• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Gouwe tip voor 600RR owners (and others)

SoNicK

Die hard MF'er
Lid geworden
30 apr 2003
Waarderingsscore
0
-Ook de trotse bezitter van een HONDA CBR600RR?
-Dan heb je toch zeker ook zo n mooi afdekkapje erbij gekocht zeker?
-Ben je waarschijnlijk net als ik ook je de tandjes geschrokken van de prijs?
-Die wil je dus niet verliezen of uit je poten laten vallen.

Maar kijk daar biedt Honda een handige oplossing voor (al weten ze dat zelf nog niet)

Bij je RR en waarschijnlijk ook bij je zitje leveren ze een stalen kabeltje om je helm mee vast te kunnen zetten (ze zijn niet wijs). Maar wat blijkt?....is dat kabeltje hartstikke handig om je kapje mee te zekeren zadat je m niet kunt verliezen (als je m per ongeluk niet goed in het slotje geklikt had) en m uit je handen laten vallen betekend niet meteen dat de stukken er op het wegdek vanaf vliegen.

full

P.s. dit trucje werkt natuurlijk op alle losse afdekkapjes.

Die slimme Japanners ook altijd :P Maar lijkt me idd handig, denk dat veel mensen hier wat aan hebben.

Was het niet Superfrog die zijn kapje van z'n nieuwe Zx6R onderweg verloor :?

-Ook de trotse bezitter van een HONDA CBR600RR?
-Dan heb je toch zeker ook zo n mooi afdekkapje erbij gekocht zeker?
-Ben je waarschijnlijk net als ik ook je de tandjes geschrokken van de prijs?
-Die wil je dus niet verliezen of uit je poten laten vallen.

Maar kijk daar biedt Honda een handige oplossing voor (al weten ze dat zelf nog niet)

Bij je RR en waarschijnlijk ook bij je zitje leveren ze een stalen kabeltje om je helm mee vast te kunnen zetten (ze zijn niet wijs). Maar wat blijkt?....is dat kabeltje hartstikke handig om je kapje mee te zekeren zadat je m niet kunt verliezen (als je m per ongeluk niet goed in het slotje geklikt had) en m uit je handen laten vallen betekend niet meteen dat de stukken er op het wegdek vanaf vliegen.

(Afbeelding)

P.s. dit trucje werkt natuurlijk op alle losse afdekkapjes.

Goed idee
Ga eens kijken of ik dat met mijn R6 ook kan. Al twee maal los gekomen en gelukkig door de onderdruk tegen mijn rug blijven plakken. De tweede keer zat wel mijn camera daar onder en die is gelukkig niet op straat gedonderd

Trouwens zo krom als een hoepel dat je dat er los bij moet kopen, dat kapje.

Bij de VFR zat ie er gewoon bij, en bij mijn huidige fiets (mille r) zat ie er ook standaard bij.

Je betaalt genoeg iig!

Terug
Bovenaan Onderaan