Gixxer-meeting 9 augustus

Dus die buitenste schouder moet naar binnen wijzen?

Rechterarm lager, naar je tank toe. Linkerschouder meer naar voren bewegen, beetje indraaien. En je voeten goed zetten. Rechter net voor je hak op het stepje, linker op je tenen (en dit doe je door te staan op je stepjes!)...

edit: en lekker ontspannen zitten / rijden
 
Ik lees het wel als er een nieuw gixxer meeting topic is :9~



Oh en Postbode, bij bocht linksom je rechterarm op de tank leggen voor meer gevoel van wat de motor doet.
En niet alle goed bedoelde adviezen in 1x proberen op te volgen ;)
 
Oh en Postbode, bij bocht linksom je rechterarm op de tank leggen voor meer gevoel van wat de motor doet.
En niet alle goed bedoelde adviezen in 1x proberen op te volgen ;)

Thanks voor de tip Roy (en Jeroen)

Wil het ook niet allemaal meteen gaan proberen, dan gaat het straks nog fout! :X
 
Zoiets?

Maar dan nog wat meer met die arm tegen de tank, foto's van dinsdag zullen duidelijker zijn.

full
 
Nee, echt posen!

402284

Deze pic geeft een mooi beeld van hoe ver je kán gaan.

402286

Kijk vooral naar de arm op de tank en de positie en houding van de voet.

DPM
 
Laatst bewerkt:
Nee, echt posen!

(Afbeelding)
Deze pic geeft een mooi beeld van hoe ver je kán gaan.

(Afbeelding)
Kijk vooral naar de arm op de tank en de positie en houding van de voet.

DPM

Idd, op die foto's kan je het goed zien. Des te "rechter" je je arm over de tank legt des te verder hang je er naast en automatisch druk je je bovenlichaam de goeie kant op.
 
Ben net weer terug van vakantie en zo te zien/lezen hebben jullie het naar jullie zin gehad. Ik heb flink lopen balen dat ik dit keer er niet bij had kunnen zijn, maar tijd besteden met het gezinnetje is ook belangrijk ;)

Dit jaar wil ik zeker nog 1 maal het circuit op met de 1000 en voor volgend jaar een circuit-fiets kopen *O* *O* *O*

Zou aangezien ik reeds twee maal (de enige twee keer OOIT op een circuit) op Zandvoort heb gereden zou ik eigenlijk een keer op Zolder willen rijden. Alleen ligt dat voor mij een stuk verder dan Zandvoort. Moet immers op de motor naar het circuit rijden.



@PM:
Wat is de status van het beeldmateriaal van 18 juli j.l. of heb ik iets gemist? Ik heb namelijk nog niets kunnen vinden op de site van S4S.


Groet,

Riekky
 
Ben net weer terug van vakantie en zo te zien/lezen hebben jullie het naar jullie zin gehad. Ik heb flink lopen balen dat ik dit keer er niet bij had kunnen zijn, maar tijd besteden met het gezinnetje is ook belangrijk ;)

Dit jaar wil ik zeker nog 1 maal het circuit op met de 1000 en voor volgend jaar een circuit-fiets kopen *O* *O* *O*

Zou aangezien ik reeds twee maal (de enige twee keer OOIT op een circuit) op Zandvoort heb gereden zou ik eigenlijk een keer op Zolder willen rijden. Alleen ligt dat voor mij een stuk verder dan Zandvoort. Moet immers op de motor naar het circuit rijden.



@PM:
Wat is de status van het beeldmateriaal van 18 juli j.l. of heb ik iets gemist? Ik heb namelijk nog niets kunnen vinden op de site van S4S.


Groet,

Riekky

Nee klopt, je staat er volgens mij ook niet echt op maar zal nog online gooien :)
 
Maar net wat je lekker vind, rossi bij rossi e.d. zul je het weer anders zien :)

Sprak bij mijn dealer een bekende ONK'r.
Goede houding kan nogal tegenstrijdig zijn ;-)
Rechteropzitten in de bocht maakt het makkelijker om het zwaarte punt meer naast je motor neer te leggen zodat de motor minder schuin hoeft voor de zelfde bocht radius. Echter dan vang je weer meer wind wat je weer afremt. In trage bochten waar hij wind mee heeft gaat hij daarom wat rechterop zitten. Hij kruipt wel altijd helemaal in zijn tank. Dat levert meer druk op het voorwiel op waardoor hij harder de bocht in, door en uit kan. Hoorde ook van hem dat zijn band (dezelfde als waar wij mee kunnen rijden) net een andere type aanduiding achter de normale heeft. Dat scheelt hem 1,5 seconde op een rondje Assen
 
Sprak bij mijn dealer een bekende ONK'r.
Goede houding kan nogal tegenstrijdig zijn ;-)
Rechteropzitten in de bocht maakt het makkelijker om het zwaarte punt meer naast je motor neer te leggen zodat de motor minder schuin hoeft voor de zelfde bocht radius. Echter dan vang je weer meer wind wat je weer afremt. In trage bochten waar hij wind mee heeft gaat hij daarom wat rechterop zitten. Hij kruipt wel altijd helemaal in zijn tank. Dat levert meer druk op het voorwiel op waardoor hij harder de bocht in, door en uit kan. Hoorde ook van hem dat zijn band (dezelfde als waar wij mee kunnen rijden) net een andere type aanduiding achter de normale heeft. Dat scheelt hem 1,5 seconde op een rondje Assen

Hier heb je dan toch iets niet goed verstaan van hem...

Des te verder je ernaast hangt des te rechter kan je de motor houden en des te harder door een bocht.
 
dat is ook wer een beetje afhankelijk wat voor bocht het is, een scherpe knik, of een lange doordraaier, in een chicane maximaal links en rechts naast je motor gaan hangen is het niet helemaal.

houdingrh0.jpg



Oh ja, nog ff over houding, idd je tenen op je steppie, maar als je voor de bocht je voet schuin op je step zet, dus met de zool richting je frame zeg maar, valt je knie vanzelf naar buiten, en zit je wat minder geforceerd op je motor, en breng je wat meer rust in de motor, klinkt waaarschijnlijk een beetje vaag, maar het werkt wel.

Ben je niet bang dat je eraf valt, puppet masta? ;)
 
Hier heb je dan toch iets niet goed verstaan van hem...

Des te verder je ernaast hangt des te rechter kan je de motor houden en des te harder door een bocht.

Bedoelde niet rechterop in de breedte richting maar in de lengte richting, sorry. Dus wel naast de motor maar niet met je hooft naast de tank gedoken.
idd zoals op de plaatjes hierboven.

Hoop dat we in september weer gaan. Gaan we verder met oefenen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan