Glow in the dark bestickering

Morg

MF'er
4 apr 2011
55
0
Leiderdorp
Ey oi,

Ik ben een tijdje aan het spelen met het bestickeren van mijn motor en dan gebruik te maken van glow in the dark stickers. ( niet die sterretjes ed. ;) )

Nou was ik eigenlijk wel benieuwd of het wel toegestaan is, gezien neon en dergelijken niet mogen, en of iemand van jullie dat mss weet ;).

Ik hoor het wel... en alvast bedankt voor eventuele respons ;)

-Morg
 
Reflecterend is toegestaan, mits in de goede kleuren dacht ik. Glow in the dark lijkt me eerlijk gezegd niet toegestaan, misschien evt wel als ze in de goede kleuren zijn (dus rood/wit/oranje). Lijkt me iig wel vet om die stickers te hebben en ook wel een stukje opvallender (en dus veiliger) in het donker.
 
Mijn punt ook, lijkt me er erg vet uitzien, Mijn helm is ook glow in the dark en dat is blijkbaar wel toegestaan ( licht blauw op). Ondertussen maar ff verder zoeken op het net of ik iets vind dat wel of niet zegt dat het mag.

-Morg
 
Hmm, die glow in de dark dingen worden toch opgeladen en stralen dat dan later uit.

Dat is geen reflextie maar verlichting. Toch of is dat vertraagde reflextie.
 
Verlichting is het idd, gaat met fosforescentie.. Die sticker absorbeert licht/energie en geeft het daarna langzaam weer af, je kan het dus in het donker als lichtbron zien, wat wss verboden is.
 
Volgens mij mag dit gewoon... er is enkele jaren geleden op infopolitie hier al eens een discussie over geweest...

Er waren toen geen agenten die een reden konden bedenken waarom het niet mocht... het is immers geen echte verlichting en het is geen reflectie. Als ik me niet vergis heeft de TS destijds zelfs de RDW benaderd die eveneens aangaf dat het niet verboden was.

Verder heeft mijn Shark helm heeft ook glow in the dark, dat mag ook....
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij mag dit gewoon... er is enkele jaren geleden op infopolitie hier al eens een discussie over geweest...

Er waren toen geen agenten die een reden konden bedenken waarom het niet mocht... het is immers geen echte verlichting en het is geen reflectie. Als ik me niet vergis heeft de TS destijds zelfs de RDW benaderd die eveneens aangaf dat het niet verboden was.

Verder heeft mijn Shark helm heeft ook glow in the dark, dat mag ook....

onder het motto Google Is Your Best Friend ff snel gezocht... Forum Infopolitie
 
En hoe zit het met bluelight kleuren? ;) (link niet geschikt voor werk)




Trouwens jij hebt weinig aan die fluorescerende kleuren 's avonds. Omdat die de licht soort van opslaan en na een tijdje doen ze het niet meer. Dus het werkt alleen/het best in donkere tunnels, waar je snel inrijdt na onder de zon te hebben gereden. Jij hebt er meer aan reflecterende/glitter stickers 's avonds.
 
Vreemd dat het mag, het is in principe een lichtbron.
Invallende fotonen worden opgeslagen, en op een lagere golflengte uitgezonden, maar waarom mag zo'n lichtbron dan wel, en andere lichtbronnen niet?
Want als je achter je kuipen een lichtbron (bijvoorbeeld neon) aanbrengt, is het verboden?

Stel je maakt de ene helft van je kuipen van zonnecellen, de andere helft maak je ledjes die daarop aangesloten zijn, achter je kuipen maak je wat batterijen, dan doe je in principe exact hetzelfde! Dit mag dan zeker niet?
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat het mag, het is in principe een lichtbron.
Invallende fotonen worden opgeslagen, en op een lagere golflengte uitgezonden, maar waarom mag zo'n lichtbron dan wel, en andere lichtbronnen niet?
Want als je achter je kuipen een lichtbron (bijvoorbeeld neon) aanbrengt, is het verboden?

Stel je maakt de ene helft van je kuipen van zonnecellen, de andere helft maak je ledjes die daarop aangesloten zijn, achter je kuipen maak je wat batterijen, dan doe je in principe exact hetzelfde! Dit mag dan zeker niet?


Daarom dat glow in the dark wsl ook niet mag, lichtstrips mag je ook niet op je voertuig plakken en dit zijn theoretisch gezien gewoon lichtbronnen. Reflecterend mag wel, maar ook niet zo dat je lijkt op een rijdende kerstboom.
 
Vreemd dat het mag, het is in principe een lichtbron.
Invallende fotonen worden opgeslagen, en op een lagere golflengte uitgezonden, maar waarom mag zo'n lichtbron dan wel, en andere lichtbronnen niet?
Want als je achter je kuipen een lichtbron (bijvoorbeeld neon) aanbrengt, is het verboden?

Stel je maakt de ene helft van je kuipen van zonnecellen, de andere helft maak je ledjes die daarop aangesloten zijn, achter je kuipen maak je wat batterijen, dan doe je in principe exact hetzelfde! Dit mag dan zeker niet?
Volgens mij mag het omdat het in 'verf' vorm is aangebracht.
 
Voor dat je rijden gaat in het donker, moet je wel de stickers 'opladen' door de motor een tijd onder een dikke TL-bak te zetten.

Wat een gedoe.
 
Tot op dit moment is het nog steeds toegestaan, omdat het gewoon een kleur is en geen reflector.

Kijk hier maar eens wat er mogelijk is Home op de 2e pagina.
 
Lijkt wel of dit per land verschillend is. In Duitsland bijvoorbeeld wordt fluorescerend oranje (dat van de oranje hesjes en de NL politie-striping bijvoorbeeld) als "verlichting" gezien - de gangbare redenering is dat dit soort verf de invallende kleur in gewijzigde vorm terugkaatst, dus een andere kleur uitzendt dan de invallende kleur. Dit is op alle voertuigen behalve ambulances, brandweer en politie volgens de Duitse wet verboden. Met dezelfde redenering is dan waarschijnlijk ook glow-in-the-dark verboden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan