Hoi mensen,
Ik zit ff met een vraagje. Als ik hard afrem stuitert mijn voorwiel nogal. ik heb het gevoel dat dit met wat betere veerafstelling best te verhelpen moet zijn. veervoorspanning heb ik een tijd geleden een slag strakker gezet. dus hij zit zeker niet aan het einde van zijn veerweg.
wat moet ik doen op het oplossen? in of uitgaande demping aanpassen? en dan harder of zachter?
ik zou zelf zeggen dat mijn uitgaande demping wat zachter zou moeten zetten. maar of dat juist is
Hm, volgens mij moet je de ingaande demping wat harder zetten. Een slagje extra veervoorspanning lijkt me ook geen overbodige luxe. Je hebt kennelijk nogal een sportieve remstijl...
Oja, en vraag PhalKo. Die is nogal aan het sleutelen geweest aan de vering van de SL1000. Aprilia levert een hele soepele afstelling, maar voor het betere stuurwerk kun je de hele boel beter wat straffer zetten.
kzou bijna zeggen, kijk naar het volgende lijstje:
* balhoofd los ?
* schijfremmen krom ?
* remblokken op ?
en dan op plaats 20 ofzo, vering.
Je voorwiel stuitert dus hij komt los v/d grond?
veervoorspannig is alleen om je hoogte te stellenveervoorspanning is al een slag zwaarder als standaard.
enneh inderdaad, ben als het kan een een sportieve rijder
PHALKO: bij deze, heb je nog tips?
Kan ik alleen wat van zeggen als ik het kan voelen. Sorry.
O, en iedereen die het wel kan zeggen zonder er aan te voelen of mee te rijden is helderziend.
Zitten op jouw Falco dezelfde remmen als op mijn '00 mille? (brembo). Ik heb hier ook een beetje last van, een soort trillen, dus niet slaan met het stuur.nee, tuurlijk niet, dan zou hij ook blokkeren.
maar als je van de snelweg afkomt en remt voor het einde van de afrit. Je remt sterk terug van zeg 160 naar 0 dan voel je de vering snel in en uit veren. overdreven: alsof je over een weggetje met kinderkopjes rijdt.
erg irritant omdat ik duidelijk voel dat je nog veel harder moet kunnen remmen, maar door het getril kan dat niet (durf ik dat niet)
Ben er behoorlijk mee aan het sleutelen geweest. Vooral de ingaande demping staat bij mij behoorlijk "hard" Veervoorspanning is ook flink naar het einde gezet. Het is maar net wat jezelf prettig vindt.veervoorspanning is al een slag zwaarder als standaard.
enneh inderdaad, ben als het kan een een sportieve rijder
PHALKO: bij deze, heb je nog tips?
Ok zie nu dat je al 8600 km met de standaard banden onderweg bent.... Ik heb bij 6800 km een set Michelins Pilot powers erom laten leggen...zou kunnen, band is bijna op nu 8600km mee gereden
maar in mijn herinnering deed hij het ook al in het begin...
Mijn Falco (dec 2003) had nog ME3's.... Niet fijn, zeker niet in de regen. PP bevallen tot nu toe prima. Ga vandaag richting de Ardennen en ze daar een weekendje proberen.standaard worden ze afgeleverd met pilot sports, geen metzlers. achter 4x een power gehad telkens in een week lek door grote spijkers en andere troep
nu 2500km een bt012ss, bevalt perfect.
pilot sport slijt vreemd af in de hoeken van het profiel die slijten namelijk veel harder als het middengedeelte. krijg je een soort grote visschubben idee van.
Zitten op jouw Falco dezelfde remmen als op mijn '00 mille? (brembo). Ik heb hier ook een beetje last van, een soort trillen, dus niet slaan met het stuur.