Marc aka Foddex
MF legend
Technici! 
Sindskort ben ik de gelukkige eigenaar van een Blackbird uit 2001. Net gisterochtend opgehaald bij Kalsbeek Motoren in Zwolle. Gelukkig heb ik ook 6 maanden garantie, want ik merkte op de weg terug naar huis dat er iets met het ding aan de hand is wat ik niet goed kan duiden.
Maar goed, ik ben dan ook een techniek n00b
In de 1e en 2e versnelling, als ik langzaam optrek vooral, voel ik iets onderin de motor "rammelen". Je hoort het enigzins, maar ik voel tussen m'n voeten dat er iets beweegt daar. De ketting is het niet, die hang prima strak (dat kan ik dan nog net controleren
). Het lijkt dan ook inwendig te zijn, niet aan de buitenkant.
Ik ga er nog mee terug uiteraard, maar dat kan door omstandigheden pas dit weekend. Vroeg me af of iemand hier een goed idee heeft wat dit zou kunnen zijn? 1e en 2e versnelling kaduuk? Koppeling(splaat)? Belangrijke vraag ook, als het is wat je denkt dat het is, valt het dan onder garantie?
Bvd!
Marc

Sindskort ben ik de gelukkige eigenaar van een Blackbird uit 2001. Net gisterochtend opgehaald bij Kalsbeek Motoren in Zwolle. Gelukkig heb ik ook 6 maanden garantie, want ik merkte op de weg terug naar huis dat er iets met het ding aan de hand is wat ik niet goed kan duiden.
Maar goed, ik ben dan ook een techniek n00b

In de 1e en 2e versnelling, als ik langzaam optrek vooral, voel ik iets onderin de motor "rammelen". Je hoort het enigzins, maar ik voel tussen m'n voeten dat er iets beweegt daar. De ketting is het niet, die hang prima strak (dat kan ik dan nog net controleren
). Het lijkt dan ook inwendig te zijn, niet aan de buitenkant.Ik ga er nog mee terug uiteraard, maar dat kan door omstandigheden pas dit weekend. Vroeg me af of iemand hier een goed idee heeft wat dit zou kunnen zijn? 1e en 2e versnelling kaduuk? Koppeling(splaat)? Belangrijke vraag ook, als het is wat je denkt dat het is, valt het dan onder garantie?

Bvd!
Marc

Ketting gesmeerd en ding rijdt als een zonnetje!
sorry, mijn fiets gaat altijd naar Motor Oost voor een beurt