gestolen in kerkrade MT-RZ-97 varadero 2008 oranje

In de USA is absoluut geen criminaliteit....


Tuig zit overal, je moet gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plek zijn.....

Ja, maar openlijk je spullen neerleggen is er in Nederland gewoon niet meer bij, nergens.
Misschien omdat ze in Amerika veel strenger straffen en de agenten nog respect krijgen (en opeisen indien je niet luistert) dat het in elk geval daar op de serviceplazas nog kan. :)
Voor de rest zit dat land ook vol met criminaliteit natuurlijk.. welk land niet...
 
had de rode scooter geen kenteken dan? dat is toch het 1e wat je noteerd bij zo'n verdacht zaakje.

motor zal idd snel de grens over zijn gegaan voordat de aangifte van diefstal gedaan is maar altijd een kans dat ie in de buurt in een schuur/tuin/steegje oid staat.
weg geduwd met een scootertje nog wel :( dat moet toch net zo opvallen als iemand die met een fiets op zn nek die nog op slot staat over een fietspad loopt :?

ik hoop het beste voor jullie.
sterkte ermee en voortaan toch maar vast aan een paal met kettingslot al is het maar voor 2 minuten.
 
De politie heeft de bewakingsbeelden van de decathlon waar het op staat, maar de agente zei al of er zit geen kenteken op of een gestolen, dus ook daarmee weinig kans. En beide waren gekleed in motorkleren en een helm op.
Ze hebben die motor (voor zover achterhaald) minimaal een kilometer moeten opdrukken met de scooter, ze zijn een paar keer bijna gevallen, maar blijkbaar denk je er niets van als je zoiets ziet (voor ons onbegrijpelijk, maar ja...)
 
Waren er ook geen camera beelden beschikbaar?
Het lijkt me dat er in de buurt van een winkelcentra wel camera's moeten staan.
En dat icm met traffic cams zou de politie toch een groot deel van de route moeten kunnen volgen?

Sterkte iig!!
 
Er waren beelden van de winkel zelf en ze zeiden nog tegen elkaar misschien even bij roda jc stadion vragen of er wat op hun beelden staat. Maar volgens mij heeft de politie zelf daar geen camera's staan. Bovendien hadden de heren een helm op en ze verwachtten dat de scooter of geen of een vals kenteken zou hebben.
Ik denk dat dit absoluut geen prioriteit heeft in dat gebied.
De beelden van de Decathlon hadden we trouwens zelf al geregeld, geen idee of de politie dat zou hebben gedaan.
 
Das Kl*te !!!!

Dicht bij mij in de buurt, kom zelf vaak daar bij de hornbach, praxis etc.

Verbazen doet het mij niet, daar ik eerder zelf getuige was van een poging tot diefstal op molenberg.
Daar waren het ook 2 op een zwarte scooter.

I.I.G. succes met de verzekering
 
We hebben een beetje teveel vertrouwd op de startonderbreker en de mensen er omheen. We weten nu dat niemand in een koekblik reageert als er iets gebeurd. Ik denk dat als er een motorrijder getuige was geweest, deze zeker wel zou hebben gereageerd.
 
Ik zit dit hier net te lezen en krijg hier spontaan de zenuwen van. Tot nu vertrouwde ik ook op de stuurvergrendeling en startonderbreker. das dus duidelijk niet voldoende. Slechts in een enkel geval (als ik hem niet in het zicht had) een remschijfslot er op gedaan. K*t met peren. Ik hoop dat hij snel terecht is, en de verzekering op een menselijke manier helpt dit af te ronden.

Sterkte!
 
Ja, vanaf nu nooit meer vertrouwen op de startonderbreker of de mensen eromheen. Het was echt megadruk daar. Ze drukken hem dus gewoon weg met een scootertje, het gaat niet elegant hoorden we (iedereen heeft ze bijna zien vallen) maar het wil dus wel.

Daar vertrouwde bijna iedereen dat het wel goed ging, er stond geen enkele motor op iets anders dan het stuurslot (even later trouwens wel)

Morgen gaan we nog even bellen met Honda Nederland of je aan de hand van het chassisnummer sleutels kan bijbestellen, misschien als ze gaan proberen om sleutels bij te bestellen kunnen zo op die manier gepakt worden (je weet maar nooit)

Hij staat al op tig fora vermeld, ook internationale, maar ben bang dat hij echt weg is.
 
Ben je wel verzekerd? Ik geloof dat de meest normale gang van zake voor die lui is dat ze de motor gelijk exporteren richting Frankrijk of Polen en daar verkopen. Of dat ze hem strippen en in onderdelen aanbieden verspreid over een groot gebied.
 
Ja all-risk verzekerd
De schade is eigenlijk enorm, want we waren nog onderweg naar het hotel, dus van alles bij ons. De bagage alleen al schatten we op 2800 euri. Er zat een dure spiegelreflex in de koffer en ook de zumo, dus dat drijft de prijs behoorlijk op :(
 
realiseer me nu eigenlijk dat ik mijn motor nooit echt super op slot heb...soms alleen stuurslot, soms een goedkoop remschijfslot erbij en als hij voor langere tijd alleen blijft dan gaat er nog een abus ketting met abus schijfslot doorheen. Geen idee naar keurmerken etc.

Ik ben op zoek naar een hangslot of schijfslot met ketting met een art keurmerk. Maar waar moet je dan op letten ? Heb er verschillende gezien maar daar stonden iso normen op en duitse normen...niks van art.
 
Abus is doorgaans een goed merk, en dan ART 4 klasse (ART 3 of hoger is verplicht bij de meeste verzekeringsmaatschappijen) Bij Louis in Aken zijn deze meestal goed geprijsd.)

@ TS: succes met de afhandeling! Erg rot allemaal! :/ :/ :/
 
Ik lees net de interne bedrijfsmails met updates betreffende de GSX-R 1000 uit Herzogenrath.
GSX-R 1000 gestolen uit Herzogenrath (DE)

Daar schijnt er ook een rode scooter bij betrokken geweest te zijn. De dief is de hoofdweg richting Kerkrade opgedraaid (waar hij uit het zicht verdween). Mogelijk is hij weer afgeslagen, maar mogelijk is hij dus ook in de richting van Kerkrade gereden. Dit zijn wel heel erg veel toevalligheden. Dezelfde daders?
 
Waarschijnlijk zal die persoon gewoon in de buurt zijn enof wonen en zal zijn honger nog niet gelost zijn met het stelen van motoren.

Lokfiets zou denk ik wel helpen
 
Heeft de Zumo iets van automatische file downloading ofzo? Wellicht kunnen ze bij de centrale zien waar dat ding is, dan kun je er op die manier achteraan!
Verder kun je ook beetje in de buurt rondhangen en als je een verdacht rood scootertje ziet volgen, als je weet waar ze ongeveer hun thuisbasis hebben, kun je de politie inlichten of gewoon met wat vrienden langs ;)
 
Heeft de Zumo iets van automatische file downloading ofzo? Wellicht kunnen ze bij de centrale zien waar dat ding is, dan kun je er op die manier achteraan!
Verder kun je ook beetje in de buurt rondhangen en als je een verdacht rood scootertje ziet volgen, als je weet waar ze ongeveer hun thuisbasis hebben, kun je de politie inlichten of gewoon met wat vrienden langs ;)

Sja, en dan woon je weer gewoon in Nederland... zelfs als je mensen jouw motor hun garage in ziet rijden zal de politie niks doen... erg krom allemaal :r
 
Ik denk dat ik eens een rondje ga rijden hier in de omgeving.....elke rode scooter is nu voor mij verdacht......

Misschien moet er inderdaad eens een lokfiets ergens gestald worden.........
 
Ik lees net de interne bedrijfsmails met updates betreffende de GSX-R 1000 uit Herzogenrath.
GSX-R 1000 gestolen uit Herzogenrath (DE)

Daar schijnt er ook een rode scooter bij betrokken geweest te zijn. De dief is de hoofdweg richting Kerkrade opgedraaid (waar hij uit het zicht verdween). Mogelijk is hij weer afgeslagen, maar mogelijk is hij dus ook in de richting van Kerkrade gereden. Dit zijn wel heel erg veel toevalligheden. Dezelfde daders?

Ja, dat zou heel goed kunnen, wat we nog meer weten is dat de dader een witte helm droeg.
Morgen bellen we nog wel even met politie Kerkrade en geven dit door.
Bedankt
 
nee, de telefoon die inderdaad getrackt kan worden had ik heel netjes in mijn jas, want ik verwachtte niet dat het wel handig kon zijn om die in een koffer te stoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan