Gewichtsbesparing

Jim

MF veteraan
20 aug 2008
1.760
29
Hoi :W

Ik zat mij eens af te vragen hoe ik nou gewicht zou kunnen besparen :?

Zou ik gaatjes van 8 mm in het frame, de brug en plastic kunnen boren? Denk met genoeg gaatjes scheelt het snel wat kilo's :)



Jim
 
Ja dat kan, maar lijkt me niet slim :N

Frame en brug hebben hun sterke nodig en gaatjes in het plastic is niet goed voor je aerodynamica.

Weer een echt vrijdag topic :')
 
Er was toch een aantal jaren geleden een kneus in de VS die een gat in het frame van z'n kawasaki had gezaagd als gewichtsbesparing? Ben de naam vergeten. Hij had ook zelf een uitlaat gemaakt van conservenblikken :P
 
4621514902_61c73997c7.jpg


Er was toch een aantal jaren geleden een kneus in de VS die een gat in het frame van z'n kawasaki had gezaagd als gewichtsbesparing? Ben de naam vergeten. Hij had ook zelf een uitlaat gemaakt van conservenblikken :P
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan, maar lijkt me niet slim :N

Frame en brug hebben hun sterke nodig en gaatjes in het plastic is niet goed voor je aerodynamica.

Weer een echt vrijdag topic :')

Er zijn toch dacht ik oudere types Honda sportmodel motoren (ik dacht CBR900 van voor 2000) die gaatjes hebben in de topkuip voor de aerodynamica :P , maar daar zat het ook vast op voor de gewichtsbesparing :+ .

Misschien moet de topicstarter zelf een gat bij zichzelf dichtmaken, kan er geen eten in, voila gewichtsbesparing :Y
 
Wat heel goed werkt is verwarming in je brandstoftank, als brandstof ( en andere vloeistoffen) warm worden nemen ze meer ruimte in beslag, daardoor zit je tank eerder vol en bespraar je dus gewicht.

Als je nagaat dat een versleten band zo'n 1-2 kilo lichter is vergeleken met een nieuwe, dan kun je beter met versleten banden rijden.
 
liposuctie.. maagband... petje ipv helm.. slippers ipv motorlaarzen.. en natuurlijk een string ipv een boxershort.. denk dat op de berijder vrij gemakkelijk wel een paar kilo valt uit te sparen.. oliepeil vullen tot min.. zelfde geld voor remvloeistof.. en niet te vergeten, nooit meer benzine tanken dan nodig is voor de rit :Y
 
Vergeet niet na het boren alles uit te blazen, anders is het effect teniet gedaan door het achtergebleven slijpsel.

Je kunt ook alle overtollige steuntjes en klemmen verwijderen,kleinere reservoirs monteren etc etc

Hoop dat je hier wat aan hebt.

zucht
 
Denk je niet dat ze bij Suzuki hebben nagedacht hoe je een frame sterk en ligt gewicht kunnen krijgen, ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is om daar gaten in te gaan zagen, als het te zwaar was hadden ze het bij Suzuki wel anders ontworpen.
 
Er zijn toch dacht ik oudere types Honda sportmodel motoren (ik dacht CBR900 van voor 2000) die gaatjes hebben in de topkuip voor de aerodynamica :P , maar daar zat het ook vast op voor de gewichtsbesparing :+ .

Misschien moet de topicstarter zelf een gat bij zichzelf dichtmaken, kan er geen eten in, voila gewichtsbesparing :Y
_O-

Heeft volgens mij ook met de gevoeligheid voor zijwind te maken. In de MotoGP heb ik het ook wel eens gezien op die plek als het hard waaide dat weekend.
 
Je moet de gaatjes niet helemaal doorboren, maar alleen putjes erin maken. Zeg maar zoals een golfbal. Dan houd je een mooiere laminaire stroming en heb je minder luchtweerstand.

Zeg maar zoiets, maar dan uitgevoerd als motor:
[afbeelding]
correctie;
turbulente (grenslaag) stroming

tot zover de serieuze bijdrage in dit topic :P
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan