Gilera Runner FXR 180

Status
Niet open voor verdere reacties.

KMAR

MF veteraan
23 jun 2009
1.430
0
Beste forumleden,

Met pijn in mijn hart en tranen over mijn wangen (maar stiekem toch ook weer niet) verkoop ik mijn Gilera Runner FXR 180 1998.
Na een jaar goed gespaard te hebben, is het eindelijk tijd voor iets groters, een KTM 640 LC4 (inruil is dus ook mogelijk tegen deze supermotard met bijbetaling van mijn kant natuurlijk).

De motorscooter met toen 6900 km heb ik na het behalen van mijn motorrijbewijs persoonlijk uit oost Duitsland (Senden) ingevoerd.
Dit mede omdat de motorscooters daar en ook andere voertuigen zeer goed behandeld worden.
Deze meneer van 70 jaar van wie ik hem kocht had deze Runner 11 jaar lang in zijn bezit, ik ben dus de 2e eigenaar.

Ik heb er sinds oktober 2009 toen hij op kenteken werd gezet met plezier op gereden als een goedkoop tussen oplossing om over te stappen van de scooter naar de "motoren".
Zijn grote beurt heeft hij ook al gehad, er zit nu 94xx km op de teller. Dit had ik gelijk laten doen samen met de nieuwe afstelling.

Het volgende is vervangen:

Originele V-snaar
2 Michelin Pilot City versterkt 150kmh banden
Nieuwe rolletjes
Nieuwe trekveren
Nieuwe Malossi luchtfilterelement
Nieuwe halfpoulie

Uiteraard start de motorscooter met 1 druk op de knop of met 1 trap aan het kickstartpedaal.
Verlichting en alle elektra werkt ook 100%.

Na aankoop had ik ook meteen een alarmsysteem met startonderbreking op laten zetten van Patrol Line twv 180 euro.

Van dit allemaal zijn de bonnetjes nog aanwezig.

Qua uiterlijk is de motorscooter 110% origineel. Hij kan zo weer uit de Piaggio fabriek in Italië rollen.
Er zitten helaas wat gebruikerskrasjes op wat eigenlijk haast niet opvalt, maar wat verwacht je van een motorscooter van 12 jaar oud.
Aan de rechter kant is de luchtrooster kap wel geschaafd. Dit heb ik zo gekocht. De eigenaar vertelde mij dat hij tijdens het uitwijken tegen een muurtje was gereden.

Dit stelt natuurlijk niks voor en verder mankeert de motorscooter ook helemaal niks, anders zou ik na 1 jaar wel zelf op mijn bek zijn gegaan.

Ik heb nooit (behalve 1 keer) op top gereden aangezien ik geen beschermende kleding heb dus slijtage was er zelden. Ik heb dus 1 keer de top uitgetest, ongeveer half jaar na aanschaf, dit was 3-4 weken geleden en ik heb een top van 145 km/h op de teller gehaald.

Ik zal vast wel iets zijn vergeten wat deze motorscooter nog unieker maakt.

Oh ja, het is trouwens de eerste model, Juni 1998 is hij als eerst op kenteken gezet.
Het is de zwarte FXR met rode R, voor de verzamelaars is dit een vrij unieke uitvoering wat haast niet meer in zo een staat te vinden is.

Ik ben zelf heel zuinig met mijn spullen en al helemaal met motoren die ik bijna dagelijks rijd richting school en werk.
Altijd alles goed ingeoliëd en gewassen. Er is volgensmij geen 1 vlekje roest te zien, behalve de uitlaat bocht, maar dat is volkomen normaal vanwege de hitte en het is nou eenmaal niet gemaakt van RVS ijzer.

Wat krijg je er bij:

Een heuse topkoffer, zeer handig voor woon-werk verkeer.
Rode Malossi trekveertjes die nog over waren toen ik een set kocht, er zitten nu blauwe in.
Piaggio 3x 15 gram en 3x 10 gram rolletjes, in totaal 12,5 gram, wat nu in de motorscooter zit.

Misschien bij interesse voor een klein bedrag een LED achterlicht en een zwarte SP PRO achtervleugel voor meer handvast voor de bijrijder.
Ik heb deze dingen niet gemonteerd aangezien ik de Runner helemaal origineel wilde laten, ik vind nou eenmaal OEM het mooist :)



Het enige, maar dan ook echt enige minpuntje; helaas was vorige week mijn achterband lek waar o zo veel profiel op zat door 1 stom klein nietje op de weg.
Prop erin geschoten, hele dag mee gerden en weer in de schuur gezet.
Vandaag pakte ik mijn motorscooter weer richting werk, en ja hoor, achterband lek.
Nou, weer een prop erin. Kom ik thuis, achterband lek.

Er zijn dus 2 oplossingen:

1- Ik heb een achterband Michelin Pilot Sport nog nieuw. Je krijgt deze erbij en dan haal ik de montageprijs van de aankoopprijs er af, die krijg je dus van mij, echter moet je dan wel met een busje oid komen om de motorscooter mee te nemen, want rijden gaat niet met een lekke band.

2- Na het bezichtigen en overlegd te hebben, laat ik de band erop zetten. Maar dan wordt er wel voor dit vooruitbetaald, het zal hooguit 30-50 euro kosten.

Dit bedrag die dan al betaald is, gaat dus van de aankoopprijs af. Stel: de motorscooter wordt verkocht voor 1000 euro. Ik laat hem de volgende dag of zelfs

die dag monteren. De prijs hier van is 30 euro, dan hoef je dus maar 970 euro te betalen.


Ik hoop echt van harte dat ik iemand hier mee blij kan maken die er dagelijks mee kan rijden.
Ik heb er zelf wel van genoten.

De Runner heeft natuurlijk een kenteken met uiteraard de MF sticker :)
Papieren ook aanwezig en alle nummers van de buddy tot de frame tot het blok, kloppen.

Als laatst wil ik nog zeggen dat de Runner verkocht wordt aan iemand met een motorrijbewijs!
Mocht het verkeerd aanvoelen, dan vraag ik om een kopie van het rijbewijs!


Dus kinderen en andere mensen die iets anders van plan zijn, blijf thuis, ik heb 2 Turkse herders in mijn tuin die iedere indringer wel rauw lusten, en jullie zijn niet de eerste voor de 2 herders.


Het belangrijkste vergeet ik bijna.
Mijn VRAAGprijs is 2500 euro. Er valt natuurlijk te onderhandelen DUS BIED MAAR RAAK, maar dit is zo een overcomplete en nette motorscooter dat hij echt niet voor een koopje weg gaat zoals 99% van de geragde motorscooters.



Mocht er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Foto's:


21052010041.jpg

21052010040.jpg

21052010039.jpg


En een foto van de eerste dag die ik nam met een heel blij gezicht:


HPIM2623.jpg
 
Laatst bewerkt:
:} Voor uw advertentie.


Dit bedrag die dan al betaald is, gaat dus van de aankoopprijs af. Stel: de motorscooter wordt verkocht voor 1000 euro. Ik laat hem de volgende dag of zelfs

die dag monteren. De prijs hier van is 30 euro, dan hoef je dus maar 970 euro te betalen.

Dus 1000,- euro is de vraagprijs?
 
Mooie advertentie Tolga.. beetje lang, maar netjes ;)


Hopelijk snel een KTM, kan je een keertje echt meerijden :+
 
Na het bezichtigen en overlegd te hebben, laat ik de band erop zetten. Maar dan wordt er wel voor dit vooruitbetaald, het zal hooguit 30-50 euro kosten.

Waarom laat je sowieso niet het bandje erop leggen, je gebruikt(e) hem tenslotte voor woon-werk verkeer. En daarnaast krijg je waarschijnlijk meer voor je Gilera.
 
:} Voor uw advertentie.Dus 1000,- euro is de vraagprijs?

haha goed lezen :+




ben jij nog maagd?



Mooie advertentie Tolga.. beetje lang, maar netjes ;)


Hopelijk snel een KTM, kan je een keertje echt meerijden :+

Lang, maar wel compleet en eerlijk :)


Waarom laat je sowieso niet het bandje erop leggen, je gebruikt(e) hem tenslotte voor woon-werk verkeer. En daarnaast krijg je waarschijnlijk meer voor je Gilera.

Ik gebruik de auto nu.
Ik heb echt geen tijd meer hier voor, ik werk full time en vrij nemen is nu niet mogelijk.

Ik reed er de laatste tijd ook zo weinig op.

En het bedrag zal echt niks uitmaken voor de Gilera. Aangezien ook de optie wordt gegeven dat hij van te voren na overleg erop wordt gezet.
 
Zo,n scooter is erg gewild bij bepaalde jeugd 8-)

Succes met de verkoop!
 
Zo,n scooter is erg gewild bij bepaalde jeugd 8-)

Succes met de verkoop!

Klopt.

wa + diefstal verzekerd is hij nu, 14,80 per maand.
En de alarm met startonderbreking helpt ook heel erg.

Tot nu toe geen nare ervaringen meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Gilera Runner.. Bij de naam alleen al krijg k haast een ander beeld van deze 'scootaaaah'.. xD
Maargoed, Je advertentie ziet er idd eerlijk en netjes uit!!

Succes met de verkoop ;)
 
Tekst even aangepast.

Om verwarring te voorkomen :)

De motorscooter heeft ~20 pk met ~14 kw.
 
beetje verwarrend,maar eerst staat er 1000 euro en verderop 2500,tja wat is het nu?

tevens geen ktm,maar zie mijn advertentie,zxr 750 streetfighter.
 
meschien domme vraag maar is dit 2t of 4t ? heb niet echt intresse maar ik kon het aan de uitlaat bijna niet zien (gok 2t) mja das ook maar gokken

voor de rest leuk scoot voor idd woon werk verkeer en niet al te veel snelweg
zal uiteraard wel gaan met een top van 145 mja dan zit je hem bijna continu max te belasten en dat lijk me ook niet echt fijn
maar een gang van 100 a 110 zal toch wel prima uit te houden zijn
 
Laatst bewerkt:
@ edz

dat was een voorbeeld. ik pakte gewoon een willekeurig rond getal ;)

@ wally

2takt, snelweg is te doen maar niet 1 uur lang.

@ ibiza

nee bedankt, heb al een golf 5 gti ;)
 
Beste forumleden,

Met pijn in mijn hart en tranen over mijn wangen (maar stiekem toch ook weer niet) verkoop ik mijn Gilera Runner FXR 180 1998.
Na een jaar goed gespaard te hebben, is het eindelijk tijd voor iets groters, een KTM 640 LC4 (inruil is dus ook mogelijk tegen deze supermotard met bijbetaling van mijn kant natuurlijk).

De motorscooter met toen 6900 km heb ik na het behalen van mijn motorrijbewijs persoonlijk uit oost Duitsland (Senden) ingevoerd.
Dit mede omdat de motorscooters daar en ook andere voertuigen zeer goed behandeld worden.
Deze meneer van 70 jaar van wie ik hem kocht had deze Runner 11 jaar lang in zijn bezit, ik ben dus de 2e eigenaar.

Ik heb er sinds oktober 2009 toen hij op kenteken werd gezet met plezier op gereden als een goedkoop tussen oplossing om over te stappen van de scooter naar de "motoren".
Zijn grote beurt heeft hij ook al gehad, er zit nu 94xx km op de teller. Dit had ik gelijk laten doen samen met de nieuwe afstelling.

Het volgende is vervangen:

Originele V-snaar
2 Michelin Pilot City versterkt 150kmh banden
Nieuwe rolletjes
Nieuwe trekveren
Nieuwe Malossi luchtfilterelement
Nieuwe halfpoulie

Uiteraard start de motorscooter met 1 druk op de knop of met 1 trap aan het kickstartpedaal.
Verlichting en alle elektra werkt ook 100%.

Na aankoop had ik ook meteen een alarmsysteem met startonderbreking op laten zetten van Patrol Line twv 180 euro.

Van dit allemaal zijn de bonnetjes nog aanwezig.

Qua uiterlijk is de motorscooter 110% origineel. Hij kan zo weer uit de Piaggio fabriek in Italië rollen.
Er zitten helaas wat gebruikerskrasjes op wat eigenlijk haast niet opvalt, maar wat verwacht je van een motorscooter van 12 jaar oud.
Aan de rechter kant is de luchtrooster kap wel geschaafd. Dit heb ik zo gekocht. De eigenaar vertelde mij dat hij tijdens het uitwijken tegen een muurtje was gereden.

Dit stelt natuurlijk niks voor en verder mankeert de motorscooter ook helemaal niks, anders zou ik na 1 jaar wel zelf op mijn bek zijn gegaan.

Ik heb nooit (behalve 1 keer) op top gereden aangezien ik geen beschermende kleding heb dus slijtage was er zelden. Ik heb dus 1 keer de top uitgetest, ongeveer half jaar na aanschaf, dit was 3-4 weken geleden en ik heb een top van 145 km/h op de teller gehaald.

Ik zal vast wel iets zijn vergeten wat deze motorscooter nog unieker maakt.

Oh ja, het is trouwens de eerste model, Juni 1998 is hij als eerst op kenteken gezet.
Het is de zwarte FXR met rode R, voor de verzamelaars is dit een vrij unieke uitvoering wat haast niet meer in zo een staat te vinden is.

Ik ben zelf heel zuinig met mijn spullen en al helemaal met motoren die ik bijna dagelijks rijd richting school en werk.
Altijd alles goed ingeoliëd en gewassen. Er is volgensmij geen 1 vlekje roest te zien, behalve de uitlaat bocht, maar dat is volkomen normaal vanwege de hitte en het is nou eenmaal niet gemaakt van RVS ijzer.

Wat krijg je er bij:

Een heuse topkoffer, zeer handig voor woon-werk verkeer.
Rode Malossi trekveertjes die nog over waren toen ik een set kocht, er zitten nu blauwe in.
Piaggio 3x 15 gram en 3x 10 gram rolletjes, in totaal 12,5 gram, wat nu in de motorscooter zit.

Misschien bij interesse voor een klein bedrag een LED achterlicht en een zwarte SP PRO achtervleugel voor meer handvast voor de bijrijder.
Ik heb deze dingen niet gemonteerd aangezien ik de Runner helemaal origineel wilde laten, ik vind nou eenmaal OEM het mooist :)



Het enige, maar dan ook echt enige minpuntje; helaas was vorige week mijn achterband lek waar o zo veel profiel op zat door 1 stom klein nietje op de weg.
Prop erin geschoten, hele dag mee gerden en weer in de schuur gezet.
Vandaag pakte ik mijn motorscooter weer richting werk, en ja hoor, achterband lek.
Nou, weer een prop erin. Kom ik thuis, achterband lek.

Er zijn dus 2 oplossingen:

1- Ik heb een achterband Michelin Pilot Sport nog nieuw. Je krijgt deze erbij en dan haal ik de montageprijs van de aankoopprijs er af, die krijg je dus van mij, echter moet je dan wel met een busje oid komen om de motorscooter mee te nemen, want rijden gaat niet met een lekke band.

2- Na het bezichtigen en overlegd te hebben, laat ik de band erop zetten. Maar dan wordt er wel voor dit vooruitbetaald, het zal hooguit 30-50 euro kosten.

Dit bedrag die dan al betaald is, gaat dus van de aankoopprijs af. Stel: de motorscooter wordt verkocht voor 1000 euro. Ik laat hem de volgende dag of zelfs

die dag monteren. De prijs hier van is 30 euro, dan hoef je dus maar 970 euro te betalen.


Ik hoop echt van harte dat ik iemand hier mee blij kan maken die er dagelijks mee kan rijden.
Ik heb er zelf wel van genoten.

De Runner heeft natuurlijk een kenteken met uiteraard de MF sticker :)
Papieren ook aanwezig en alle nummers van de buddy tot de frame tot het blok, kloppen.

Als laatst wil ik nog zeggen dat de Runner verkocht wordt aan iemand met een motorrijbewijs!
Mocht het verkeerd aanvoelen, dan vraag ik om een kopie van het rijbewijs!


Dus kinderen en andere mensen die iets anders van plan zijn, blijf thuis, ik heb 2 Turkse herders in mijn tuin die iedere indringer wel rauw lusten, en jullie zijn niet de eerste voor de 2 herders.


Het belangrijkste vergeet ik bijna.
Mijn VRAAGprijs is 2500 euro. Er valt natuurlijk te onderhandelen, maar dit is zo een overcomplete en nette motorscooter dat hij echt niet voor een koopje weg gaat zoals 99% van de geragde motorscooters.



Mocht er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Foto's:


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En een foto van de eerste dag die ik nam met een heel blij gezicht:


[afbeelding]

Hallo,

Ik heb intresse.Hoe kan ik je bereiken? Dit is email adres neddycf@hotmail.com ik hoor het wel
 
Tip nog, naast kopie van rijbewijs. Maak met een fototoestel (of een goede mobiel) een foto van de personen die komen. Vraag het even netjes natuurlijk, hebben ze er iets op tegen tsja...

succes met de verkoop!
 
Tip nog, naast kopie van rijbewijs. Maak met een fototoestel (of een goede mobiel) een foto van de personen die komen. Vraag het even netjes natuurlijk, hebben ze er iets op tegen tsja...

succes met de verkoop!


Ik neem aan dat jij heel weinig verkoopt.

Mensen zullen het niet waarderen als ze met een legitiem nl rijbewijs aankomen dat er nog eens een foto van ze wordt gemaakt...

Als de ts zijn gillera heeft verkocht en overgeschreven is het zijn probleem niet meer..

Alleen voor een proefrit zou ik wel een rijbewijs houden of paspoort.
maar aangezien het bandje lek is zal er ook wel geen sprake zijn van een proefrit


ontoptic:
Mooi apparaatje is het,een collega van me rijdt er ook een sturen best leuk :D
 
ik garandeer dat hij goed rijdt. ik heb er nooit problemen mee gehad :)

de gene die het koopt zal na het bandje gefixt te hebben met grote plezier jarenlang doorrijden :)
 
Ik neem aan dat jij heel weinig verkoopt.

Mensen zullen het niet waarderen als ze met een legitiem nl rijbewijs aankomen dat er nog eens een foto van ze wordt gemaakt...

Als de ts zijn gillera heeft verkocht en overgeschreven is het zijn probleem niet meer..

Alleen voor een proefrit zou ik wel een rijbewijs houden of paspoort.
maar aangezien het bandje lek is zal er ook wel geen sprake zijn van een proefrit


ontoptic:
Mooi apparaatje is het,een collega van me rijdt er ook een sturen best leuk :D

En ik neem aan dat jij nog in sprookjes gelooft?
Lijkt mij een erg goed idee een foto maken van een poteniele koper, je hebt immers toch niets te verbergen?

En hoe wil je onderzoeken of het rijbewijs legitiem is? Kan zomaar nagemaakt zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan