Lijken een beetje op je sportster.HAHAHAHAHAOhhhhhhh met andere woorden dus best betrouwbare bikes!
Wat doet zo,n vaatje pennzoil tegenwoordig?
Shovel van mij heeft nog nooit gelekt.Gebruikt wel olie.1liter op 1200km.Vrij veel maar acceptabel.Prijs voor een onderhoudsbeurt weet ik niet.Moet je ff bij Hutten vragen.Valt mij wel op dat er tegenwoordig veel gereviseerde shovels te koop zijn.Toen ik eind jaren 80 ging rondkijken kwam de harley rage net een beetje opzetten.Toen is een hele hoop rotzooi uit de States hier naar toe gehaald en voor veel te veel verkocht.Ja, jaag iemand maar de stuipen op het lijf, als je de berichten leest met alle kapotte onderdelen denk je dat ze bij de motor die ik uiteindelijk koop allemaal ter plekke eraf zullen vallen
Voor zo'n vaatje olie heb ik geen plek, dan moeten m'n grolsch fusten de deur uit
Die FLH met evo blok ziet er gaaf uit, terwijl ik ook kwijl bij de FLH bij hdhutten.
Maar als gezegd in m'n eerste post begin ik net te kijken naar een harley en ik vindt dit wel een dermate grote aanschaf dat ik eerst heel veel wil weten van de shovel flh/evo flh en er uiteraard op gereden hebben voordat ik echt serieus ga kijken (geeft me tevens tijd om het spaarpotje wat verder te vullen).
Liefst in een keer goed kopen lijkt me.
Dus Alf, de uitspraak "kopen zou ik zeggen" gaat nog niet echt op (alleen al omdat de baas thuis een erg harde koekepan heeft die dan voor andere zaken dan koken gebruikt gaat worden
Ooit wel eens gehoord dat elke shovel wel olie lekt. Heeft een shovel echt zoveel olie nodig?
Ben niet op zoek naar hoge snelheid, maar vindt bottom power heerlijk. Dat je in elke versnelling door kan trekken. De intruder was hier ook erg goed in.
Kunnen jullie een gemiddeld bedrag noemen voor een onderhoudsbeurt voor een shovel bij een motorzaak?
Onderstaande bike is zeer gaaf, marktplaats.nl 1340cc EUR 9950,- incl. koffers en scherm
(Afbeelding)
Verdere tips/ervaringen zeer welkom.
Hoi,
In de prijsklasse van 0ngeveer 10000 euro loop je ook al eens een vroege heritage Evo tegen het lijf.Ik denk dat je ddar wat minder onderhoud aan zult hebben.(niet dat ik er zelf op gezien wil worden maar dat is een kwestie van smaak).Zoals knuckle al zei vragen shovels wat onderhoud.Inderdaad veel triviale dingen maar bij een motor van die leeftijd zijn natuurlijk alle dingen 20 jaar of ouder.Zo zijn bij mij in 15 jaar kapot gegaan:bobine,spanningsregelaar,stator van dynamo,carburateur(Speling op klepasje),spruitstuk(scheurtje),vervroeger ontsteking,achterbruglagers,draad voor achterbrugas uit frame geslagen(kennelijk vond Harley 3 windingen genoeg voor een machine van 340kg),wiellagers vervangen,balhoofdlagers vervangen,nieuwe koppelingsnaaf (ingeslagen pennen),druklager koppelingsstift,remklauwen gereviseerd(harleys trillen een beetje),rempomp voorrem gereviseerd,nodige helicoils moeten zetten(vorige eigenaar had schijnbaar alleen metrische bouten en die blijven wel even zitten),compensating sprocket wegens speling vervangen,3keer versnellingsbak moeten reviseren(Harley liet de main gear op een bronzen gehoonde bus draaien,blijft ongeveer 30000 km oliedicht),hoofdas versnellingsbak vervangen wegens geforceerde draad,nodige electriciteit probleempjes,kettingkast 2 maal gescheurd,.Dit schiet me zo te binnen.Alles is oud en heeft veel gedraaid .Je kunt geluk hebben en een motor kopen die alles vernieuwd heeft,of een waar nog alles aan moet gebeuren.Ik had de pech dat ik niemand kende met shovel ervaring en heb dus een fiets gekocht die niet zo goed was.Ik kan je aanraden om ieman mee te nemen die ervaring heeft met het type wat je zoekt.Van Hutten weet ik dat ze alleen motoren verkopen waar ze zelf een technisch onderzoek naar verricht hebben.Volgens mij hebben ze al meer dan 1000 shovel blokken gereviseerd dus ze hebben er wel kijk op.
succes en vooral geluk .
Ps.TOT,1200 en 1340 zijn niet van elkaar te onderscheiden.Verschil zie je alleen maar door plaatje 1200 of 80.Ze klinken ook hetzelfde .