• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Gerammel in m'n Blackbird!

Marc aka Foddex

MF legend
Lid geworden
15 okt 2002
Waarderingsscore
1
Technici! :)

Sindskort ben ik de gelukkige eigenaar van een Blackbird uit 2001. Net gisterochtend opgehaald bij Kalsbeek Motoren in Zwolle. Gelukkig heb ik ook 6 maanden garantie, want ik merkte op de weg terug naar huis dat er iets met het ding aan de hand is wat ik niet goed kan duiden.

Maar goed, ik ben dan ook een techniek n00b ;)

In de 1e en 2e versnelling, als ik langzaam optrek vooral, voel ik iets onderin de motor "rammelen". Je hoort het enigzins, maar ik voel tussen m'n voeten dat er iets beweegt daar. De ketting is het niet, die hang prima strak (dat kan ik dan nog net controleren ;)). Het lijkt dan ook inwendig te zijn, niet aan de buitenkant.

Ik ga er nog mee terug uiteraard, maar dat kan door omstandigheden pas dit weekend. Vroeg me af of iemand hier een goed idee heeft wat dit zou kunnen zijn? 1e en 2e versnelling kaduuk? Koppeling(splaat)? Belangrijke vraag ook, als het is wat je denkt dat het is, valt het dan onder garantie? :)

Bvd!

Marc

nokkenaskettingspanner kapot... dat weet deze noob... kost niet veel, laten doen medenoob. ;)

garantie, zoiets moet een dealer gewoon checken vantevoren.

Laatst bewerkt:
Yeah, dacht ik ook. Wat dat betreft was mijn ervaring met Kalsbeek ook enigzins teleurstellend. Toen ik belde of ik hem al kon ophalen werd me verteld "dat de afleveringsbeurt niet nodig was, ding had toch net een grote beurt gehad". Raar als ik dat vond deed ik verder maar niet moeilijk, maar toen ik hem kwam ophalen bleek:
- de accu dood te zijn, is vervangen
- een zekering dood te zijn, zodat het knipperlicht rechts achter het niet deed, is vervangen
- er totaal geen benzine in te zitten, heb een paar liter meegekregen

Wat natuurlijk allemaal werd uitgevonden op het moment dat ik er mee wilde wegrijden, en ik op tijd stond. Uiteindelijk 2 uur moeten wachten voordat ik echt naar huis kon. Dus geen nette start van Kalsbeek, maar uiteindelijk wel netjes afgehandeld.

Hopelijk gaan ze met de "tik" hetzelfde doen ;)

Ik kocht mijn Blackbird via een dealer en alle slijtage onderdelen bleken versleten.

Wat dat betreft kun je beter bij een particulier kopen en iemand meenemen die er verstand van heeft. Meer betalen bij een motorzaak vind ik niet erg, maar dan moet het wel meerwaarde hebben.

70 procent komt niet terug want durft niet of merkt niks of heeft de technische expertise niet
Das mooi meegenomen denkt zo'n garage.
SERVICE :(

ik ben wel 's benieuwd welke garages dat zijn.
Er zijn zoveel garages waar ze je lopen te fucken n.l. dat ik momenteel vertrouwen heb in maar 2 garages in de buurt van enschede.

Right, problem solved. Effe naar Motor Oost gereden, monteur er naar laten kijken, ketting bleek kurk droog, dat veroorzaakte alle problemen :X Ketting gesmeerd en ding rijdt als een zonnetje!

Niet zo netjes van Kalsbeek dat ze dat niet eens effe gechecked hebben bij het afleveren :(

Maar goed, BB is in order dus hurray! *D

Right, problem solved. Effe naar Motor Oost gereden, monteur er naar laten kijken, ketting bleek kurk droog, dat veroorzaakte alle problemen :X Ketting gesmeerd en ding rijdt als een zonnetje!

Niet zo netjes van Kalsbeek dat ze dat niet eens effe gechecked hebben bij het afleveren :(

Maar goed, BB is in order dus hurray! *D

hmkee, die ketting moet je in het vervolg vaker in de gaten houden. 8-)
Zeker met regen. Ik mag hopen dat je BB nog een bok heeft omdat je voortdurend aan het "spuiten"bent.

ik zou je fiets de komende tijd maar eens goed in de gaten houden en eventueel maar op korte termijn olie en filter wisselen. Als ik de verhalen van je fiets zo hoor heeft ie helemaal geen grote beurt gekregen en hebben ze hem zo meegegeven.

RFast

en natuurlijk lid worden of iig kijken op de blackbird owners website, ik heb ook een bb , maar dan uit 98 en je kan dr een hoop info vinden.

en als ik ff mag spammen, als je een keer een beurt wil laten doen kan je me dat ook laten weten ;)

grtz sander

Terug
Bovenaan Onderaan