gezocht camera systeem voor op circuit ook tips zijn welkom

ZoEchtWaar

MF veteraan
4 aug 2009
3.263
551
Nederland
Ik wil eens goed gaan investeren in een camera systeem voor op de motor.

Ik zoek een systeem met een losse camera, scherm en makkelijk te bedienen (qua aan uit)
zelf kwam ik op de VIO POV 1.5 (zie foto) deze heeft alles wat ik zou willen op de beeld kwaliteit na (720X480).....
Ik begrijp dat ik ook in de buidel zal moeten gaan tasten.. maar kerst en sinterklaas staat nog voor de deur ;)

kortom mijn vragen:
*Op circuitdagen wordt er vaak gefilmd (zoals BACH), wie weet welk merk en type daar wordt gebruikt?
*720X480 kan je dat gebruiken om films op TV (42") te laten zien?
*Heeft iemand ervaring met POV 1.5 ?
*Of wie heeft een gelijksoortig systeem te koop ?


full
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb toevallig dit weekend ook een camera gekocht voor op de motor.

Hier de linkjes;

Dit is de camera;

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...882708&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_3917wt_903

Dit is de benodigde Micro-SD met adaptor;

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...005907&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_1879wt_903

Hier een instructievideo van de camera;


Hier een voorbeeldvideo van de camera gemonteerd op een circuitmotor op Brands Hatch;


Resolutie is 720 x480 30 frames per sec.

En de prijs voor dit alles, inclusief usb-kabel, 3 soorten montagehouders en extern geheugen en inclusief verzendkosten; Nog geen 17 euro!!!!!!

Voor 50 min film heb je ongeveer 1GB aan geheugen nodig.
Een volgeladen accu (is ingebouwd) gaat volgens de opgave 2 uur mee maar in de praktijk is het ongeveer 1 uur en 5 min mee volgens div gebruikers.
Je kan hem opladen op je usb-poort van je pc maar beter is om een losse adapter te kopen die geef een constantere voeding, op je pc had ik gehoord dat het opladen wel eens minder goed ging en een adaptor probleemloos gaat.
(is trouwens dan ook gemakkelijker mee te nemen naar het circuit ipv een laptop)
Een adaptor kost 6,95 euro op ebay.

Koop je er nog een heb je zowel voor als achter video voor 34 euro!

Ik heb hem al besteld, ga hem testen en als hij goed is koop ik er nog een voor aan de achterkant.

Je lach jezelf toch 3 x in de rondte voor deze prijs :} :}

PS; je wilde ook een systeem wat gemakkelijk aan/uit kon

Je hebt hier met 4GB voor 200 min opnametijd!
Ik was van plan gewoon het cameraatje aan te zetten zodra ik van de paddock weg rij de baan op en gewoon aan laten staan tot ik weer van de baan af kom.
En dan thuis kun je op je gemak met de PC de ruwe film monteren zoals jij die wilt.
Na 2 sessies de oplader erop en je hebt altijd voldoende geheugen en stroom.


Gr Henk
 
Laatst bewerkt:
Voldoet niet helemaal aan de eisen.
- Geen eenvoudige bediening. Je zit altijd te klootviolen met kleine knopjes en dikke handschoenen.
- geen scherm.

Ik gebruik zelf ook een goedkoop ebay-ding (sleutelhangermodel) en zou je deze ook van harte aanbevelen, maar alleen als je iets simpels en goedkoops wilt.
Indicatie beeldkwaliteit (iets gecomprimeerd):

Anders blijft er genoeg over als je iets meer wilt betalen. Kijk ook eens naar een vholdr. :Y
 
Laatst bewerkt:
qua prijs is dit wel erg leuk :-)
ben zeer benieuwd hoe 720X480 er op TV uitziet.

voor internet is het zeker voldoende, maar ik wil juist op TV kijken...
en dacht meer aan HD format/1080 (maar dat heb ik niet voor 17euro, dat is zeker ;-)
 
~
Voldoet niet helemaal aan de eisen.
- Geen eenvoudige bediening. Je zit altijd te klootviolen met kleine knopjes en dikke handschoenen.
- geen scherm.

Hoi, had ik ook al naar gekeken maar je hebt voldoende stroom en geheugen om voordat je je handschoenen aantrekt het rec knopje in te drukken en als je terug komt weer uit.

En het aanwezig zijn met een scherm, ik geloof niet dat je op de baan de tijd hebt om te kijken en als je meteen het filmpje wilt zien dat kan en neem je je laptop mee, Micro-SD in adaptor en het is gewoon een avi bestand dus start meteen op met mediaplayer en kijken maar.

Gr Henk
 
Hoi, ik heb toevallig dit weekend ook een camera gekocht voor op de motor.

Hier de linkjes;

Dit is de camera;

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...882708&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_3917wt_903

Dit is de benodigde Micro-SD met adaptor;

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...005907&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_1879wt_903

Hier een instructievideo van de camera;


Hier een voorbeeldvideo van de camera gemonteerd op een circuitmotor op Brands Hatch;


Resolutie is 720 x480 30 frames per sec.

En de prijs voor dit alles, inclusief usb-kabel, 3 soorten montagehouders en extern geheugen en inclusief verzendkosten; Nog geen 17 euro!!!!!!

Voor 50 min film heb je ongeveer 1GB aan geheugen nodig.
Een volgeladen accu (is ingebouwd) gaat volgens de opgave 2 uur mee maar in de praktijk is het ongeveer 1 uur en 5 min mee volgens div gebruikers.
Je kan hem opladen op je usb-poort van je pc maar beter is om een losse adapter te kopen die geef een constantere voeding, op je pc had ik gehoord dat het opladen wel eens minder goed ging en een adaptor probleemloos gaat.
(is trouwens dan ook gemakkelijker mee te nemen naar het circuit ipv een laptop)
Een adaptor kost 6,95 euro op ebay.

Koop je er nog een heb je zowel voor als achter video voor 34 euro!

Ik heb hem al besteld, ga hem testen en als hij goed is koop ik er nog een voor aan de achterkant.

Je lach jezelf toch 3 x in de rondte voor deze prijs :} :}

PS; je wilde ook een systeem wat gemakkelijk aan/uit kon

Je hebt hier met 4GB voor 200 min opnametijd!
Ik was van plan gewoon het cameraatje aan te zetten zodra ik van de paddock weg rij de baan op en gewoon aan laten staan tot ik weer van de baan af kom.
En dan thuis kun je op je gemak met de PC de ruwe film monteren zoals jij die wilt.
Na 2 sessies de oplader erop en je hebt altijd voldoende geheugen en stroom.


Gr Henk

ik heb em ook. voor t geld is t gewoon lachen natuurlijk.
maar soms denk je dat ie aan staat en dan is dat niet zo
dan ging t draadje los van de accu. miniatuur solderen, echt ka uu tee
maar de qualiteit valt niet eens echt tegen.
ik weet nog niet of ik met dit cameratje door ga volgend jaar.
want t is zonder handschoenen al echt een gekriegel om met die knopjes om te gaan.
 
Hoi, ik heb toevallig dit weekend ook een camera gekocht voor op de motor.

..blaat..

Je lach jezelf toch 3 x in de rondte voor deze prijs :} :}

Gr Henk

Haha ja dat doe ik cker, je gelooft zelf toch niet dat de kwaliteit van de door jou aangeschafte camera maar ook in de buurt komt met de setup van de TS :? Maargoed ik ben het eens met de TS, zit met dezelfde uitdaging, wat is nou een goede set voor op circuit?


Ik zal onze ervaringen van ons alvast met jullie delen:

Goedkoop:
Sleutelhanger camera's / md80's / alles onder de 50 euro
Voordeel: Goedkoop, en redelijke / matige beeldquali, als je crashed geen 500 euri weg
Nadeel: korte batterij tijd, gezeik met memory kaartjes, geluid slecht en opladen tussen de sessies door, trillend beeld (geen stabilisatie, niet betrouwbaar (terugkomst van sessie en dan geen opnames gemaakt)
Toepassing: Leuk voor een incidentele opname !?

Middenmoot: onder de 200 euro
(HD) Camcorders van bijv. chinese makelij (Aiptek/noname/oem etc)
Voordeel: relatief veel waar (quali) voor je geld en geluid redelijk (auto adjust/noise reduction)
Nadeel: Toch blijf je bezig met wisselen geheugenkaartjes en opladen tussen de sessies door (voor sommige cams bestaan accesoires voor permanente voeding maar vaak niet voor dit segment), Quali valt ook te betwisten (lichtval, trillingen (autofocus))
Toepassing: Leuk voor enkele sessies in betere qualiteit. Niet echt gemaakt voor stevig en langdurig circuit gebruik?!

Hogere segment: 200+ euro
Helaas geen ervaring mee maar wel opzoek naar een oplossing in dit segment. Moet je naar mijn id toch denken aan de GoPro en setups waarmee de TS mee aankomt! Voordeel is dat je beeld kwaliteit goed en betrouwbaar is, geluid valt weer over te twisten.
Toepassing: Gehele dag / meerdere sessies, meerdere opname montage mogelijkheden?, continu voeding, betrouwbaarheid en goede beeldquali!?

Waar ik achterkwam is dat, toen we de goedkopere sleutelhanger camera's uittesten het aardig is om te zien wat er achter je gebeurd nadat je iemand ingehaald of iemand jou inhaald. Dus twee kanaals opnemen / twee camera's monteren is echt interessant.

Wat ook interessant is, is de houding van jezelf op de motor tijdens het rijden. Er staat een goed voor beeld op youtube van een Fransman op een Triumph 675 die op Zolder rijdt en in zijn filmpje tig verschillende standen van zichzelf op de motort filmt (handen/helm/vanaf tail naar voren) in goede qualiteit!

moeilijk moeilijk ... :/
 
~
Haha ja dat doe ik cker, je gelooft zelf toch niet dat de kwaliteit van de door jou aangeschafte camera maar ook in de buurt komt met de setup van de TS :? Maargoed ik ben het eens met de TS, zit met dezelfde uitdaging, wat is nou een goede set voor op circuit?

Hoi, het verhaal wat je schetst is wel duidelijk.

Tuurlijk zit er een wereld van verschil in kwaliteit, en de topic opener is ook gewoon op zoek naar professioneel achtig systeem.
En is ook niet te vergelijken met wat ik gevonden heb.
Maar wilde het hem ook niet onthouden om daar ook kennis van te nemen.
Is ook inderdaad bedoeld om gewoon een keertje een opname te maken en aan vrienden of familie een keer te laten zien op de PC niet meer en niet minder.
En als dat lukt met hier en daar een probleempje en soms een keer wel goed en een andere keer wat minder....
Heb je toch je pleziertje voor die centen en gaat ie kapot na een tijdje... koop je een nieuwe.

Zo moet je er ook naar kijken en mee om gaan.

Wil je echt iets goeds en gemakkelijk te bedienen dan moet je inderdaad echt wat anders zoeken.

Gr Henk
 
Laatst bewerkt:
ik heb inmiddels bij 4kam.com een systeem gevonden die interessant lijkt.
met switch-unit voor 2 camera's op 1 recorder.
systeem switch automatische aan als de motor start.

start paket:
- mini 46Kam bullet camera
- digital video recorder (DVR)
- microphone kit.
- camera mount
- power pack
voor 190 pound "youtube" kwaliteit.
240 pound TV kwaliteit.
270 pound DVD kwaliteit.
mogelijkheid tot verschillende camera's (groothoek e.d.).
Bike Camera Packages by 46Kam
 
Gebruik zelf de VIO POV 1.5 M Voor zowel straat als circuit gebruik. Op het circuit zit die op de accu en voor op straat gewoon met batterijen :)

Zoek op youtube maar op yourivld vind je genoeg filmpjes die ik er mee heb gemaakt.
Op de TV is het beeld nog beter :Y
Geluid is dik in orde. Microfoon kan je mooi weg werken lukt je dat niet kan je nog een microfoon op aan sluiten. En lekker water dicht. Hoef je ook niet bang te zijn dat die nat wordt ;)

Bach gebruikt zover ik weet dezelfde VIO POV 1 en 1.5
 
Laatst bewerkt:
hmmm ik heb een dvd van Bach (mijn eerste circuitdag ;-) en die ziet er op tv ook prima uit.
Als dat met de VIO POV is gedaan.. dan wordt ik daar wel blij van.
kan je op de VIO POV elke (bullet)camera aansluiten? (is dat universeel!!!)
als je bijvoorbeeld een groothoek wilt gebruiken.
(ps heb yourivld aan mijn youtube fav. toegevoegd hoor :-)
 
Hoi, ik heb toevallig dit weekend ook een camera gekocht voor op de motor.

Hier de linkjes;

Dit is de camera;

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...882708&ssPageName=STRK:MEWNX:IT#ht_3917wt_903

Deze gebruik ik om naar achteren te filmen maar ik krijg het beeld gewoon niet stabiel door trillingen van de motor, echt heel slecht dus. In de auto kun je hem wel weer heel goed gebruiken en het geluid is ook best goed.

Voor in de kuip heb ik een Oregon ATC 3K, ook geen hoogvlieger maar wel stabiel beeld en na het verwijderen van het membraam ook redelijk geluid en als geheel acceptabel voor youtube filmpjes.

Het nadeel van beide camera's is de bediening maar pas wel op dat je dit niet te makkelijk wil maken want dan ga je er mee lopen klooien onder het rijden en als het goed is heb je daar geen tijd voor !!!!!!
 
haai guys...
ik heb vorige week (dus NET 2wk na laatste keer Zolder vant jaar HUMPF...) ook camera gekocht- heb de Drift X170 gekocht...
voor 149 euri camera met 720x480 30fpm (hebt OOK NOG 'n HD versie van!), waterdicht, 170' lens, 1,5inch schermpje OP camera (handig om lens horolizontaal te zetten- 360' draaibaar- EN filmpies trug te kijken zonder pc), sd-kaart tot 16gb mogelijk (goed voor 8u film in hq zeggen ze), mic en belichting in 3standen in te stellen, AFSTANDBEDIENINKJE handschoenvriendelijk, dv & usb-kabels & diverse motagebeugeltjes! (helm, stuur, statief)...
heb 'm dus NOG NIE kunnen testen op track, maar vondt voor al dit moois GEEN GELD, toch?
heb optioneel nog 12v stekker (dmv dubbel usb) erbij besteld en voor 39euri bij V&D 16gb Sandisk SDHC-kaartje gekocht!

link;

http://www.driftinnovation.com/x170-action-camera
 
haai guys...
ik heb vorige week (dus NET 2wk na laatste keer Zolder vant jaar HUMPF...) ook camera gekocht- heb de Drift X170 gekocht...
voor 149 euri camera met 720x480 30fpm (hebt OOK NOG 'n HD versie van!), waterdicht, 170' lens, 1,5inch schermpje OP camera (handig om lens horolizontaal te zetten- 360' draaibaar- EN filmpies trug te kijken zonder pc), sd-kaart tot 16gb mogelijk (goed voor 8u film in hq zeggen ze), mic en belichting in 3standen in te stellen, AFSTANDBEDIENINKJE handschoenvriendelijk, dv & usb-kabels & diverse motagebeugeltjes! (helm, stuur, statief)...
heb 'm dus NOG NIE kunnen testen op track, maar vondt voor al dit moois GEEN GELD, toch?
heb optioneel nog 12v stekker (dmv dubbel usb) erbij besteld en voor 39euri bij V&D 16gb Sandisk SDHC-kaartje gekocht!

link;

http://www.driftinnovation.com/x170-action-camera


Hmzz dat is een interessant apparaat .. :}

Edit: Volgens een review:

Zijn er dan geen nadelen?

De camera is helaas niet uitgerust met een oplaadbare batterij-unit, je moet nog gewoon naar het tankstation voor nieuwe AA’tjes als je leeg gelopen bent. En als die dicht is, kun je de camera ook aansluiten op je sigarettenaansteker zodat je toch je produktie kunt nakijken op het handige display..

Hoeft opzich geen nadeel te zijn natuurlijk: goede oplaadbare batterijen erin en aan de permanente voeding leggen op de motor-accu
 
Laatst bewerkt:
haai guys...
ik heb vorige week (dus NET 2wk na laatste keer Zolder vant jaar HUMPF...) ook camera gekocht- heb de Drift X170 gekocht...
voor 149 euri camera met 720x480 30fpm (hebt OOK NOG 'n HD versie van!), waterdicht, 170' lens, 1,5inch schermpje OP camera (handig om lens horolizontaal te zetten- 360' draaibaar- EN filmpies trug te kijken zonder pc), sd-kaart tot 16gb mogelijk (goed voor 8u film in hq zeggen ze), mic en belichting in 3standen in te stellen, AFSTANDBEDIENINKJE handschoenvriendelijk, dv & usb-kabels & diverse motagebeugeltjes! (helm, stuur, statief)...
heb 'm dus NOG NIE kunnen testen op track, maar vondt voor al dit moois GEEN GELD, toch?
heb optioneel nog 12v stekker (dmv dubbel usb) erbij besteld en voor 39euri bij V&D 16gb Sandisk SDHC-kaartje gekocht!

link;

http://www.driftinnovation.com/x170-action-camera

waar is dat moois te koop!?
 
inmiddels de POV 1.5M nieuw voor 475 Euro gevonden *D

MAAR nu wil ik nog weten of je er een beeld processor op kan zetten.
Zodat je met twee camera's (achter als PIP in het hoofdscherm/voor camera) op 1 recorder kan krijgen.

Dit kan sowieso bij een standaard systeem zoals 4kam met standaard bulletcamer's en standaard AV in op de recorder!
Maar ik heb het idee dat bij de POV er een "eigen type" plug op zit... :?

Iemand kennis hiervan of een tip.

in principe lopen er qua draadjes de zelfde functie naar en van een camera.....
 
inmiddels de POV 1.5M nieuw voor 475 Euro gevonden *D

MAAR nu wil ik nog weten of je er een beeld processor op kan zetten.
Zodat je met twee camera's (achter als PIP in het hoofdscherm/voor camera) op 1 recorder kan krijgen.

Dit kan sowieso bij een standaard systeem zoals 4kam met standaard bulletcamer's en standaard AV in op de recorder!
Maar ik heb het idee dat bij de POV er een "eigen type" plug op zit... :?

Iemand kennis hiervan of een tip.

in principe lopen er qua draadjes de zelfde functie naar en van een camera.....

:Y kan maar 1 camera op
 
Gewoon een vholdr contour hd 1080p kopen. Heb ik ook zit alleen geen schermpje op, wel erg makkelijke grote aan/uit knop. Goedkoper en betere filmkwaliteit!

http://www.carma-racing.nl/videos/20100915-2.php
(ff op knopje HD drukken voor hoge kwaliteit en dan dubbelklik voor fullscreen).
In het echt (dus niet gecomprimeerd) is het beeld nog beter.

Voor kwaliteitvergelijking de POV 1.5 op dezelfde dag...
ook hier dubbelklikvoor fullscreen
(die oranje velgjes zijn van mij :P)
 
Laatst bewerkt:
inmiddels de POV 1.5M nieuw voor 475 Euro gevonden *D

MAAR nu wil ik nog weten of je er een beeld processor op kan zetten.
Zodat je met twee camera's (achter als PIP in het hoofdscherm/voor camera) op 1 recorder kan krijgen.

Dit kan sowieso bij een standaard systeem zoals 4kam met standaard bulletcamer's en standaard AV in op de recorder!
Maar ik heb het idee dat bij de POV er een "eigen type" plug op zit... :?

Iemand kennis hiervan of een tip.

in principe lopen er qua draadjes de zelfde functie naar en van een camera.....

Ik heb net een V.I.O. POV1 verkocht na zo'n twee jaar filmen ermee.
Was er heel tevreden over, zeker met de handige afstandsbediening, losse microfoon (optie) en aansluiting op mijn motoraccu (optie).
Je kan alleen hun eigen camera er op aansluiten, wel verschillende lenshoeken mogelijk.
Ik zoek dan ook weer iets vergelijkbaars alleen met HD mogelijkheid, zeker met afstandsbediening en aansluiting motor-accu, een microfoon is niet nodig als de standaard microfoon goed genoeg is.
Alleen heeft de Drift X170 een 170º wide angle lens (what's in a name ;) )
Dat vind ik persoonlijk veel te groot, 110º vervormt eigenlijk al veel, hou daar ook rekening mee!
 
GoPro HD is een van de cams met echt goede kwaliteit. Heb verschillende geprobeerd. De Gopro film echt superscherp (1080 30fps en 720 60 fps.....dit geeft ook een goede weergave van de werkelijke snelheidsbeleving) met goede geluidskwaliteit.

Kost wa maar dan hedde ge ook wa!

via Ebay in US €220 incl verz.
Hier €299....
 
Laatst bewerkt:
duidelijk 1 cam en 720X480 gaat het dus net niet worden.
inmiddels jullie video's gezien en een hogere kwaliteit is het toch wel.
maar goed moet nog de juiste balans vinden.
sowieso mooie systemen van stack en Diva maar ja wel 1000Euro....
waarom heeft VIO geen HD uitvoering -O-
 
Laatst bewerkt:
HD1080P Action camera VEB-AT26
5 Mega sensor, protable camera+video recoder+media playback
2" TFT screen, SD support up to 32GB
HD1080P Action camera/Car-used/Police video camera AT26
Screen 2'' inch TFT screen
Resolution:
MOV format:
1080P= 1920*1080 (30fps)
1080I = 1440*1080 (30fps)
720P = 1280*720 (30fps)
WVGA = 848*480 (60fps)
PICTURE: 8M=3200*2400,5M=2592*1944
Memory: 64M internal memory (SD/MMC external storage support up to 32G )
File format: AVI
Power: Built in High-energy Lithium battery (1700mAh)
USB2.0
HDMI TV output (NTSC/PAL)
Waterproof (IP68)
Package 22*20*10cm

240 euro uit china en anders +_350 uit elk ander land...
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan