Gezocht: voor 1 dagje een supermotard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.618
36.157
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Ik rij nu op dit rond,

full


maar zit al langer te denken over een leuke SM. Nou hoor ik van verschillende kanten dat dit bij langere ritten helemaal ruk is maar ook dat het prima te doen is! Ik rij namelijk nog wel eens een stukje snelweg naar de Eifel, sauerland enz. Nu wil ik dus iemand zien te vinden die 1 dagje van motor wil ruilen zodat ik eens kan kijken wat ik er van vind. Natuurlijk met goede schade regeling... je weet maar nooit.

Als iemand een motorzaak weet die ze ook verhuurt is ook prima.
 
Een supermotard is goed voor rond de kerktoren rond te gassen. Autostrade is ten zeerste af te raden! Ik ken wel verschillende mensen die zijn overgestopt van ne hyper- supersport naar ne SM en er nog steeds geen seconde spijt van hebben.
 
Een supermotard is goed voor rond de kerktoren rond te gassen. Autostrade is ten zeerste af te raden! Ik ken wel verschillende mensen die zijn overgestopt van ne hyper- supersport naar ne SM en er nog steeds geen seconde spijt van hebben.

Ja goed. Tis niet zo dat ik dagelijks op de snelweg rij, maar eens in de zoveel tijd voor een weekendje weg wel. En daarom wil ik dus eens zelf een dagje op een SM rijden. Kan ik zelf bepalen of ik het wat vind of niet.
 
Ja goed. Tis niet zo dat ik dagelijks op de snelweg rij, maar eens in de zoveel tijd voor een weekendje weg wel. En daarom wil ik dus eens zelf een dagje op een SM rijden. Kan ik zelf bepalen of ik het wat vind of niet.
Als het voor af en toe een dagje is hoeft het ook niet persé zoveel uit te maken toch? ff de tanden op elkaar en dan lekker :] in de Eifel oid ;)
 
Ik wil graag weten hoe brak ik na een snelweg ritje afstap :P


Verschilt ook nogal per motard, je hebt hele heftige en ook wat "vriendelijkere" (semi)motards.
XT660X is volgens mij prima voor op de snelweg en je kan er ook leuk mee spelen maar is volgens de kenners geen echte sm.
Een Husaberg FS650E bijv. is wel weer heel echt heftig sm maar super intens rijden, veel onderhoud en absoluut geen snelweg machine.
Tussen deze twee motoren zit natuurlijk ook nog van alles.
 
Verschilt ook nogal per motard, je hebt hele heftige en ook wat "vriendelijkere" (semi)motards.
XT660X is volgens mij prima voor op de snelweg en je kan er ook leuk mee spelen maar is volgens de kenners geen echte sm.
Een Husaberg FS650E bijv. is wel weer heel echt heftig sm maar super intens rijden, veel onderhoud en absoluut geen snelweg machine.
Tussen deze twee motoren zit natuurlijk ook nog van alles.

Hmmmkay. Waar ik hem dus voor wil gebruiken:

Eens in de zoveel tijd snelweg ritje naar een leuk stuurgebied. Klein beetje woonwerk (max 25 km enkele reis), kan meer worden als ik eenmaal weet wat ik wil gaan doen. En regelmatig beetje in de buurt rond knallen.
 
tuuttuut heeft een ktm duke 2 gehad,reed er ook gewoon woon/werk (90km per dag)
na 18000km ingeruild op een fz6
op de snelweg waaid boven de 160 je hoofd van je lichaam maar het kon wel
 
Hoeft ook geen hardcore SM te zijn. Alleen wel een lichte motor met vet koppel en leuk geluidje *D


Dan heb je aan een duke idd. wel een hele goeie :Y
Mag dan officieel wel weer geen sm zijn, maar het komt er wel in de buurt en je kan er leuke capriolen mee uit halen.
Misschien dat je er voor de hele lange tochten nog een windschermpje op kan bevestigen :X ;)
 
Het is voor een " echte " sm niet echt goed om snelwegkm's te maken, omdat je dan te lang te veel toeren maakt. Daar zijn ze niet op gebouwd. Verder zit er vaak geen balans as in, en is het zadel been hard.
Wat ik wel deed, was achter in mijn busje zetten, dan naar belgie, en daar lekker gummen! Het is eigenlijk meer iets voor erbij, als je je dat kunt veroorloven! :9
 
Probeer Brouwer in Zwartebroek, de oude importeur, daar willen ze je vast helpen. Ik heb daar zeer goeie ervaringen. Ze hebben KTM en Husaberg sm.
 
Mijn suggestie was idd ook een Soes DRZ 400 SM (had ik op msn al bekend gemaakt aan de TS) maar misschien dat jullie hem hier wat meer over kunnen vertellen want ik heb er geen praktijkervaring mee o.i.d.

Een duke/duke 2 is geen sm maar wat zijn nou eigenlijk de verschillen met een normale Lc4 640 sm :? Andere velgen en kappen maar verder :?
 
Ben op mijn Husk 450 smr naar de eiffel geweest.
1400 km in 3 dagen, waarvan 350 km Snelweg.
Geen probleem gehad, echter wel een zere reet.
Op de snelweg maar 120 gereden, echt veel harder niet, dan draait hij te veel toeren.
Was wel geweldig op mijn SM daaro
})
 
Ben op mijn Husk 450 smr naar de eiffel geweest.
1400 km in 3 dagen, waarvan 350 km Snelweg.
Geen probleem gehad, echter wel een zere reet.
Op de snelweg maar 120 gereden, echt veel harder niet, dan draait hij te veel toeren.
Was wel geweldig op mijn SM daaro
})

Had een (50cc :+ ) sm en ja op langere stukken was verzitten idd geen overbodige luxe hoefde niet ofzo maar gewoon iets fijner, zeker met klote luchtvochtigheid maarja hoort erbij en is een kleine moeite, weet wel dat ik er ongelovelijk veel schik mee had :X .
 
Zooo, wak weer eens...

Dank voor alle info! Maar nog steeds niemand die ff een dagje wil/durft te ruilen :P

Zal mijn Suzuki dealer eens neerknuppelen voor de sleutels van die Soes die die als demo heeft staan. Es kijken.

Maar als ik ik nou de hoogste versnelling beetje anders gear zodat ie wat minder toeren maakt en ik kalm aan doe op de snelweg? Zoals iemand al zei; max 120. Beetje wisselende snelheid. Dan moet ie er wel tegen kunnen?


Edit: Voor de Eifel vakanties kan ik namelijk wel met auto en ahw gaan en alleen daar rijden. Maar af en toe wel eens binnen NL (feestje hier en daar) moet wel kunnen toch?
 
Laatst bewerkt:
1300 km in 3 dagen?
Dat is op mijn husk (610) 2 keer olieverversen en als ik terugben kleppenstellen.
Mij is altijd verteld dat een grote 1 cylinder zoals deze wedstrijd machines niet tegen lange snelwegritten kunnen.(ik gebruik dan altijd een karretje achter de auto in zulke gevallen)
 
Met mijn 520 ga ik niet meer dan max 60 km snelweg rijden.
Omdat ik anders de eerste 3 weken niet meer fatsoenlijk kan zitten, maar mijn zadel en vering is knetterhard.
Maar met de Suzuki DRZ400SM kan je makkelijk 250 km snelweg rijden met 140km/u.
Ten eerste is het zadel en de vering veel zachter, loopt het blok heel mooi rond, maar een vet koppel heeft de Suz niet.
Maar hij is dan ook maar 400cc, maar toch wel een hele leuke fiets.
Lees mijn verslag hier maar eens: Suzuki DRZ400SM
 
Met mijn 520 ga ik niet meer dan max 60 km snelweg rijden.
Omdat ik anders de eerste 3 weken niet meer fatsoenlijk kan zitten, maar mijn zadel en vering is knetterhard.
Maar met de Suzuki DRZ400SM kan je makkelijk 250 km snelweg rijden met 140km/u.
Ten eerste is het zadel en de vering veel zachter, loopt het blok heel mooi rond, maar een vet koppel heeft de Suz niet.
Maar hij is dan ook maar 400cc, maar toch wel een hele leuke fiets.
Lees mijn verslag hier maar eens: Suzuki DRZ400SM

Kijk... dit klinkt leuk! Alleen wil misschien wel een beetje meer vermogen. Komt bij dat ik geen splinter nieuwe wil, maar 1 die ik ook eens kan laten vallen zonder dat ik in tranen uitbreek :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan