• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

gepakt door motor agent 50 te hard

Status
Niet open voor verdere reacties.

kawa-tony

MF veteraan
Lid geworden
22 aug 2010
Waarderingsscore
0
beste motor rijders

ik ben vandaag aangehouden ,had meneer agent niet gezien in me spiegel. hij zei dat die mij had geklokt met 50 tehard in een 30 km zone . dus na correctie 47 te hard.
hij wist nie eens dat er stukken bij zaten van 50 km zone .
ik weet zeker dat ik nie zohard heb gereden omdat de weg erdaartoe niet in staat was.

iemand ook ervaring ermee want ik wil wel een bezwaarschrift indienen want hij heeft geen bewijs en vraag me af hoe hij me heeft geklokt omdat hij (zoals hij zei) uit stilstaande positie achter me aan was gekomen .
is dit rechtsgeldig ???
kan hij me zo een boete uitschrijven zonder dat ik kan zien dat hij me heeft geklokt?

wat zou ik nu het beste kunnen doen?
hoop op een antwoord van jullie alvast bedankt

Mocht het bewijsmateriaal rechtsgeldig geacht worden, volgens mij ben je ondanks de niet-niet-50-te-hard alsnog je rijbewijs kwijt, aangezien je de maximum snelheid met meer dan 100% hebt overschreden. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

nee ,dat kan niet!

niet betalen en verder niet reageren.
Het zal de beruchte bosche wannebe smeris wel zijn geweest. Die flikt dit soort dingen wel vaker.

wacht gewoon maar eerst af of je de accepgiro in de bus ziet komen. ;)
aan de hand daarvan bezwaar maken als je hem krijgt en misschien wel handig even heel je verhaal op papier zetten.. aangezien het lang kan duren.

succes en hopelijk valt het mee.

hahaha niet betalen en niet reageren haha het was in vught ja maar zullen vast wel andere politie mannen uit andere omgeving zijn

paul ik ben hem dan wel niet kwijt maar toch een aantekening op mijn rijbewijs maar is dat dan rechtsgeldig zoals hij mij heeft bekeurd? want dan kan hij alles wijsmaken of ben ik nu zo gek ??

paul ik ben hem dan wel niet kwijt maar toch een aantekening op mijn rijbewijs maar is dat dan rechtsgeldig zoals hij mij heeft bekeurd? want dan kan hij alles wijsmaken of ben ik nu zo gek ??

Een agent heeft een eed afgelegd. En hij mag je piek snelheid aanhouden en hoeft niet je gemiddelde snelheid te meten. Er moet wel een correctie vanaf wat deze dan ook gedaan heeft. Dit is in zijn geheel rechtsgeldig. Dus ik denk dat je gewoon pech heb. Tip voor de volgende keer wat vaker spiegelen

Een agent heeft een eed afgelegd. En hij mag je piek snelheid aanhouden en hoeft niet je gemiddelde snelheid te meten. Er moet wel een correctie vanaf wat deze dan ook gedaan heeft. Dit is in zijn geheel rechtsgeldig. Dus ik denk dat je gewoon pech heb. Tip voor de volgende keer wat vaker spiegelen niet te hard rijden

:^

Op de boete wachten en de tenlastelegging legging bekijken. Mocht er dan 47 te hard bij staan bij de 30 km zone en in het PV staat de weg waar over het gaat en jij kan aantonen dat je daar 50 mag wat denk je dan zelf wat er gebeurd.

dan wordt mijn bon bonnetje minder maar hij heeft precies de weg uitgeschreven waar me top in de 30 km zone was dus daar heb ik niks aan zijn woord tegen de mijne

Mocht het bewijsmateriaal rechtsgeldig geacht worden, volgens mij ben je ondanks de niet-niet-50-te-hard alsnog je rijbewijs kwijt, aangezien je de maximum snelheid met meer dan 100% hebt overschreden. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Ontkrachten.
Op deze site van het OM :
Dode link staat o.a. de volgende passage :

3.2.2 Excessieve snelheidsovertredingen (artikel 164, lid 2, onder d en e, WVW 1994)
De overgifte van het rijbewijs moet worden gevorderd door één van de in artikel 141 en 142 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen, wanneer deze de bestuurder van een motorrijtuig heeft staande gehouden en hij tegen de bestuurder een proces-verbaal opmaakt ter zake van verdenking van een snelheidsovertreding met een motorrijtuig, terwijl de verdachte met dat motorrijtuig, anders dan een bromfiets, de ter plaatse toegestane maximumsnelheid met 50 km/h of meer heeft overschreden.

Heb het behoorlijk door zitten spitten, en er wordt nergens gesproken over dat 100% verhaal.
Ik vermoed dat het een "broodje aap" verhaal is, maar laat me graag overtuigen (met bronvermelding)

beste motor rijders

ik ben vandaag aangehouden ,had meneer agent niet gezien in me spiegel. hij zei dat die mij had geklokt met 50 tehard in een 30 km zone . dus na correctie 47 te hard.
hij wist nie eens dat er stukken bij zaten van 50 km zone .
ik weet zeker dat ik nie zohard heb gereden omdat de weg erdaartoe niet in staat was.

iemand ook ervaring ermee want ik wil wel een bezwaarschrift indienen want hij heeft geen bewijs en vraag me af hoe hij me heeft geklokt omdat hij (zoals hij zei) uit stilstaande positie achter me aan was gekomen .
is dit rechtsgeldig ???
kan hij me zo een boete uitschrijven zonder dat ik kan zien dat hij me heeft geklokt?

wat zou ik nu het beste kunnen doen?
hoop op een antwoord van jullie alvast bedankt

Hij hoeft je niet te klokken.
Hij mag puur op zijn eigen km teller vaststellen hoe hard jij hebt gereden en waar dat was.
Zijn km teller moet óf maximaal een jaar geleden geijkt zijn, of (indien niet geijkt), moeten ze alsnog ijken, de afwijking vaststellen tussen ijking en de ongeijkte km-teller en dat verschil toepassen op wat is gemeten/geconstateerd.
Het is een fabel dat er slechts via klok+afstand meting mag worden verbaliseerd. De waarneming/vaststelling van de agent is nét zo rechtsgeldig.
Zie deze site, waar er veel over is te lezen :

Dode link
Daar staat o.a.:
4.4 Geijkte boordsnelheidsmeter in dienstvoertuig

Een proces-verbaal waarin sprake is van snelheidsmeting met behulp van een geijkte snelheidsmeter in een dienstvoertuig dient de volgende gegevens te bevatten:
de toegestane snelheid;
de afstand tussen het gemeten en metend voertuig, met de vaststelling dat die onderlinge afstand tijdens het meten van de snelheid gelijk dan wel nagenoeg gelijk bleef;
de afstand waarover de snelheid van het voertuig werd gemeten;
de geconstateerde snelheid (afgelezen snelheid);
de gemeten snelheid volgens ijktabel (= snelheid ijktabel behorende bij de boordsnelheidsmeter);
de gecorrigeerde snelheid (= gemeten snelheid volgens ijktabel minus de correctie of snelheid ijktabel waarin de correctie reeds is opgenomen);
de overschrijding in aantal kilometers per uur.

Als bovenstaande dingen staan vermeld in je procesverbaal, heb je geen poot om op te staan, behalve wanneer jij kan bewijzen dat (zoals je zegt) bv de toegestane snelheid niet klopt. Dat moet je dan hard kunnen bewijzen.

Blijft overeind staan dat het volkomen rechtsgeldig is om op basis van km-teller waarneming je te bekeuren.

succes !

Laatst bewerkt:
47 km te hard rijden in een 30 km zone :N ...... er zal maar een kind oversteken .... O-)

ja idd je hebt gelijk maar als je zohard niet hebt gereden ???? en zeker weet ???
terwijl hij van stilstaande positie op je af komt rijden en als ik stil sta ineens mr agent langs je ziet ?? wat dan ?

ja idd je hebt gelijk maar als je zohard niet hebt gereden ???? en zeker weet ???
terwijl hij van stilstaande positie op je af komt rijden en als ik stil sta ineens mr agent langs je ziet ?? wat dan ?

In dat geval wordt de bekeuring uiteraard kwijtgescholden, maar alleen als je het héél zeker weet....... JIJ hebt immers geen enkele reden om te jokken.

In dat geval wordt de bekeuring uiteraard kwijtgescholden, maar alleen als je het héél zeker weet....... JIJ hebt immers geen enkele reden om te jokken.

hoe weet ik dat zo zeker hij staat onder ede ??
hij kon me nooit hebben geklokt want er zat een bocht in vandaar

hoe weet ik dat zo zeker hij staat onder ede ??
hij kon me nooit hebben geklokt want er zat een bocht in vandaar

Eh...... en z'n teller werkt niet in een bocht oid? :X

(weet niet wat ze leren op politietraining :$ )
Ze leren vooral volkomen onschuldige burgers die met de beste wil van de wereld niet weten wat ze fout doen te bekeuren :(

:+

Laatst bewerkt:
gewoon PV afwachten of opvragen, en dan advies vragen..
Dit is gokken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan