Goed middel velgen schoonmaken

Drentje

MF'er
9 mei 2003
38
0
Ik poets nu al een hele tijd mijn oude motor met veel aanslag op de aluminium velgen iemand een idee waarmee/hoe ik deze velgen en de rest het beste schoon kan krijgen.
 
Heb ik toevallig ook net gekocht, nu nog een motor om het op uit te proberen. :+

Rev, heb je de gixxer dan ingeruild op dat busje velgenreiniger? :+
Hoe gaat het trouwens met de spieren? hopelijk beter of nog goed stijf? Succes met de hele mikmak joh! Hoop dat het goedgaat met je verzekering maar je was all-risk dus dat zal gelukkig wel.
 
Rev, heb je de gixxer dan ingeruild op dat busje velgenreiniger? :+
Hoe gaat het trouwens met de spieren? hopelijk beter of nog goed stijf? Succes met de hele mikmak joh! Hoop dat het goedgaat met je verzekering maar je was all-risk dus dat zal gelukkig wel.
Thanks. :) Spieren zijn okee, vandaag had ik al nergens meer last van (gister wel goed stijf), heb net zonder problemen gesport. :) Verzekering komt wel goed, denk wel dattie totall loss is... net nog ff bekeken, fiets heeft toch echt fikse schade (zie je amper op de foto) voor, pfffff.
 
Ik heb die gel-zeep van gericke gebruikt om mijn velgen schoon te maken. Die waren écht smerig. Ik heb ze ingespoten en een paar minuten laten staan. Vervolgens heb ik ze alleen maar afgespoeld en ze waren schoon.
 
Zoals hier al 6miljoen keer is vermeld, na elke poetsbeurt inspuiten met WD40 of bel-ray silicone spray en alles gaat vanzelf. :}


Dan heb je wel 10 miljard keer niet goed opgelet. :P

Reinigen met WD40, Diesel of een ander smeermiddel ziet er leuk uit...... voor 1/2 uur. Daarna zit het weer onder het stof, en krijgt het een mooie doffe waas.

WD40 is leuk om het herdnekkige vuil los te weken, maar daarna moet je het weer goed afspoelen met zeep.

Op dinsdag 13 mei 2003 22:45 schreef 4strokerules het volgende:
Quick&Brite, te koop bij Telsell ! Vreselijk goed spul,het vuil vliegt er zo af ! :+

Toevallig ooit eens zo'n potje gekocht voor 5 euro ergens op een vlooienmarkt.

En om eerlijk te zijn...... het werkt nog verdomde goed ook. Had laatst van die dikke smeervlekken (kettingvet) op de tegelvloer in m'n garage zitten.

Ik had zo gouw niets bij de hand, toen zag ik die ouwe pot Q'n'B staan. Beetje er op en 1x vegen en de vettigheid was weg...........

Toen had je mijn gezicht moeten zien : :?

Ik had dat spul toch echt eens eerder moeten proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik gewoon "velgenreiniger" bij de bouwmarkt vandaan. Inspuiten, ff minuutje laten staan, ff vegen en afspoelen. Vervolgens silicione spray erop, voor een goede bescherming, het nadeel IS inderdaad wel dat je velg sneller vies wordt, maarja ff afspuiten (hoge druk van "ver" af) en opnieuw in de spray.

cya
smitjr
(Quick N Brite...hmmzzz STOER!! wil ik ook wel es ff probere. *smitjr maakt altijd vlekken :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan