Beste forumleden,
Met pijn in mijn hart en tranen over mijn wangen (maar stiekem toch ook weer niet) verkoop ik mijn Gilera Runner FXR 180 1998.
Na een jaar goed gespaard te hebben, is het eindelijk tijd voor iets groters, een KTM 640 LC4 (inruil is dus ook mogelijk tegen deze supermotard met bijbetaling van mijn kant natuurlijk).
De motorscooter met toen 6900 km heb ik na het behalen van mijn motorrijbewijs persoonlijk uit oost Duitsland (Senden) ingevoerd.
Dit mede omdat de motorscooters daar en ook andere voertuigen zeer goed behandeld worden.
Deze meneer van 70 jaar van wie ik hem kocht had deze Runner 11 jaar lang in zijn bezit, ik ben dus de 2e eigenaar.
Ik heb er sinds oktober 2009 toen hij op kenteken werd gezet met plezier op gereden als een goedkoop tussen oplossing om over te stappen van de scooter naar de "motoren".
Zijn grote beurt heeft hij ook al gehad, er zit nu 94xx km op de teller. Dit had ik gelijk laten doen samen met de nieuwe afstelling.
Het volgende is vervangen:
Originele V-snaar
2 Michelin Pilot City versterkt 150kmh banden
Nieuwe rolletjes
Nieuwe trekveren
Nieuwe Malossi luchtfilterelement
Nieuwe halfpoulie
Uiteraard start de motorscooter met 1 druk op de knop of met 1 trap aan het kickstartpedaal.
Verlichting en alle elektra werkt ook 100%.
Na aankoop had ik ook meteen een alarmsysteem met startonderbreking op laten zetten van Patrol Line twv 180 euro.
Van dit allemaal zijn de bonnetjes nog aanwezig.
Qua uiterlijk is de motorscooter 110% origineel. Hij kan zo weer uit de Piaggio fabriek in Italië rollen.
Er zitten helaas wat gebruikerskrasjes op wat eigenlijk haast niet opvalt, maar wat verwacht je van een motorscooter van 12 jaar oud.
Aan de rechter kant is de luchtrooster kap wel geschaafd. Dit heb ik zo gekocht. De eigenaar vertelde mij dat hij tijdens het uitwijken tegen een muurtje was gereden.
Dit stelt natuurlijk niks voor en verder mankeert de motorscooter ook helemaal niks, anders zou ik na 1 jaar wel zelf op mijn bek zijn gegaan.
Ik heb nooit (behalve 1 keer) op top gereden aangezien ik geen beschermende kleding heb dus slijtage was er zelden. Ik heb dus 1 keer de top uitgetest, ongeveer half jaar na aanschaf, dit was 3-4 weken geleden en ik heb een top van 145 km/h op de teller gehaald.
Ik zal vast wel iets zijn vergeten wat deze motorscooter nog unieker maakt.
Oh ja, het is trouwens de eerste model, Juni 1998 is hij als eerst op kenteken gezet.
Het is de zwarte FXR met rode R, voor de verzamelaars is dit een vrij unieke uitvoering wat haast niet meer in zo een staat te vinden is.
Ik ben zelf heel zuinig met mijn spullen en al helemaal met motoren die ik bijna dagelijks rijd richting school en werk.
Altijd alles goed ingeoliëd en gewassen. Er is volgensmij geen 1 vlekje roest te zien, behalve de uitlaat bocht, maar dat is volkomen normaal vanwege de hitte en het is nou eenmaal niet gemaakt van RVS ijzer.
Wat krijg je er bij:
Een heuse topkoffer, zeer handig voor woon-werk verkeer.
Rode Malossi trekveertjes die nog over waren toen ik een set kocht, er zitten nu blauwe in.
Piaggio 3x 15 gram en 3x 10 gram rolletjes, in totaal 12,5 gram, wat nu in de motorscooter zit.
Misschien bij interesse voor een klein bedrag een LED achterlicht en een zwarte SP PRO achtervleugel voor meer handvast voor de bijrijder.
Ik heb deze dingen niet gemonteerd aangezien ik de Runner helemaal origineel wilde laten, ik vind nou eenmaal OEM het mooist
Het enige, maar dan ook echt enige minpuntje; helaas was vorige week mijn achterband lek waar o zo veel profiel op zat door 1 stom klein nietje op de weg.
Prop erin geschoten, hele dag mee gerden en weer in de schuur gezet.
Vandaag pakte ik mijn motorscooter weer richting werk, en ja hoor, achterband lek.
Nou, weer een prop erin. Kom ik thuis, achterband lek.
Er zijn dus 2 oplossingen:
1- Ik heb een achterband Michelin Pilot Sport nog nieuw. Je krijgt deze erbij en dan haal ik de montageprijs van de aankoopprijs er af, die krijg je dus van mij, echter moet je dan wel met een busje oid komen om de motorscooter mee te nemen, want rijden gaat niet met een lekke band.
2- Na het bezichtigen en overlegd te hebben, laat ik de band erop zetten. Maar dan wordt er wel voor dit vooruitbetaald, het zal hooguit 30-50 euro kosten.
Dit bedrag die dan al betaald is, gaat dus van de aankoopprijs af. Stel: de motorscooter wordt verkocht voor 1000 euro. Ik laat hem de volgende dag of zelfs
die dag monteren. De prijs hier van is 30 euro, dan hoef je dus maar 970 euro te betalen.
Ik hoop echt van harte dat ik iemand hier mee blij kan maken die er dagelijks mee kan rijden.
Ik heb er zelf wel van genoten.
De Runner heeft natuurlijk een kenteken met uiteraard de MF sticker
Papieren ook aanwezig en alle nummers van de buddy tot de frame tot het blok, kloppen.
Als laatst wil ik nog zeggen dat de Runner verkocht wordt aan iemand met een motorrijbewijs!
Mocht het verkeerd aanvoelen, dan vraag ik om een kopie van het rijbewijs!
Dus kinderen en andere mensen die iets anders van plan zijn, blijf thuis, ik heb 2 Turkse herders in mijn tuin die iedere indringer wel rauw lusten, en jullie zijn niet de eerste voor de 2 herders.
Het belangrijkste vergeet ik bijna.
Mijn VRAAGprijs is 2500 euro. Er valt natuurlijk te onderhandelen DUS BIED MAAR RAAK, maar dit is zo een overcomplete en nette motorscooter dat hij echt niet voor een koopje weg gaat zoals 99% van de geragde motorscooters.
Mocht er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.
Foto's:
En een foto van de eerste dag die ik nam met een heel blij gezicht:
Met pijn in mijn hart en tranen over mijn wangen (maar stiekem toch ook weer niet) verkoop ik mijn Gilera Runner FXR 180 1998.
Na een jaar goed gespaard te hebben, is het eindelijk tijd voor iets groters, een KTM 640 LC4 (inruil is dus ook mogelijk tegen deze supermotard met bijbetaling van mijn kant natuurlijk).
De motorscooter met toen 6900 km heb ik na het behalen van mijn motorrijbewijs persoonlijk uit oost Duitsland (Senden) ingevoerd.
Dit mede omdat de motorscooters daar en ook andere voertuigen zeer goed behandeld worden.
Deze meneer van 70 jaar van wie ik hem kocht had deze Runner 11 jaar lang in zijn bezit, ik ben dus de 2e eigenaar.
Ik heb er sinds oktober 2009 toen hij op kenteken werd gezet met plezier op gereden als een goedkoop tussen oplossing om over te stappen van de scooter naar de "motoren".
Zijn grote beurt heeft hij ook al gehad, er zit nu 94xx km op de teller. Dit had ik gelijk laten doen samen met de nieuwe afstelling.
Het volgende is vervangen:
Originele V-snaar
2 Michelin Pilot City versterkt 150kmh banden
Nieuwe rolletjes
Nieuwe trekveren
Nieuwe Malossi luchtfilterelement
Nieuwe halfpoulie
Uiteraard start de motorscooter met 1 druk op de knop of met 1 trap aan het kickstartpedaal.
Verlichting en alle elektra werkt ook 100%.
Na aankoop had ik ook meteen een alarmsysteem met startonderbreking op laten zetten van Patrol Line twv 180 euro.
Van dit allemaal zijn de bonnetjes nog aanwezig.
Qua uiterlijk is de motorscooter 110% origineel. Hij kan zo weer uit de Piaggio fabriek in Italië rollen.
Er zitten helaas wat gebruikerskrasjes op wat eigenlijk haast niet opvalt, maar wat verwacht je van een motorscooter van 12 jaar oud.
Aan de rechter kant is de luchtrooster kap wel geschaafd. Dit heb ik zo gekocht. De eigenaar vertelde mij dat hij tijdens het uitwijken tegen een muurtje was gereden.
Dit stelt natuurlijk niks voor en verder mankeert de motorscooter ook helemaal niks, anders zou ik na 1 jaar wel zelf op mijn bek zijn gegaan.
Ik heb nooit (behalve 1 keer) op top gereden aangezien ik geen beschermende kleding heb dus slijtage was er zelden. Ik heb dus 1 keer de top uitgetest, ongeveer half jaar na aanschaf, dit was 3-4 weken geleden en ik heb een top van 145 km/h op de teller gehaald.
Ik zal vast wel iets zijn vergeten wat deze motorscooter nog unieker maakt.
Oh ja, het is trouwens de eerste model, Juni 1998 is hij als eerst op kenteken gezet.
Het is de zwarte FXR met rode R, voor de verzamelaars is dit een vrij unieke uitvoering wat haast niet meer in zo een staat te vinden is.
Ik ben zelf heel zuinig met mijn spullen en al helemaal met motoren die ik bijna dagelijks rijd richting school en werk.
Altijd alles goed ingeoliëd en gewassen. Er is volgensmij geen 1 vlekje roest te zien, behalve de uitlaat bocht, maar dat is volkomen normaal vanwege de hitte en het is nou eenmaal niet gemaakt van RVS ijzer.
Wat krijg je er bij:
Een heuse topkoffer, zeer handig voor woon-werk verkeer.
Rode Malossi trekveertjes die nog over waren toen ik een set kocht, er zitten nu blauwe in.
Piaggio 3x 15 gram en 3x 10 gram rolletjes, in totaal 12,5 gram, wat nu in de motorscooter zit.
Misschien bij interesse voor een klein bedrag een LED achterlicht en een zwarte SP PRO achtervleugel voor meer handvast voor de bijrijder.
Ik heb deze dingen niet gemonteerd aangezien ik de Runner helemaal origineel wilde laten, ik vind nou eenmaal OEM het mooist
Het enige, maar dan ook echt enige minpuntje; helaas was vorige week mijn achterband lek waar o zo veel profiel op zat door 1 stom klein nietje op de weg.
Prop erin geschoten, hele dag mee gerden en weer in de schuur gezet.
Vandaag pakte ik mijn motorscooter weer richting werk, en ja hoor, achterband lek.
Nou, weer een prop erin. Kom ik thuis, achterband lek.
Er zijn dus 2 oplossingen:
1- Ik heb een achterband Michelin Pilot Sport nog nieuw. Je krijgt deze erbij en dan haal ik de montageprijs van de aankoopprijs er af, die krijg je dus van mij, echter moet je dan wel met een busje oid komen om de motorscooter mee te nemen, want rijden gaat niet met een lekke band.
2- Na het bezichtigen en overlegd te hebben, laat ik de band erop zetten. Maar dan wordt er wel voor dit vooruitbetaald, het zal hooguit 30-50 euro kosten.
Dit bedrag die dan al betaald is, gaat dus van de aankoopprijs af. Stel: de motorscooter wordt verkocht voor 1000 euro. Ik laat hem de volgende dag of zelfs
die dag monteren. De prijs hier van is 30 euro, dan hoef je dus maar 970 euro te betalen.
Ik hoop echt van harte dat ik iemand hier mee blij kan maken die er dagelijks mee kan rijden.
Ik heb er zelf wel van genoten.
De Runner heeft natuurlijk een kenteken met uiteraard de MF sticker
Papieren ook aanwezig en alle nummers van de buddy tot de frame tot het blok, kloppen.
Als laatst wil ik nog zeggen dat de Runner verkocht wordt aan iemand met een motorrijbewijs!
Mocht het verkeerd aanvoelen, dan vraag ik om een kopie van het rijbewijs!
Dus kinderen en andere mensen die iets anders van plan zijn, blijf thuis, ik heb 2 Turkse herders in mijn tuin die iedere indringer wel rauw lusten, en jullie zijn niet de eerste voor de 2 herders.
Het belangrijkste vergeet ik bijna.
Mijn VRAAGprijs is 2500 euro. Er valt natuurlijk te onderhandelen DUS BIED MAAR RAAK, maar dit is zo een overcomplete en nette motorscooter dat hij echt niet voor een koopje weg gaat zoals 99% van de geragde motorscooters.
Mocht er nog vragen zijn, dan hoor ik het graag.
Foto's:
En een foto van de eerste dag die ik nam met een heel blij gezicht:
Laatst bewerkt: