GoEngine

Saab is daar een jaar of 10 (?) geleden ook mee bezig geweest omdat ze persé geen diesels in hun producten wilden hebben. Ondertussen zijn alle Saab modellen dan ook met dieselmotor verkrijgbaar ...

kortom: klinkt leuk, eerst maar eens afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Saab is daar een jaar of 10 (?) geleden ook mee bezig geweest omdat ze persé geen diesels in hun producten wilden hebben. Ondertussen zijn alle Saab modellen dan ook met dieselmotor verkrijgbaar ...

kortom: klinkt leuk, eerst maar eens afwachten.
Prodrive, die betrokken is bij de ontwikkeling, zegt;

"Verschillende fabrikanten werken ieder hun eigen VCR-concept uit, maar de GoEngine is misschien wel het best realiseerbaar vanwege het eenvoudige maar daarom niet minder vernieuwende ontwerp".

En idd... afwachten :)
 
Laatst bewerkt:
Ik las vanmorgen in een autoblad dat toyota inmiddels een auto heeft ontwikkeld met een hybride motor met een vermogen van 400pk.
Deed van 0 tot 100 in 4 seconden.
Lijkt me dat dit dus alweer een achterhaald iets is!!

Verder hoop ik dat ze die dingen toch eens wat sneller gaan ontwikkelen met het oog op het milieu en ook de kosten die er inmiddels zijn voor benzine en diesel(beide gaan helemaal de verkeerde kant op)
 
Hoezo? Denk je dan écht dat de hybride een échte verbetering is op de normale verbrandingsmotor? :X
 
Hmja..... wat heeft die Sjwoops eigenlijk tegen je????? _O- _O-
 
Ik las vanmorgen in een autoblad dat toyota inmiddels een auto heeft ontwikkeld met een hybride motor met een vermogen van 400pk.
Deed van 0 tot 100 in 4 seconden.
Lijkt me dat dit dus alweer een achterhaald iets is!!

Verder hoop ik dat ze die dingen toch eens wat sneller gaan ontwikkelen met het oog op het milieu en ook de kosten die er inmiddels zijn voor benzine en diesel(beide gaan helemaal de verkeerde kant op)
Nu ben ik heel benieuwd naar wat zoiets verbruikt.
 
Ik las vanmorgen in een autoblad dat toyota inmiddels een auto heeft ontwikkeld met een hybride motor met een vermogen van 400pk.
Deed van 0 tot 100 in 4 seconden.
Lijkt me dat dit dus alweer een achterhaald iets is!!

Verder hoop ik dat ze die dingen toch eens wat sneller gaan ontwikkelen met het oog op het milieu en ook de kosten die er inmiddels zijn voor benzine en diesel(beide gaan helemaal de verkeerde kant op)

Hybridetechniek is niet echt een oplossing, het is slechts een hulpmiddel om de grootste nadelen van bestaande technieken te omzeilen. Het camoufleert de tekortkomingen...

Er zijn voor een fabrikant twee belangrijke factoren om nieuwe technieken toe te passen: de wetgeving en de prijs. Fabrikanten kunnen veel meer dan ze doen, maar dan moet het wel lonen... of verplicht worden gesteld. Men kan veel meer dan nu, maar vaak is er wetgeving nodig om de fabrikanten ertoe aan te zetten.

Het is niet zo dat fabrikanten nu nog moeten beginnen met het bedenken van technieken, heel veel is al lang bedacht maar wordt niet toegepast omdat het nog niet nodig is, en daardoor te duur is. Vaak is het slechts een kwestie van bestaande ideeën verder uitwerken.
Grote fabrikanten hebben hele afdelingen die zich alleen maar bezighouden met patenten verwerven en licenties verkopen.

Een product van een fabrikant bevat nooit de laatste stand van de techniek, het is slechts samengesteld uit bestaande technieken die samen net voldoen aan de eisen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan