Gevraagd: Suzuki DR 800 BIG

mrLittle

Rookie
16 okt 2010
14
0
Hallo,


Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een mooie DR BIG! Een prachtige en eigenwijze motorfiets waar ik graag zo nu en dan de geasfateerde wegen wil verlaten.

Nu kijk ik een beetje rond en zie ik dat de vraagprijzen binnen mijn toch iets beperkte budget vallen. HEEL MOOI!

Zijn er dingen waar ik bij de aanschaf scherp op moet letten bij een BIG?

Ik zoek een bike met een goede staat van onderhoud die er nog wel een tijdje zonder direct onderhoud tegen kan! Liever ook geen olie verbruik. De kleurstelling is niet belangrijk want ik denk dat die toch wel wat gebruikerssporen zal verkrijgen.

Dus kan iemand mij een stapje verder helpen met het vinden van een mooi exemplaar, dan hoor ik het graag.

Greetz Jelle
 
Thnx LEO,

Ik ben inderdaad even bij de buren aan het kijken geweest. VEEL INFO!
Mocht ik interesse hebben in een BIG met meer dan 50dkm op de teller, waar moet ik dan op letten en welk onderhoud moet hij dan gehad hebben of spoedig krijgen?

Ohja ik dacht iets van 1500euro te willen spenderen...

Greetz Jelle
 
Mocht ik interesse hebben in een BIG met meer dan 50dkm op de teller, waar moet ik dan op letten en welk onderhoud moet hij dan gehad hebben of spoedig krijgen?

Rond de 50.000 gaan bij veel (niet alle) de nokkenassen doorslijten. Als dit aantoonbaar vervangen is heb je een goede deal. Zo niet moet je het een beetje incalculeren dat het eraan gaat komen. Nokkenas kost rond de 250 het sleutelen zelf gebeurd binnen de club voor vriendenprijzen / BBQ`s en bier.


Ohja ik dacht iets van 1500euro te willen spenderen...
Als het goed is staat er nog een te koop van het forum. Vraagprijs was meen ik 1450.

LEO
 
Laatst bewerkt:
thnx again,

Kijk dat is weer een voordeel van een redelijk exclusieve fiets, hulp van mede liefhebbers. Had ik bij mn vorige motoren ook (TRX850 & triumph).

Alleen kan ik op het forum alleen de DR 750 25kw vinden. Ik zal nog even rondneuzen en dan vind ik het wel denk ik.

Greetz!
 
Hallo Leo,

Dat is wel een brute machine die DR 750. Als ik die pagina's doorlees zie ik dat de verkoper meerdere malen gepest is door geintresseerden die hem bijna kochten.
Voordat ik dit ook onbedoeld doe zou ik graag willen weten wat naast de leeftijd het verschil is met bijvoorbeeld een 800 als deze http://link.marktplaats.nl/380497766 ?

Ik las dat de 750 een 4 liter grotere tank heeft.
En ik wil er zo nu en dan ook het pad mee af, denk je dat de 750 met toch al heel wat kilometers dat nog zal volhouden?

Ook las ik dat de tank op de 750 zo gevormd is dat je benen er in vallen, maar mochten ie benen net te lang zijn ... ik ben 194cm en 100kg. Is dit onzin of klopt het wel?

Is die 800 bij deze link jou bekend? http://link.marktplaats.nl/380497766 is het wat?
 
Hierbij een oproep aan alle mensen die Jelle aan een DR BIG kunnen helpen.

Verkoop die jongen een goede motor zodat hij lekker in de blubber kan rijden en weer met ons op vakantie kan met de motor. Afgelopen jaar is zijn Triumph gejat en sindsdien....

De groeten
Thanas
 
Hierbij een oproep aan alle mensen die Jelle aan een DR BIG kunnen helpen.

Verkoop die jongen een goede motor zodat hij lekker in de blubber kan rijden en weer met ons op vakantie kan met de motor. Afgelopen jaar is zijn Triumph gejat en sindsdien....

De groeten
Thanas


THNX Dude,

Inderdaad, de DR BIG lijkt voor mijn huidige wensen echt de ideale bike!
Heeft alles in huis: kracht, hooge zit, off road, on road, looks. En dat allemaal voor een zeer net prijsje!

Hoop alleen dat ik er een kan vinden die robuust genoeg is om datgeen te doen wat ik wil, klinkt heftig maar is eigelijk het gewone gebruik waarvoor de bike verzonnen is. Lekker de gebaande paden af en als het moet zo nu en dan een snelweg (zonder van de fiets te trillen/zwabberen bij 120km/h) ;-)
 
Hoi Little,

Deze fiets is vorige maand van een forumlid gekocht en staat nu alweer op MP:
http://link.marktplaats.nl/386473319 en die had ik bijna zelf gekocht want hij liep toen als een zonnetje. Helaas voor mij koos ik ervoor om mijn eigen blok te reviseren en nu achteraf bijt ik mijn tong eraf van spijt ......

Kweet niet waarom hij binnen een maand alweer op MP staat. De anderen die op MP staan komen niet van het forum af.

Of een DRBIG 750 beter is als een 800 is moeiliijk te zeggen. Wat ik je wel aan kan raden is jezelf aan te melden op het BIGforum en al je vragen gewoon te stellen en de zoekfunctie te gebruiken / de topics waar de titel je van aanspreken eens door te lezen.

Mocht je uiteindelijk besluiten een kompleet andere fiets te kopen even goede vrienden hoor.

LEO
 
Laatst bewerkt:
Thnx Leo,

Het is inderdaad een ander geworden. Gisteren op proefgereden. En direct verkocht! Al wilde hij eerst even niet starten, door het lange stilstaan was de accu opgeraakt en dus moest hij even geholpen worden. Maar toen hij eenmaal ging was ik eigenlijk de eerste meters al verkocht!

Hier en daar zijn de vorige eigenaar en ik het niet eens met de styling, veel onnodige rode en blauwe elementen. Die worden allemaal zwart. Om het iets minder schreewerig te maken.

Zo kreeg ik hem vanochtend voor de deur afgeleverd!
DR800.jpg



Verder is het nu zoeken naar een aantal goede sloten (de vorige is van dezelfde plek gestolen, dus nu echt verankeren.)


En een valbeugel op de kop tikken. Heb nog geen offroad ervaring en ga die zeker opdoen maar wel verantwoord ;-)

Ohja, het eerste wat er aan de beurt is zijn de bandjes... wat kan ik het beste eronder leggen als ik zo ongeveer 60% tot 75% op asfalt ga vertoeven maar toch niet kansloos wil zijn in het lichtere offroad werk???

Greetz en ohja ik zal me snel melden op het DR BIG forum ;-)
 
Ha, jij weet precies waar je het over hebt.

Hoop dat je er ook positieve informatie over hebt. Ik hoor het ook graag indien je dat niet hebt....

Greetz Jelle
 
Ik ben ook een beetje rond aan het kijken naar een All-road en vind de big toch wel een van de mooiere, echter is het aanbod een beetje beperkt in vergelijking met b.v de transalp of tenere.
 
Heb geen info maar zag hem op MP staan.
:)


Ok, in iedergeval erg scherp, want op de foto is hij natuurlijk wel deels afgedekt.
Ik heb het gevoel dat hij wel lekker loopt, weinig verstand van een 1 cilinder, zeker zo'n grote.

Hiervoor een 3 cilinder gehad en daarvoor twee 2cilinders, dus heel wat anders.
 
Ik ben ook een beetje rond aan het kijken naar een All-road en vind de big toch wel een van de mooiere, echter is het aanbod een beetje beperkt in vergelijking met b.v de transalp of tenere.

Ja inderdaad het aanbod is iets wat beperkter dan dat van de transalp en tenere, maar dat is alleen maar mooier vind ik. Ook omdat je keuze iets gemakkelijker wordt als je moeilijk kan kiezen zoals ik. Maar belangrijker nog is dat je hem niet zo vaak op de weg (op een bospad ziet).

Gisteren lekker even door de regen gebanjerd en moet zeggen dat ik erg nieuwsgierig ben naar betere omstandigheden (voor de weg dan he ;-))!!! Heb er zin in!
 
Woon je in de buurt van Stadskanaal? Dat hij hem gebracht heeft.

Ja 45minuten van zijn huis, als tomtom gelijk heeft.

Ik was de dag ervoor naar hem toe gegaan en toen hadden we probleempjes met de accu, waardoor ik eigenlijk alleen voor een klein rondje van 3 minuten rijden gekomen was (met vrouw en kind van 2week oud, je kent het: volksverhuizing ;-)).
Hij vond het vervelend dat ik voor niets gekomen was en toen heeft hij aangeboden de bike de volgende ochtend te brengen...

Goede service!! *O*
 
Het is inderdaad een ander geworden.

Van harte gefeliciteerd ! En welkom bij de grootste kleinste club van NL ;)


Ohja, het eerste wat er aan de beurt is zijn de bandjes... wat kan ik het beste eronder leggen als ik zo ongeveer 60% tot 75% op asfalt ga vertoeven maar toch niet kansloos wil zijn in het lichtere offroad werk???

Na een testrit van 2500km hebben de wijze heren op het BIGforum besloten dat voor jouw wensen de Mefo MFE99 de geschikste band is.

Ik was de eigenwijste en koos voor dezelfde testkm`s voor de Heidenau K60 en had er al rap spijt van.


ik zal me snel melden op het DR BIG forum ;-)
Niks moet. Vrijheid blijheid op het BIGforum.

Eerstvolgende BIGonlyritje staat op de kalender voor 28 nov as dus je kan je nog een maand voorbereiden als je zou willen ( handvatverwarming ? :P )

Kzie je

LEO
 
Hallo Leo,

28november... Is dat dan een offroadrit? Of eentje met delen offroad?

Dan moet ik drie dingen regelen:

1) zorgen dat hij goed stationair kan lopen, nu na 10 seconden zonder gas en bij stilstand, plop uit...
2) een valbeugel regelen... weet jij daar iemand voor Leo? zag dat ze nogal duur (250euro) zijn nieuw, klopt dat?
3) All/ofroad outfit. Wil liever niet met mn nieuwe weghelmpie de eerste blubber ervaring tegemoet gaan...

Greetz!
 
28november... Is dat dan een offroadrit? Of eentje met delen offroad?
even doorlezen

1) zorgen dat hij goed stationair kan lopen, nu na 10 seconden zonder gas en bij stilstand, plop uit...!

Klinkt als even aanmelden op het DRBIGforum en daar de vraag stellen wat het kan zijn.

2) een valbeugel regelen... weet jij daar iemand voor Leo? zag dat ze nogal duur (250euro) zijn nieuw, klopt dat?

Als je dan toch aangemeld bent op het DRBIGforum even een oproep plaatsen voor een tankvalbeugel voor een 800 ( ik heb er helaas alleen voor een 750 liggen )

Zoniet heb je hier wat richtprijzen voor een nieuwe set.

3) All/ofroad outfit. Wil liever niet met mijnn nieuwe weghelmpie de eerste blubber ervaring tegemoet gaan...

Een crosshelm is wel fijn ja maar ik heb zelf gekozen voor een airoh s4 enduro maar dat is natuurlijk waar je zelf voor kiest. Crosslaarzen / bescherming en dergelijke zijn op MP te scoren.

LEO
 
[...]


Klinkt als even aanmelden op het DRBIGforum en daar de vraag stellen wat het kan zijn.


[...]

Ja ik had me van de week al aangemeld maar moet nog door een admin goedgekeurd worden of een dergelijke actie, duurt wel erg lang he ;-)

Zal het anders morgen nog een keer opnieuw doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan