GP Red Bull de la República Argentina 17-19 april 2015

En de winnaar is?

  • Valentino Rossi

    Stemmen: 25 49,0%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 4 7,8%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 17 33,3%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 0 0,0%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 5 9,8%
  • Een verrassing

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    51
Geniale race van Rossi,verder vond ik de moto2 en 3 tegenvallen helaas maar de motogp maakte veel goed.
Op Assen mooiere races gezien zondag.
 

Wat een goed stuk zeg. Zit van alles in en ook nog een mooie boodschap. In de Formule 1 had je ooit "Le Professeur", ofwel Alain Prost. Hij stond er juist om bekend heel berekenend te rijden en zo risico's uit te sluiten. En zo wereldkampioen te worden. Ik kon dat waarderen. Maar je hebt gelijk: Snelheidssporten worden te vaak beslist door teamorders, pitstops, ed. Eigenlijk moet je gewoon altijd voor de overwinning willen gaan :Y En dat is wat je in Marquez kan waarderen, al gaat hij af en toe over de grens heen.

En net als bij jullie is het bij ons en elders ook een nichesport. Maar gelukkig hebben jullie nog steeds 1 van de mooiste circuits ter wereld ;)
 
Laatst bewerkt:
Op MotoGP .com kun je de actie van Rossi op Marquez telkens weer terugkijken...hij kijkt naar rechts daar ziet hij Marquez en stuurt hem gelijk naar rechts...(dat is wat ik zie)
 
Op MotoGP .com kun je de actie van Rossi op Marquez telkens weer terugkijken...hij kijkt naar rechts daar ziet hij Marquez en stuurt hem gelijk naar rechts...(dat is wat ik zie)

Ja, maar als je goed kijkt kun je ook zien dat MM op geen enkel moment zichtbaar voor hem was. Denk dat ie het deed om een eventuele touche te kunnen voorkomen.
 
Spijker op de kop. Marquez gaat hier volledig ten onder aan zijn eigen zelfoverschatting en competitiedrang. De tactiek om direct terug te slaan als hij wordt ingehaald en daarmee zijn tegenstander te intimideren 'backfired in a big way'.

In de Moto2 is hij er vaak maar net mee weggekomen. Ik bewonder zijn talent, maar wat mij betreft is justice served in deze.

Mwah, niet helemaal eens v.w.b. de zelfoverschatting. Manneke is pas 22 en moet nog een hoop leren. Ook nu geeft ie terecht aan weer iets van VR te leren. Ik mag hem ergens wel, do or die. Ook oog voor de rest van de wereld om hem heen, heel anders als bijvoorbeeld Stoner.

Zoals David Emmett op Twitter al zei: he found out what defending at all costs means.
 
Mwah, niet helemaal eens v.w.b. de zelfoverschatting. Manneke is pas 22 en moet nog een hoop leren. Ook nu geeft ie terecht aan weer iets van VR te leren. Ik mag hem ergens wel, do or die. Ook oog voor de rest van de wereld om hem heen, heel anders als bijvoorbeeld Stoner.

Zoals David Emmett op Twitter al zei: he found out what defending at all costs means.

:^

Ik gun het Marquez ook wel. Maar soms gaat hij net te ver.
En denk dat we met zijn allen een hoop commentaar hadden gehad, als Rossi door deze kamikaze actie ook onderuit was gegaan. Ik was dan iig niet blij geweest, zacht uitgedrukt :)
 
Ja, maar als je goed kijkt kun je ook zien dat MM op geen enkel moment zichtbaar voor hem was. Denk dat ie het deed om een eventuele touche te kunnen voorkomen.

Na die honderden GP races weet hij exact waar de ander rijd....


maar ik vind het ook wel leuk dat Marquez geen punten heeft
 
:^

Ik gun het Marquez ook wel. Maar soms gaat hij net te ver.
En denk dat we met zijn allen een hoop commentaar hadden gehad, als Rossi door deze kamikaze actie ook onderuit was gegaan. Ik was dan iig niet blij geweest, zacht uitgedrukt :)

Dan hadden we 2 duc`s op het podium gehad en crutchlow,had wel een leuk gezicht geweest. _O- _O-

:+
 
Laatst bewerkt:
Het is moeilijk géén fan van Rossi te zijn. Die man is zo getalenteerd en toch zo down to earth... ieder ander lijkt in vergelijking tot hem al gauw arrogant, maar Marquez oprecht van arrogantie betichten is het gewoon niet willen zien. Marquez is, zeker voor zijn leeftijd en prestaties een geweldige aanwinst.

Weet ook zeker dat Rossi en hij elkaar er de hand om schudden. Die twee hebben niets dan respect voor elkaar. Jammer dat fans onderling het liever uitvechten voor hen, dan dat ze inzien hoe de vork in de steel zit. :Z


Ach,ik doe m'n best _O-
 
hoe zei Stoner dit ook alweer zo mooi? your ambition outweighed your talent. :)
 
Mwah, niet helemaal eens v.w.b. de zelfoverschatting. Manneke is pas 22 en moet nog een hoop leren. Ook nu geeft ie terecht aan weer iets van VR te leren. Ik mag hem ergens wel, do or die. Ook oog voor de rest van de wereld om hem heen, heel anders als bijvoorbeeld Stoner.

Zoals David Emmett op Twitter al zei: he found out what defending at all costs means.

Defending at all cost?
Rossi kon geen kant op.
Als rechtdoor ging reedt hij Marquez er ook af.
Marquez stuurde naar binnen, waar Rossi al zat.
Marquez zat fout, hij was weer eens te gretig.
In Qatar was Bautista slachtoffer van Marquez z'n gretigheid/ongeduld, reed zo z'n remleiding en tractioncontrol sensor voor aan bonken.
Hij heeft Pedrosa er in Aragon er nog een keer afgereden, ook tractioncontrol sensor.
En er zullen nog wel meer incidenten op te noemen zijn.
Maar het blijft voor mij boven kijf dat zowel Rossi als Marquez enorm getalenteerd zijn.
 
Nog ff het brandje van Yonny Hernadez in beeld, omdat het niet zo vaak voor komt..

full

De Ducati rookt, brand en proest..

full

Gelukkig had Danilo Petrucci er geen last van..(niemand eigenlijk)

full

BAM! Brokken vliegen in 't rond..

full

En daar sta je dan, naast een Ducati die in vuur en vlam staat en niet meer te redden is..

full

Jammer want de helm in Argentinie kleuren (SLGraphics) zag er fraai uit! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan