bij je motor. Of 8 september Junior Track. Zou niet je 1e circuitdag gelijk op een hele snelle baan gaan rijden met de 250.
Je hebt geen motorrijbewijs, bent 15 jaar en een lichte motor op het grote circuit is een lastig begin en als dat misgaat kan de organisatie problemen krijgen als bovenstaande bekend wordt. Daarom beter op een kleine baan beginnen en leren. Is veiliger voor jezelf en voor je mede circuit gebruikers.

Laatst bewerkt:
3 en 4 juni heeft Racecracks Mettet en die baan past perfect bij je motor. Of 8 september Junior Track. Zou niet je 1e circuitdag gelijk op een hele snelle baan gaan rijden met de 250.
Je hebt geen motorrijbewijs, bent 15 jaar en een lichte motor op het grote circuit is een lastig begin en als dat misgaat kan de organisatie problemen krijgen als bovenstaande bekend wordt. Daarom beter op een kleine baan beginnen en leren. Is veiliger voor jezelf en voor je mede circuit gebruikers.
En daarbij is Mettet ook gewoon een onzettend leuke baan waar (naar mijn mening) alles in zit! :)

het is wel extra leuk als je ze op het eind van dat recht stuk toch weer uitremt.
Ben reuze benieuwd wie hij dan gaat uitremmen met die 2T 250cc _O- Tis geen GP 250 machine uit de jaren 1970/80 . :P

Zonder lullig te willen doen : de eerste vraag lijkt me, hoeveel kneesliders heb je al versleten ?

Pak m beet Colin of Kyano Veijer op een langzame motor zullen prima mee kunnen komen op een grote baan, maar als je je eerste circuit dagen gebruikt als eerste rijles ben je op elke motor een gevaar tussen ervaren rijders.
Mocht je nog aan het begin staan, denk ik dat je veel meer lol zult hebben op een kleinere motor en op kleinere banen. Een pitbike, 125er of miniGP opzoeken en eerst ervaring opdoen. Kun je veel vaker op rijden voor minder geld, en makkelijker te herstellen als je je motor een keer stuk rijdt of valt.

Laatst bewerkt:
Zonder lullig te willen doen : de eerste vraag lijkt me, hoeveel kneesliders heb je al versleten ?

Pak m beet Colin of Kyano Veijer op een langzame motor zullen prima mee kunnen komen op een grote baan, maar als je je eerste circuit dagen gebruikt als eerste rijles ben je op elke motor een gevaar tussen ervaren rijders.
Mocht je nog aan het begin staan, denk ik dat je veel meer lol zult hebben op een kleinere motor en op kleinere banen. Een pitbike, 125er of miniGP opzoeken en eerst ervaring opdoen. Kun je veel vaker op rijden voor minder geld, en makkelijker te herstellen als je je motor een keer stuk rijdt of valt.
Heb al best wat (voor mijn leeftijd) ervaring op motoren hoor het is niet alsof ik voor de eerste keer op een motor ga rijden. Cross al sinds m'n 12e vaak in het het weekend met een 125

Heb je al wat meters gemaakt dit jaar @Anton09?
Jazeker! Midland gehad, zandvoort met instructie van motorsportlifestyle en assen vrij rijden met racecracks. Mocht toch meerijden omdat we bekenden zijn met een instructeur van racecracks.

Assen was vreselijk weer, het regende ongelooflijk en had ik dus de baan voor mezelf😎
Enorm genoten ondanks het weer.

Geweldig, circuitrijden kom ik in iedergeval nooit meer vanaf😅

Terug
Bovenaan Onderaan