ik wil niet teveel azijn pissen hoor, maar ik las ik het gsx-f topic dat je dacht dat de krukas/ bigendlagers naar de * waren
nu blijkt dat de nokkenassen te zijn, of hoe zit dat dan?
is overigens geen loze zeik reactie want ik heb mn bankrekening net geckeckt
Nee jij bent geen azijnpisser
maar idd ik heb de motor gekocht met een enorme tik in het blok.
Ze hadden de vorige eigenaar verteld dat de krukaslagers kapot waren of als ie mazel had de nokkenasketting.
Met dat idee had ik hem ook gekocht, maar nadat ik er mee langs een expert was geweest, en die eens had laten luisteren naar de tik.
Die zei meteen dat zit in de kop, dus het kleppendeksel er eens af gehaald en toen zagen we dat er een tuimelaar was verschoven.
Dus dat snel weer verholpen, en weer gestart, en ja de tik was idd weg, maar bij nadere inspectie zagen we dat de nokkenassen waren aangetast.
Dus het ondeblok is gewoon goed, er moeten andere nokkenassen in en dan moet het weer goed zijn, versleten nokkenassen komt vaak voor.
Dat komt als je een motor start en met een koude motor gaat staan te gassen, want dan is de olie nog niet boven, en lopen ze dus ff droog.
dit was er gebeurd en met deze nokkenassen gebeurd dit weer dus er moeten anderen in