Gildehaus, elke zondag 10.00 - 12.30u

Had gisteren eigenlijk nog even naar Gildehaus willen gaan het was droog.
De straten waren bij ons nog erg nat.
En heb geen zin om elke keer de motor schoon te spuiten als ik thuis kom.
Als het aankomende zondag droog is ga ik nog wel even ernaar toe.
 
het weer is goed. Was vanmorgen nog even bij de molen maar dan met de auto. ben net weer thuis en denk dat ik de motor nog maar even pak en terug rij.
 
Tegen 10.45 bij de molen, sta daar te genieten van de zon met een sigaar.
20 minuten later nog een motorrijder als laatste een BMW GS een Duitser ken hem van gezicht en komt er ook vaker. Na een uurtje of zo zijn we ieder een kant op gegaan de Duitser richting de 31 hij wou nog even bij Louis kijken en ben zelf nog even richting de felsenmühle gereden. Daar aangekomen staat er een Nederlander die ook net aankwam rijden hij achter de koffie en ik achter een bakkie thee.
Duurde niet lang of de Duitser van vanmorgen kwam ook weer langs. Bij Louis was alles opgeruimd dus niets te doen.
Hoorde dat de felsenmühle eind maart weer open gaat van de eigenaar die even langs kwam.
Door het mooie weer toch nog een mooie rit gemaakt.
IMG_4413.jpeg
IMG_4412.jpeg
 
Ach, de scooter is van de vrouw kan meer meenemen.
Vanmorgen toch nog 5 motorrijders 4 Duitsers.
Armin een Duitser BMW rijder had ik vorige week mee afgesproken dat als het weer goed zou zijn hij ook nog even langs zou komen.
Vreemd Oliebollen zoals in Nederland kennen de Duitsers niet.
Zelf had hij die dingen nog nooit gegeten.
Maar vond het wel lekker.
Vroeg hem wat ze in Duitsland dan doen op oudejaarsdag.
Knijpertjes maken en die met slagroom vullen.
Dan heb ik toch liever de hele dag oliebollen.
 
Vreemd Oliebollen zoals in Nederland kennen de Duitsers niet.
Ik was gister in Winterswijk. (of all places)
Er was een oliebollenkraam waarvan de baklucht over het marktplein ging. Ja, dus ook in mijn neus.
Het is maar 1x jaarwisseling, dus effe een oliebol gescoord. <iets zo maar gaan eten dat doe ik eigenlijk nooit>
Wat mij opviel, is dat in de rij met wachtenden erg veel Duits werd gesproken. Unsere Nachbarn lusten oliebollen kennelijk ook graag!
 
Gisteren nog 2x bij de molen geweest in Gildehaus.
Na 3 weken vakantie en een week slecht weer gisteren voor het eerst maar weer op de motoren / scooter.
Had eerst de ADV 350 van de vrouw meegenomen.
Heb altijd een rit van Enschede, Lonneker, Losser, De Lutte, dan de grens over richting Gildehaus naar de Gildehauser Ostmühle.

Opzicht niets bijzonder doe dit altijd alleen bij de 2de ronde met de NC 750 X DTC even van de uitzicht genieten zie ik een mountainbike staan op het grasveld dicht bij het bankje. Had wat gegeten loop wat rond bekijk de fiets eens goed zie dat hij niet op slot stond helm naast de fiets op de grond.
Een vreemd iets.
Goed stap na een kwartier weer op de motor en rij rechts naar beneden. Daar staat ook een bankje aan de rechterkant.
Staat daar een mountainbike tegen aan, met op de bank een rugzak. Een die de mountainbikers gebruiken. De fiets was een stuk kleiner zou eerder zeggen een kinderfiets.
Deze was ook niet afgesloten.
Stond even stil en keek wat rond ook hier niemand te zien.
Had geen zin om in de tas te kijken, dacht er zijn genoeg wandellaars die zullen vast en zeker nakijken waarom de tas op de bank ligt.
Dus maar verder gereden. Nog even langs de Felsenmühle bij Weiner 166, 48607 Ochtrup, Duitsland
Was nog gesloten maar alles stond al buiten.
Eind vorig jaar met de eigenaar gesproken die vertelde dat begin maart je er weer terecht kon.
Dus vandaag maar even kijken.
 
Vanmorgen wel even geweest, was wederom nog niet druk.
Gure oostenwind, en geen koffie (want Villa Kunterbunt is dicht..) deed veel motorrijders besluiten naar Emsburen, de Felsenmühle bij Ochtrup of Retro nabij Nordhorn te gaan..
Het moet gewoon eerst weer wat warmer worden
 
Vanmorgen wel even geweest, was wederom nog niet druk.
Gure oostenwind, en geen koffie (want Villa Kunterbunt is dicht..) deed veel motorrijders besluiten naar Emsburen, de Felsenmühle bij Ochtrup of Retro nabij Nordhorn te gaan..
Het moet gewoon eerst weer wat warmer worden
Ja, gure oostenwind dat was het zeker.
Ik ben vanaf de Veluwe binnendoor 150km naar Drenthe gereden.
Op heen-route 2x gestopt voor hete koffie om weer warm te worden. Hele weg de HVW op 'aan'.

Terug ging stuk beter.
Temp was in de middag hoger en de wind was in de rug.
 
Ik ben achteraf blij dat ik de verwarming uiteindelijk "gehaald" heb.
Vandaag wilde ik de motor verplaatsen. Tsjonge wat gaat dat zwaar!
Bleek er een dikke spijker in de band. :X
Onderweg nix van gemerkt. Geluk gehad!!
 
Jullie hadden prima weer deze ochtend in Gildehaus, te zien op de foto's.

Vanmorgen ook een ritje gedaan.
Eerst buienradar gecheckt want regen zou eraan gaan komen. Was minder erg dan vooraf voorspeld.
Zelfs nu ik dit intyp (14.00h) is nog steeds droog hier.

Vanmorgen een rondje Veluwe gedaan.
Vanaf oostzijde Veluwe kon ik idd oostwaarts helderder lucht zien.
Onderweg wel een moment gedacht dat regen zou gaan vallen want een paar donkere wolken op komst.
Uiteindelijk klaarde het toch weer op. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan