Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er was toch een aantal jaren geleden een kneus in de VS die een gat in het frame van z'n kawasaki had gezaagd als gewichtsbesparing? Ben de naam vergeten. Hij had ook zelf een uitlaat gemaakt van conservenblikken
Ja dat kan, maar lijkt me niet slim
Frame en brug hebben hun sterke nodig en gaatjes in het plastic is niet goed voor je aerodynamica.
Weer een echt vrijdag topic
Je moet de gaatjes niet helemaal doorboren, maar alleen putjes erin maken. Zeg maar zoals een golfbal. Dan houd je een mooiere laminaire stroming en heb je minder luchtweerstand.... gaatjes in het plastic is niet goed voor je aerodynamica.
Er zijn toch dacht ik oudere types Honda sportmodel motoren (ik dacht CBR900 van voor 2000) die gaatjes hebben in de topkuip voor de aerodynamica , maar daar zat het ook vast op voor de gewichtsbesparing .
Misschien moet de topicstarter zelf een gat bij zichzelf dichtmaken, kan er geen eten in, voila gewichtsbesparing
Dat wil ik ookJe moet de gaatjes niet helemaal doorboren, maar alleen putjes erin maken. Zeg maar zoals een golfbal. Dan houd je een mooiere laminaire stroming en heb je minder luchtweerstand.
Zeg maar zoiets, maar dan uitgevoerd als motor:
[afbeelding]
correctie;Je moet de gaatjes niet helemaal doorboren, maar alleen putjes erin maken. Zeg maar zoals een golfbal. Dan houd je eenmooiere laminairestroming en heb je minder luchtweerstand.
Zeg maar zoiets, maar dan uitgevoerd als motor:
[afbeelding]
Dat is geen correctie, het is slechts een aanvulling. De grenslaag blijft turbulent, zodat de rest van de stroming laminair blijft.correctie;
turbulente (grenslaag) stroming
tot zover de serieuze bijdrage in dit topic
jou gaatjes dienen juist voor die turbulente grenslaag,Dat is geen correctie, het is slechts een aanvulling. De grenslaag blijft turbulent, zodat de rest van de stroming laminair blijft.