Max_T, het begint bij de importeur, die bepaalt wat de catalogusprijs wordt, hierover wordt omzetbelasting (19%) gerekend en ook BPM (9,6% of 19,4%), dit geldt voor NL.Kan mij eens iemand uitleggen waarom die scooters via www.mobile.de goedkoper zijn?
Ik kan alleen maar bevestigen dat het inderdaad zo is.
Ik heb mijn Burgman 650K7 met garantie tot mei 2009 ook via mobile.de gekocht in 2008 ,prijs 5500€ - 9000KM
Bij moto was dan nog eens extra zumo550 + 2de ruit + stoffen reistassen
Importeren naar Belgie heeft me ongeveer 100€ gekost + 2 bakken diesel
Kan mij eens iemand uitleggen waarom die scooters via www.mobile.de goedkoper zijn?
Ik kan alleen maar bevestigen dat het inderdaad zo is.
Ik heb mijn Burgman 650K7 met garantie tot mei 2009 ook via mobile.de gekocht in 2008 ,prijs 5500€ - 9000KM
Bij moto was dan nog eens extra zumo550 + 2de ruit + stoffen reistassen
Importeren naar Belgie heeft me ongeveer 100€ gekost + 2 bakken diesel
en niet te vergeten een belangrijke economische speler, niet alleen in eigen land met vele automobielfabrikanten en motorfabrikanten, dus geen tussen komst van importeurs, die de prijs opdrijven.Duitsland is een veel grotere markt en dus meer concurentie,is ook zo met auto's.Ga maar eens kijken naar een Mercedes.Een ander punt is dat de werkende klasse,meestal het clienteel voor motoren het met minder moet stellen dan in Belgie.Er is namelijk geen minimumloon,zodoende ligt het uurloon er wat lager, enkel de hoger geschoolden doen het dan weer beter dan bij ons,tenzij in het medisch bereik,daar is het ook niet zo vet.Allicht zijn er nog andere oorzaken ,maar dit zijn wel de belangrijkste.
Leerzaam, Willy. Al lijkt me de gemiddelde(nieuwe) Harly, Bmw, Ducati en ander duur spul me toch niet weggelegd voor de gemiddelde burger(werkende klasse). Of men heeft geluk gehad met huis, vrouw etc...Duitsland is een veel grotere markt en dus meer concurentie,is ook zo met auto's.Ga maar eens kijken naar een Mercedes.Een ander punt is dat de werkende klasse,meestal het clienteel voor motoren het met minder moet stellen dan in Belgie.Er is namelijk geen minimumloon,zodoende ligt het uurloon er wat lager, enkel de hoger geschoolden doen het dan weer beter dan bij ons,tenzij in het medisch bereik,daar is het ook niet zo vet.Allicht zijn er nog andere oorzaken ,maar dit zijn wel de belangrijkste.
Zou hem zo willen kopen!! maar waarom die ketting???
ben net zo blij dat ik daar vanaf ben, ik denk dat die ketting de verkoop aantallen belemmerd.
voor de scooteraars die het ontgaan is en voor de andere motorrijders die het wel gezien hebben en die ziek van de beelden werden en wijzelijk hun mond hebben gehouden in de hoop dat ze nooit er een naast hun bij het stoplicht tegen komen hier de link naar de gp800 uit italye met een turbo erop
Het blok wordt ook in een motor gebruikt,ik denk dat het makkelijker is zo,dan er een vario op te ontwikkelen/zettenZou hem zo willen kopen!! maar waarom die ketting???
ben net zo blij dat ik daar vanaf ben, ik denk dat die ketting de verkoop aantallen belemmerd.
Die ketting is niet in plaats van een vario hoor ! Natuurlijk heeft de GP 800 wel een vario, die zit direct aan het blok.....ik denk dat het makkelijker is zo,dan er een vario op te ontwikkelen/zetten...
voor de scooteraars die het ontgaan is en voor de andere motorrijders die het wel gezien hebben en die ziek van de beelden werden en wijzelijk hun mond hebben gehouden in de hoop dat ze nooit er een naast hun bij het stoplicht tegen komen hier de link naar de gp800 uit italye met een turbo erop
hier dan