Goedkope woonwerk motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter23

Die hard MF'er
12 apr 2004
501
0
Purmerend
Hallo allemaal...

Ik rijd momenteel voor de hobby op mijn VFR en woonwerk met een oldtimer Honda CM250c van Purmerend naar Amsterdam. Aangezien ik mijn motor regelmatig in de stad moet laten staan heb ik de CM aangeschaft. Ik durf mijn VFR niet in A'dam te laten staan namelijk. Met de CM rijd ik nu al 3 jaar van mei tot september mijn ww-km's. Ongeveer 6000 per jaar.

Nu bevalt me dit eigenlijk dermate goed dat ik zoveel mogelijk met de motor wil gaan rijden. Dus ook tijdens de "winter" maanden. De CM is hier niet zo geschikt voor dus ik denk erover om hem op te offeren voor wat meer comfort/vermogen.

Mijn eisen pakketje is:
Max 1500 euro aangezien hij in Amsterdam moet staan
Beschermende kuip tegen regen en kou, ook voor de benen..
Smal genoeg voor de file
Liefst zo zuinig mogelijk
Betrouwbaar en onderhouds vriendelijk
Cardan is een pre..

Nu heb ik volgens mij best redelijk wat verstand van motoren maar hier kom ik niet uit..
Zelf kwam ik onder andere uit op de GTR1000 en de BMW Kserie. Maar deze zijn wellicht wat te zwaar en niet zo zuinig.. Deauville is te duur, Transalp biedt te weinig bescherming en ga zo maar door.

Welke opties kunnen jullie bedenken?

Groeten Peter
 
Deze vraag heb ik afgelopen tijd wel tien keer zien voorbijkomen. Probeer de zoekfunctie maar eens. Ik ken de antwoorden ondertussen al bijna vanbuiten.

PS: een NTV650 *O* *O* *O*
 
nt 650 nighthawk? voorloper van de deauville, weliswaar geen kuip, maar met een windschermp verders wel een prima wwv fiets met cardan.
 
NTV heeft geen kuip..
Een windscherm is vooral voor je boven lichaam en niet voor je benen.

Maar bedankt voor de reacties :)
 
BMW K75, haald volgens mij net geen 1:20 en als je helemal goedkoop wil rijden loopt het ook prima op LPG (zie elders op het forum). De LPG tank is ook diefstalwerend :+
 
Een oudere Suzuki GS500 met volle kuip? Die vind je wel rond de 1000-1500 euro van 1990-1996.
Makkelijk aan te sleutelen en vrij zuinig :)
 
Voor rond de 1500E kom je niet ver bij een scooter..... Ja, een hexagon, maar die heeft loopt net 100km/h, dus niet geschikt voor snelweg, en die kleine wielen zijn niet ideaal in de wintermaanden.
 
scooters heb ik ook aan gedacht.
Maar die vallen niet echt binnen mijn budget van 1500 euro.
Ook heb ik begrepen dat scooters erg diefstal gevoelig zijn en dus geen goed idee om die onbeheerd in A'dam te laten staan.

Maar bedankt voor de suggestie..
 
Een oudere Suzuki GS500 met volle kuip? Die vind je wel rond de 1000-1500 euro van 1990-1996.
Makkelijk aan te sleutelen en vrij zuinig :)


Inderdaad, ik heb exact hetzelfde gedaan vorig jaar. : Voor weinig GSje met kuip gekocht; 15 jaar oud met 5344km op de teller. Stond de laatste 7 jaar stil. Na wat werk er inmiddels 22.000km bij gezet en het jaar is nog niet om *D Simpele techniek, licht sturend, wenig verbruik (1:24 naar mijn werk)

Marc
 
Laatst bewerkt:
IK zou denk ik voor een Diversion 600 gaan. Heeft welliswaar geen volle kuip maar met handvat verwarming en goede kleding en laarzen kom je een heel eind. Ik heb zelf ook jaren gewoon het hele jaar door gereden op een Diversion 600. Natuurlijk een 900 is leuker maar zal iest duurder zijn.
Goede betrouwbare techniek en als er een keer iets mee aan de hand is kost het ook niet de hele wereld. Tussen Purmerend en A'dam kan je toch niet vreselijk hard rijden dus dat maakt volgens mij heb je voldoende windbescherming.

Succes
 
Een oude Hondag GL silverwing natuurlijk!


Ik vind ze fantastisch :]
De enige reden dat ik géén silverwing heb, is omdat mijn zus dan niet meer met me over straat durft.

SilverWing_sf02.JPG
 
Laatst bewerkt:
zo maar even een greep vanuit de eerste motorzaak bij mij in de buurt (nee geen aandelen, ik noem de naam ook niet), ter vergelijking.

De GS heeft geen kuip, maar is wel erg betaalbaarbaar. De GTR is al genoemd.

Kijk gewoon eens rond obv je budget en niet zozeer op motortype.


Kawasaki GTR 1000
Bouwjaar: 1989
Tellerstand: 76139 KM
Prijs: € 1.690,00

Kawasaki ZZ-R 1100
Bouwjaar: 1990
Tellerstand: 67098 KM
Prijs: € 1.790,00

Suzuki GS 500 E
Bouwjaar: 1990
Tellerstand: 34079 KM
Prijs: € 950,00
 
Welke opties kunnen jullie bedenken?
Scooter :Y
scooters heb ik ook aan gedacht.
Maar die vallen niet echt binnen mijn budget van 1500 euro.
Ook heb ik begrepen dat scooters erg diefstal gevoelig zijn en dus geen goed idee om die onbeheerd in A'dam te laten staan.

Maar bedankt voor de suggestie..
Dan zou ik me er maar eens beter in gaan verdiepen.
Er zijn der zat 2de hands onder de 1500 euro.
De diefstal is afhankelijk van het model en motoren worden ook gejat.
De snelheid maakt niet uit met al die files maar heeft wel als voordeel de bergruimte, automaat (relax in file ed.) en meer bescherming tegen wind en regen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog een GTR 1000 staan uit 1987.
Voornamelijk gebruikt voor woon/werk, 200km per dag.

97000 op de teller.

950 Euri's is hij van jou :)

Heb ook jaren op een GS500 rondgetuft in de winter. Met kuipje ook prima te doen en wel iets wendbaarder dan een GTR.

Suc6 met zoeken!
 
full

Mijn K75 :+
Zeer betrouwbaar, zuinig (1:23), cardan, goede windbescherming, wendbaar, zitcomfort, vering v/a aangepast voor comfortabel weggedrag, BMW koffers enz enz.
MF prijsje 1400,- euro (moeten allleen nieuwe bandjes op)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan