Gilera Nexus 500

Ik heb toevallig een nieuwe achterlicht unit liggen origineel.
Het jammere van t achterlicht...het is maar 1 lampje.

Een led zou mooier zijn sowieso, maar moet dan wel n felle zijn.
Maar nogmaals...ik zie tegenwoordig van die prachtige achterlichten...zijn er geen leds te koop op een board, 2 rijen ofzo die ik op de plek van t lampje kunnen plaatsen?

Ik weet niks van elektra
 
Je kan in de originele armatuur een universele led licht unit verwerken. Maar om dat goed te doen moet je wel weten hoe je dat mooi en stevig moet afwerken.
 
Dat idee had ik ook al, maar helaas kan ik dat niet.
Had wel gekeken naar led achterlichten online en gedacht...zou eigenlijk moeten demonteren en die led strip overzetten
 
Vandaag voor t eerst een rit gemaakt met m'n nieuwe nolan n100-5

nolann100-5consistency019.04.jpg


Dat had ik veel eerder moeten doen, een nieuwe helm kopen.
Echt WTF wat een stille helm en zit niet normaal zo lekker.

Is een medium, zit als gegoten maar de sluiting leek te krap/te strak... blijkt dat je die ook nog kunt verstellen..nooit geweten.

Zonnevizier 4 standen en t doorzichtige vizier klikt ook en blijft gewoon stevig staan.
Bij 120 km pu waaide die nog steeds niet dicht en zo te voelen waait die nooit dicht.

Echt wauw, alsof je in n auto zit :)
 

Bijlagen

  • nolann100-5consistency019.04.jpg
    nolann100-5consistency019.04.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ja, fijne helm, Ferry.
Was er zelf min of meer toe veroordeeld. doordat ik maat 65 nodig heb en de keuze dus enigszins beperkt is, maar ben er erg tevreden over.
Ook de ventilatie van de schedel is goed voelbaar.
 
Ik moet alleen nog ff m'n speakers inbouwen.
Jammer dat die niet reeds erin zitten als je m koopt.

Hij is veel stiller dan m'n N90 en zit echt geweldig.
 
Gisteren voordat ik ging rijden de speakers ingebouwd en dat ging goed.
Echter...de houder/klem waar m'n bluetooth headset in geklikt moet worden kon ik nergens vastzetten pfff.

Ik ga geen €175 extra neertellen voor de bluetooth headset van Nolan die op deze helm past, aangezien ik alleen rijd en de headset alleen gebruik voor aanwijzingen van de tomtom.

Heb 2 headsets uit China €58 per 2 die ik al jaren gebruik.
Toch n oplossing kunnen maken...het kabeltje kom uit de achterkant, en m'n headset gaat gewoon in m'n motor jas.

Ging perfect en heb ik geen uitstekend/ windruis veroorzakend object.

IMG_20210719_114054.jpg
IMG_20210719_114033.jpg
 
En wat rijdt zo'n Nexus toch super hè?! Wegligging is fenomenaal maar ook daar windbescherming ongelooflijk. Ik ben terug over de snelweg gereden en bij 130 op GPS rij ik gewoon met één hand in mijn zij. Oh ja en inderdaad pl klapt ook dan het vizier van de Nolan niet dicht
 
In feite is de Gilera Nexus bij de producten van Piaggio tov de Beverly wat de Honda X-ADV of Forza is tov de Honda SH: het sportieve broertje.

Vreemd dat Piaggio de Gilera Nexus-lijn niet doorzet. Op de belgische site geen spoor van een Gilera. Op de italiaanse site 1 model: een 50cc ding.
Dat terwijl Gilera ooit met de GP-800 de snelste scooter ter wereld aanbood. Zag er bovendien geweldig uit.
 
Inderdaad vreemd.
Overigens was de SRV850 nog n stukje mooier.

Had na de rebrand Aprilia SR300 (wat natuurlijk gewoon een Nexus 300 was) nog de hoop op een SR500 maar die kwam niet.

M'n Nexus rijdt super en is ook vlot, acceleratie en n begrenzer die bij 180 km pu erin komt, is best vlot voor zo'n oud model :)

Het enige wat ik irritant vind zijn de koplampen.
H7 (kut dus) met links groot licht dmv reflector en rechts dimlicht.

Wat n ellende want ik wil 2 x dimlicht en 2 x groot licht.
Ben nog in overleg met n bedrijf om er 2 bi-xenon of bi-led er in te passen.

thumb_Aprilia_SRV850_003.jpg


De Aprilia SRV850
 
Aah joh niks mis met de koplampen. Het doet wat het moet doen. Dat gezegd hebbende LED is natuurlijk veel moderner en strakker.

Is het gelukt met die bedrijven?
 
Nee.
Hij twijfelt of er genoeg ruimte is voor bij xenon.
Ik denk van wel want op google of YouTube zie je ze wel s.

Ik vind t ook nogal n gedoe met demonteren en opsturen.
Die lampen van mij zijn niet echt best, denk dat ze te laag staan ook.

Op m'n 300 heb ik toen n Engelse koplamp besteld en erop gezet....dan heb je dus 2 x dimlicht, maar geen groot licht...zucht.

Wil ook m'n onderste kuip wit hebben.
Zag n foto uit buitenland...wauw
4ryj3m-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja Ferry, als je inzoemt op de witte op de foto, zie je een wit gedeelte van het zadel. Met Gilera in rode letters.
 
Wat n plaatje zo!

Heb trouwens iets interessants ontdekt in t dorp waar ik woon.
Daar blijkt een poetser te zitten...poetsen detaillering!

Nou van t voorjaar doe ik dat hoor!
Heb je m als nieuw :)
 
Ferry jij bent nog steeds tevreden met de nexus zo te zien.
Mijn x adv is gestolen en ben nu naareen minder dure aan het kijken, op FB staat een mooie grijze met weing km. Kun jij of je mede topic schrijvers iets meer vertellen. Heb ook de T max 500 bj 2006 gehad en voorzien van Malossi. Bij deze een groot verschil als het geheel Malossi wordt. Hoe is de betrouwbaarheid staat bij mij onder een zeil op de stoep. Hoe veel ruimte is er onder het zadel aanwezig.
 
Bij n Gilera Nexus 500 is een Malossi noodzakelijk, veel meer als bij n 2 cilinder t max.
Origineel maakt de Nexus stationair en optrekken of rijden bij laag toerental, domweg te weinig toeren
Daarom trilt die nogal bij die situaties.
Montage van Malossi is dit compleet verdwenen en rijdt die veel lekkerder.

Betrouwbaarheid is erg goed. Het Piaggio motorblok wordt serieus vaak gebruikt. Nu nog onder de MP3 500, maar ook de Beverly.

Ruimte onder t zadel is beperkt. M'n 300 had n stuk meer ruimte.
Komt door groter blok en de achterveer zit daar.

Ik moet wel zeggen dat de Nexus heel moeilijk te vinden is wat betreft 2012 model.
Je ziet veel 2006 modellen.

Heb paar keer proef gereden op een 2012 tmax en een keer op n 2017 model.
Was eigenlijk wat ik wilde, maar prijzig.

Een Nexus kost veel minder, maar rijdt serieus goed.
Ik kocht de mijne bij MotoPort voor €4.000 met 8.900 op de teller in absolute nieuwstaat.

Och man, je X ADV gestolen....pfff vreselijk.
Is me vroeger n keer gebeurd. Zat n jaar lang te kijken naar iedere motor die ik zag rijden...of dat de mijne was.

De X ADV is echt de enige die ik nog mooier vind dan m'n Nexus.
Sterkte!

Eh wel verzekerd toch??
 
Gelukkig wel, maar herken het kijken of je je motor ziet rijden.
wordt dit jaar toch niets meer, mogelijk een nieuwe scooter, gaan het zien. Bedankt voor de info.
 
Gelukkig wel, heb afgelopen maandag een brief gekregen en het zal er een dezer dagen bijschreven worden. Ik heb aan alle voorwaarden in de polis voldaan. Dus nu het luxe probleem om iets leuks/moois uit te zoeken. Maar ik heb gehoord dat luxe problemen vaak de lastigste zijn.
Aanschaf zal dit jaar niet meer gebeuren ivm slechte weer.
 
De vorige heb ik voor een redelijk bedrag kunnen aanschaffen, prijzen lijken nu hoger te liggen. De diefsatlgevoeligheid is een tweede punt van zotg hij staat bij mij voor de deur ondr een zeil op de stoep. Ben er nog niet uit, in jan. komen de nieuwe honda adv in de showroom mogelijk een alternatief. Kijk met een schuin oog naar de bwm gs en de naked de R. Zoals je leest heb ik werkelijk nog geen idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan