Gilera Nexus of gts250?

jason

MF veteraan
18 apr 2004
6.604
1
ff kijken wat jullie ervan vinden.

Ik zit er over te denken om mijn Nexus in te gaan ruilen voor een gts250

Nu moet ik zeggen dat ik toch af en toe wat langere afstanden ga rijden, dus wat is wijsheid?
 
Ik weet natuurlijk niet wat voor nexus je hebt maar het plaatje die ik net tegen kwam ziet er wel mooi uit. Een lekkere buddy zo te zien dus dat zal lekker zitten voor de langere afstanden.
Ik heb een GTS en ik rijd er af en toe ook langere afstanden mee. Zo'n 3 a 400 op een dag heb ik wel eens gereden. Zelf heb ik geen enkel probleem met het zadel maar ik hoor wel eens andere verhalen. Ik denk dat je eens een proefrit moet maken op een GTS om te voelen hoe dat rijd.

Voor een boel anderen informatie over de GTS moet je maar lezen in het andere topic
"m'n nieuwe vespa GTS 250"
 
ff kijken wat jullie ervan vinden.

Ik zit er over te denken om mijn Nexus in te gaan ruilen voor een gts250

Nu moet ik zeggen dat ik toch af en toe wat langere afstanden ga rijden, dus wat is wijsheid?
Ik zou de Nexus houden.Persoonlijk mis ik toch vermogen op de snelweg met mijn Vespa.
Zou het eerder andersom doen :)
 
In geen geval terug gaan met vermogen.
Ben van een DL650 naar een Burgman 400 teruggegaan maar mis nu toch weer het vermogen van een ''echte motor".
 
Ik zou de Nexus houden.Persoonlijk mis ik toch vermogen op de snelweg met mijn Vespa.
Zou het eerder andersom doen :)


Ik rij niet vaak op de snelweg, wat is nu de top van je vespa, van buikschuiver heb ik gehoord 120 km , maat wat zijn jouw gebruikers ervaringen?
 
Ik rij niet vaak op de snelweg, wat is nu de top van je vespa, van buikschuiver heb ik gehoord 120 km , maat wat zijn jouw gebruikers ervaringen?
Klopt, is rond de 120 km/h maar ook afhankelijk van wind en slipstream.
Tot 80 km/h gaat de snelheid vlot omhoog. Na 100 km/h gaat hij langzaam omhoog naar de 120 km/h. Ik vinde Vespa stabiel rijden op alle snelheden en zithouding is goed.
(Had een keer een X9 als leenscooter en wat heb ik dat ding verafschuwd. Slechte zithouding, heel windgevoelig, slechte verlichting, etc, etc.)
Genoeg opbergruimte (heb ook orginele koffer erop).
Binnen de stad is hij snel en doordat hij smal is kun je gemakkelijk overal tussendoor.
Tevens lekker lui rijden omdat je niet hoeft te schakelen.
In de file is hij trouwens ook vlot en je hebt geen last van schakelen.
Loop meestal vast op mijn mede voor rijdende motorrijders ;)
(In de file wint hij het dik van mijn brede bmw.)

Nadeel is alleen dat veel automobilisten denken dat je een brommer bent totdat je snel wegrijdt van ze ;) En omdat ik hier een van de weinige ben in de omgeving met een opvallende kleur, heb ik regelmatig dat oom agent een stukje achter me aan rijdt als ik hem weer eens pak. Na een tijdje neemt dat weer af (waarschijnlijk om kenteken te controleren).
Voordeel hiervan is dat als ze hem jatten de kans groot is dat ze het snel door hebben ;)

Overal een positieve ervaring dus :)
 
Laatst bewerkt:
jason,

Mijn GTS heeft inmiddels 1300 kilometers gelopen. Langzaam maar zeker komt de motor "los". De boel wordt steeds soepeler en zodoende kan ik inmiddels wel stellen dat een GTS werklijk IDEAAL is voor snelheden tot iets over de 100 km/h. In mijn situatie is dat uitgesproken woon-werkverkeer.

Ik heb de GTS onlangs de sporen gegeven op de snelweg. Ook volgas (133 op de teller) kan prima, maar niet te lang... Op de snelweg is niet de krachtbron bepalend, maar de rechtuitstabilitiet (vooral als er een briesje staat). Op die snelheden merk je toch wel dat er 12" wieltjes onder liggen; de boel wordt "zoekerig". Let wel, mogelijk komt dat ook door het profiel van de standaard SAVA bandjes.

Ik bewonder de NEXUS en ik had heel graag een Nexus 250 willen hebben. Niettemin werd 't een GTS 250, vanwege de prachtige rondingen, de diepblauwe kleur, het "karakter' en de herkenbaarheid. Tenslotte, zo'n VESPA is over 10 jaar nog mooi (als je 'm netjes behandeld0, terwijl menigeen over 10 jaar amper meer weet wat een 'Nexus' ooit was...

Succes ermee!

Pombal.

PS: In navolging op 'marinde' wil ik het draadje "M'n nieuwe VESPA GTS 250" aanbevelen.
Inmiddels is het daar een gezellige boel :)
 
Tuutuut heeft een GT en geen GTS als ik het goed heb en dus MINDER vermogen dan een GTS. GTS is 250 en GT 200. TOCH is tuutuut al onder de indruk van zijn prachtige vespa. Zegt genoeg toch :-))
Ik rijd ook 120 op de teller over de snelweg (werkelijke snelheid 110 km). Rijdt prima allleen bij stevige wind iets gevoeliger dan de lesmotor die ik ha (500cc) lesmoter. Ik heb echter nog NOOIT met gas voluit gereden ik vond de snelheid wel voldoende zo haha. Iemand die ik ken rijdt er 140 mee op de teller.

Voor 80 km wegen is het een fantastiche scooter. Heerlijke snelheid dan. Ook voor de stad is hij uitstekend. Ik ben eigenlijk nog nooit aangezien voor een brommer wat ik WEL had verwacht toen ik hem net ophaalde en ook in mijn omgeving ben ik de enige met een vespa motor.

Maar euh... zullen we inderdaad maar verder gaan in dat andere topic van "mijn nieuwe GTS". Tenminste... als je er nog langer over door wilt kletsen en meer over wilt weten van ons GTS eigenaren :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan