GPS Trackers

Fredvans

Die hard MF'er
9 nov 2005
921
176
Rotterdam
Ivm diefstal Honda x adv ben ik mij aan het orienteren op een gps tracker zonder abonementkosten.
Nu zijn er een tweetal waar ik mijn ook op heb laten vallen maar kan er relatief weinig over vinden en ik vind beide wat groot. Het gaat om de Onntrack 200 en de 247 GPS. Beide ongeveer het zelfde formaat en prijsniveau.
Ook lees ik dat indien je een Aplle telefoon hebt mogelijk vrij simpel met een aplle tracker kunt werken, aankoop stuk vriendelijker en mogelijk voldoet deze ruimschoots aan de behoefte, ik hoef geen ritadministratie vast te leggen.
Mijn bedoeling is om bij diefstal na te kunnen gaan waar de motor zich bevindt, ja ook ik heb gelezen over geheel beklede busjes en alle andere oplossingen om te stelen met tracker.
 
Ik kan jullie nog geen ervaringen meedelen aangezien ik de scooter pas begin maart op ga halen, gezien het werbeeld in jan/febr heb ik ervoor gekozen hem bij het bedrijf te laten staan in opslag. Ik heb wel de tracker aangeschaft de Onntrack 200, kan aan de permanente stroom direct op accu. Heeft een back up batterij van 3 dagen en alles wat Vicorjk meldt.
zie bijgevoegde link.
ook een mooi ding ja en gratis tracking maar kan alleen niets vinden over de dekking of het alleen werkt in Nederland of in europa of wereldwijd tracking is ?
 
Zou je met ons willen delen welke software je gebruikt op je eigen server?
Inderdaad gebruik ik het gratis programma traccar.

Traccar kun je laten draaien op een Linux server, maar ook op een nas, en er is zelfs een versie die je op een Windows pc kunt draaien.
Door de jaren heen is het een zeer volwassen programma geworden.
Op een simpel Windows pc tje kun je al tientallen voertuigen laten tracker zonder problemen.
 
Inderdaad gebruik ik het gratis programma traccar.

Traccar kun je laten draaien op een Linux server, maar ook op een nas, en er is zelfs een versie die je op een Windows pc kunt draaien.
Door de jaren heen is het een zeer volwassen programma geworden.
Op een simpel Windows pc tje kun je al tientallen voertuigen laten tracker zonder problemen.
Inderdaad erg mooie software. Ik draai al jaren een super low cost Linux VPS met Traccar met een stuk of 10 gebruikers. Voor de standaard Windowsgebruiker die niet meer doet dan Outlook en Edge opstarten, wellicht wel wat ingewikkeld om aan de gang te krijgen en de ondersteuning is wat stroef. De ontwikkelaar heeft een heel kort en bondige manier van communiceren, zeg maar :+
 
, wellicht wel wat ingewikkeld om aan de gang te krijgen en de ondersteuning is wat stroef. De ontwikkelaar heeft een heel kort en bondige manier van communiceren, zeg maar :+

Op zich valt de Windows versie wel mee, maar dat is vanuit mijn eigen inzicht gezien.
Het is een standaard Windows installer die alles regels, dus veel eenvoudiger als de Linux versie.
De maker maakt inderdaad de klassieke fout, door er van uit te gaan dat iedere gebruiker minimaal op zijn kennisniveau zit. :-)
 
De maker maakt inderdaad de klassieke fout, door er van uit te gaan dat iedere gebruiker minimaal op zijn kennisniveau zit. :-)
Dat is inderdaad zo. Hij kan zich totaal niet voorstellen dat er mensen zijn die dit pakketje proberen te installeren en tegen allerlei problemen aanlopen. Je ziet gewoon de frustratie eraf spatten, als er iemand voor de zoveelste keer vraagt waarom zijn Chinese kloon niet zichtbaar is :)

Ik moet trouwens heel nodig eens Traccar updaten. Wil wel de database bewaren en terugzetten. Zal ik eens vragen aan hem hoe dat het beste kan? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan