Het feit dat de GP een ketting heeft als aandrijving is voor mij een teken dat ze ver op de limit zaten/zitten van wat de riem aankon van krachten....
....De mensen die voor een scooter kiezen willen opstappen, rijden en wegwezen. Als ze nu zoals de slijpschijven (racertjes) hun ketting alle 2000 km of na een fikse regenbui gaan moeten poetsen en opnieuw invetten zal de lol er rap af zijn. Niet?
Ik begrijp jouw standpunt helemaal, zo denk ik er ook over maarrrr...
Mensen en zeker motorrijders zijn niet altijd even rationeel. Ik zit wel eens te bladeren op andere delen van dit forum en verwonder me regelmatig over de denkbeelden die hier bestaan.
Naar mijn idee bestaat er geen conservatiever soort mensen als motorrijders, alles moet alleen maar meer zijn van hetzelfde.
Motornieuws is ook helemaal geen nieuws, het is slechts een herhaling van wat we al wisten. Motorbladen zijn net als de Libelle en de Margriet, als je een oud exemplaar inkijkt heb je niets door totdat je oog op de datum valt.
Wat ik bedoel te zeggen... Voor motorrijders moet een motor een ketting hebben, anders is het geen motor; zo praten sommigen echt ! Ik ben er telkens weer verwonderd over....
We weten inmiddels ook dat de scooter in dit land maar heel moeilijk aanslaat bij dit type motorrijders, wellicht dat Gilera geen moeite doet voor iets anders dan een ketting in een poging het gat tussen klassieke scooter en conventionele motorfiets kleiner te maken.
Is maar een gedachte, het kan natuurlijk net zo goed gewoon de goedkoopste oplossing zijn.