Gereedschap

Arjan1964

Rookie
10 sep 2007
28
0
Gelderland
De beste wensen aan iedereen,

voor mij kan het aleen maar beter; afgelopen kerst (!?!) is het DGG (DievenGildeGelderland) langs geweest.
Ik heb dus (helaas) nieuw gereedschap nodig, waarkan ik dat het beste vandaan halen?
Wie heeft er bijv. ervaring met Herman Buitelaar?
 
hoestdrank_1383481b.jpg



:+
 
mijn ervaring met buitelaar is verschillend.
heb er een freesmachine (160kg) gekocht waarvan de kolom iets scheef stond.
heb er ook een draaibank (180kg) gehaald en deze is wel goed met een minimale aanpassing.
kleinere dingen zoals meetapparatuur koop ik daar niet meer.
heb nu gebruikt spul wat bij bedrijven wegkomt en dat is een stuk beter.
ook de freesbank is nu vervangen door eentje 600kg en 40jaar oud.
ook proffesionele frezen zijn een stuk beter dan bij buitelaar en ook een stuk duurder.
dus het kan wel maar je moet eigenlijk wel weten wat je doet.
 
Balen man!

Alles weg?

Misschine een goed idee om een volledige gereedschapskar te kopen. Met wat kwaliteitspul er in.

Iets van 700-800 euro meen ik me te herinneren.

Ff zoeken op het net, en als je dan wat moois gevonden hebt, zoeken naar de goedkoopste aanbieder.
 
Balen man!

Alles weg?

Misschine een goed idee om een volledige gereedschapskar te kopen. Met wat kwaliteitspul er in.

Iets van 700-800 euro meen ik me te herinneren.

Ff zoeken op het net, en als je dan wat moois gevonden hebt, zoeken naar de goedkoopste aanbieder.

Yep, heb het nog niet gezien.

Maatje belde vannavond; brug, gereedschapskar (opslot, aan de ketting), div. koffers en onderdelen pleite. :( :(
 
Niet persoonlijk maar ken er heel veel die er wel ervaring mee hebben.

Over het algemeen valt de kwaliteit meestal toch wat tegen, maar tegen een goede prijs en als er iets stuk gaat word dat gewoon als garantie vervangen.

Herman Buitelaar is goedkoop omdat het meeste spul uit Taiwan/China enz. komt. Voor hobbyspul is is het vaak goed genoeg.
De Locloods die samenwerkt/inkoopt met Herman B. heeft ook dergelijke spullen en soms ook leuke aanbiedingen.

Voor sleutels e.d. zou ik proberen via het bedrijf in verband met kortingen bij een gereedschapszaak te kopen. Kan 10-20% in prijs schelen.
Is duur maar dan heb je ook wat.
 
Herman Buitelaar is goedkoop omdat het meeste spul uit Taiwan/China enz. komt. Voor hobbyspul is is het vaak goed genoeg.
De Locloods die samenwerkt/inkoopt met Herman B. heeft ook dergelijke spullen en soms ook leuke aanbiedingen.

Voor sleutels e.d. zou ik proberen via het bedrijf in verband met kortingen bij een gereedschapszaak te kopen. Kan 10-20% in prijs schelen.
Is duur maar dan heb je ook wat.


Het is niet zo dat Buitelaar rotzooi verkoopt,
het gaat er vaak om dat mensen er verkeerde dingen
mee doen.
Mijn ervaring met B is prima, maar ben zelf metaalbewerker,
en weet dus precies wat wel en wat ik er niet moet halen.
Snijgereedschap is redelijk, zolang je maar niet te grof gaat,
en niet in staal.
Ik heb er zelf een freesbank gekocht, met alle toeters en bellen,
(digitaal op alle assen, automatische voedingen op alle assen, etc.),
en inderdaad ,uit het verre oosten.
Ben er dik tevreden over, kan er prima op verspanen(ook rvs),
en de machine is binnen 0.01mm nauwkeurig.
Als je er geen verstand van hebt, neem dan iemand mee
die dat wel heeft, want anders heb je inderdaad heel snel
wat goedkope(dus dure) miskleunen gekocht.
Kwaliteitsgereedschap is idd duur, maar dat verdien
je eigenlijk heel makkelijk terug aan snelheid, kwaliteit
van je product, en ergernis.
Succes verder.
full
 
Het is niet zo dat Buitelaar rotzooi verkoopt,
het gaat er vaak om dat mensen er verkeerde dingen
mee doen.
Mijn ervaring met B is prima, maar ben zelf metaalbewerker,
en weet dus precies wat wel en wat ik er niet moet halen.
Snijgereedschap is redelijk, zolang je maar niet te grof gaat,
en niet in staal.
Ik heb er zelf een freesbank gekocht, met alle toeters en bellen,
(digitaal op alle assen, automatische voedingen op alle assen, etc.),
en inderdaad ,uit het verre oosten.
Ben er dik tevreden over, kan er prima op verspanen(ook rvs),
en de machine is binnen 0.01mm nauwkeurig.
Als je er geen verstand van hebt, neem dan iemand mee
die dat wel heeft, want anders heb je inderdaad heel snel
wat goedkope(dus dure) miskleunen gekocht.
Kwaliteitsgereedschap is idd duur, maar dat verdien
je eigenlijk heel makkelijk terug aan snelheid, kwaliteit
van je product, en ergernis.
Pssst....
Even off topic. Een goedbedoelde tip.
Je pc is geen typmachine waarbij je, voordat je aan het einde van het papier bent, een "enter" moet geven. Op MF wordt je regel vanzelf afgebroken, je kan gewoon door blijven typen, er kan niets gebeuren. ;)
 
Heb laatst een gereedschapkar gekocht van Beta, bevalt heel goed!
voor sleutels schroevendraaiers enzo zeker goed.
Tangen zijn ook goed maar heb wel een lichte voorkeur voor Knipex, heb dan ook niet alles van Beta in die kar zitten.
 
als je goed gereedschap voor weinig wilt, zou ik aanbiedingen zoeken van mannesmann of ga naar de praxis voor LUX.. Geloof me dit is beide goed spul, werk er al jaren mee, ook met perslucht. Kheb een kennis met SNAP-ON, die is panisch als ik daar een dop van gebruik op de luchtratel, maar mijn Mannesmann en lux houdt het DAGELIJKS vol met 10 bar ipv de 6 die wordt geadviseerd

Edit
zie dat je in gelderland woont, rijdt even naar boxmeer, naar KELDERS, dat is een bedrijf die alles opkoopt waar handel in zit, daar koop je gereedschap per kilo, ook juist dat speciale wat je normaal veel te duur moet kopen...
Kuko poelietrekker b.v. in de winkel 255 euro , daar 15 euro..

Je moet wel wat geluk hebben dat wat jij zoekt er net is, maar echt een aanrader hoor, industriekwaliteit voor zwartemarkt prijzen
 
Laatst bewerkt:
Ondanks de goede ervaringen van sommigen is mijn ervaring met Buitelaar gereedschap ook slecht. Inderdaad chinees of in ieder geval oosters en misschien soms best wel goed, maar ik koop er geen gereedschap meer. Ik heb diverse handgereedschappen gekocht en vooral mijn ervaring met momentsleutels is slecht. De kleinste deed het gewoon helemaal niet, maar goed, voor 25 euro kan je dat verwachten. Omdat het meer kostte om terug te gaan en te ruilen heb ik het maar zo gelaten.

Mijn ervaringen met Mannesmann is ook goed. Groen dan wel te verstaan, met de blauwe mannesman spullen heb ik geen ervaring. Mijn schroevendraaiers zijn van snap-on en die zijn , buiten dat ze peperduur zijn, onverwoestbaar. Ik heb ook veel gereedschap van PB en Belzers en daar heb ik ook geen problemen mee.


Tsja, iedere waar naar zijn geld denk ik dan maar.
 
Het is niet zo dat Buitelaar rotzooi verkoopt.....

Dat denk ik ook niet, maar voor het handgereedschap weet ik niet of wij daar aan het juiste adres zijn. Wij hadden veel van Facom en Tengtools en hebben het idee om hiervoor een wat meer 'merk' aan te schaffen.

Wij hadden een (2e hands) hefbrug van Autec, het idee is om hier voor de HBM300 van Buitelaar te kopen, deze lijkt ons het geschiktst voor onderhoud en service werkzaamheden.

Het gereedschap willen we in ladekasten hebben, om wille van het budget willen wij deze zelf maken, heeft iemand ideen, suggesties of foto's
(beter goed gecopieerd dan slecht verzonnen)


Arjan
 
Terug
Bovenaan Onderaan