chopper_cooper
MF veteraan
- 7 mrt 2009
- 2.687
- 1
Vorige week dan de Fuoco binnen gedaan in de motorzaak waar ik hem heb gekocht. Onder garantie moesten ze daar nog de kogellagers van het balhoofd vervangen.
Vandaag met de Fuoco thuisgekomen, en om hem te parkeren wil ik de wielen blokkeren. Bij de hersteller had ik hem namelijk opgehaald, niet geblokkeerd en op de standaard. Nu, telkens ik de voorwielen wil blokkeren gaat de claxon 5x over, een hels lawaai en ongelooflijk schrikken.Vroeger betekende blokkeren dat ie echt stevig stond, nu kan je hem nog heen en weer bewegen. Met de kans van omvallen bij een stevige windstoot.
Dat zou best wel eens kunnen. En ik neem aan dat die vloeistof ook inbijt?
Had een witte aanslag op verschillende delen van de scooter? Iets als een witte vloeistof die er was afgelopen. Van de radiator heb ik het met enige moeite kunnen verwijderen, maar op het knipperlicht is het ingebrand. Vroeg me al af wat het was.
De fuoco is 2,5 jaar oud met nu 10000km op de teller. De kogellagers van het balhoofd en de volledige gaskabel heen en terug + handvat zijn vervangen. Verscheidene barsten in de behuizing en afgebroken bevestigingen hiervan. Daarbij nog mijn huidige problemen en het zadelslot dat niet meer werkt.
Ik kan de Gilera Fuoco niet echt een degelijke motorscooter noemen.
Zet je vaker de alarm uit door de sleutel in het contact te zetten, of was dit de eerste keer?
Is je sleutel uitgerust met de alarm functie of heb je een los alarm afstandbediening?
Mordan, een Schrale troost, je bent niet de enige met 'gewoon pech' of een 'maandagochtendje', zie hier.Hé bedankt, wist niet dat dit topic nog bestond.
Kan ik weer heerlijk zitten mokken.
En kan men ook even lezen over hoe positief ik ooit over mijn nieuwe aanwinst ben geweest.
Even tijd voor een update.
Na een miezerige 20000km op de teller, waarvan ik er zelf 13000 heb afgemaald op ongeveer 1,5 jaar. Staat het mooie ding weeral een maandje ter herstelling. Dat hadden er van mij best nog wat meer mogen zijn als het snert ding me niet telkens in de steek had gelaten.
Gelukkig heb ik er ook nog een andere, anders zou ik al afkickverschijnselen beginnen krijgen als ik niet meer kan rijen.
Na een calvarie van een vijftal takelingen door de wegenhulp. Dit van gewoon stilvallen in het midden van de Brusselse ring bij een snelheid van meer dan 120km/u, tot het niet meer starten na een tankbeurt. De veelvuldige alarmen omdat het elektronisch systeem tilt slaat. Leuk hoor als je hem wil starten en je claxon geeft alleen maar een oorverdovend geluid.
Deze keer gaat men de startkoppeling vervangen? Positief als ik ben denk ik dat het dan eindelijk opgelost zal zijn.
De regulator is al vervangen, de starter, de batterij, de kogellagers van het balhoofd, de volledige gaskabel in en uit. Volledig proper gemaakt is ie ook al, kilo's zwarte troep heeft men eruit gehaald. En dan vergeet ik ook nog heel wat kleine herstellingen van relais en dergelijke meer. Door het veelvuldig in en uit mekaar halen ook al heel wat barsten in de behuizing en bevestigingspunten die zijn afgebroken. Je zadel dat je plots niet meer open krijgt via je contactsleutel of het afdekkapje van je benzinetank die je moet zitten open prutsen met een mes. Gilera degelijkheid hé.
Ja, U leest het goed het ding is van 2007 en heeft net geen 20000km op de teller.
Dan heb ik het nog niet over het verbruik gehad. Met 12l benzine doe ik ongeveer 180km. Dat is net geen tweemaal heen en terug naar het werk. Met mijn Sym rij ik daar meer dan 300km mee.
Gewoon pech gehad lees ik hier dan. Tja, toch wel heel veel pech op heel wat verschillende punten. Voor een scooter die nieuw minstens 8000€ kost.
Maar mooi is hij wel en mss zet ik hem ooit nog in het salon als blikvanger. Met wat ledverlichting en een bar onder het zadel. Hopelijk krijg ik die dan open als er bezoek komt.
nou zoals ik begrepen heb van Mapij (Marcel) die heeft dat blok gekocht van Bougimain (Danny), en Mapij heeft alleen een nieuwe Cilinder Zuiger Ringen en Malossi kleppen gekocht
Bougimain had op een ander forum gepost geloof DBS dat drijfstang en de krukas ook kapot waren, maar alleen de kop of kleppendeksel is er van af geweest meer niet zover ik begrepen heb
Het blok zit weer in elkaar Mapij heeft er alleen om hem beter te laten ademen, er een Malossi nokkenas inlaten zetten, dit was niet nodig heb de nokkenas gezien zat een "vlekje" op van die ene klep die geknapt was
ik vrees dus echt dat Bougimain flink genaaid is
Nu moet alleen de voor schade van die schade Fuoco waar Bougimain het blok van heeft gekocht, nog gerepareerd worden, dan wordt die op gebouwd als mp3 met Fuoco achter kant en gekeurd als LT