• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

GPZ900R en dynojet stage3

gpx-gpz

Die hard MF'er
Lid geworden
7 feb 2003
Waarderingsscore
1
Ik heb vandaag een dynojet kit geinstalleerd maar als ik nu probeer te starten Loopt er uit alle 4 de carburateurs benzine. als ik ophoud met starten dan stopt de benzine ook met lopen Dus er blijf volgens mij geen vlotter hangen. HELP
Ik moet er nog bij vermelden dat dit niet gebeurde VOOR de dynojet kit.

Laatst bewerkt:
ehh in de gebruiks aanwijzing staat dat je de mengsel schroeven 4 slagen uit moet draaien. maar wat is 1 slag ? is dat 360 rond of 180 graden rond ?

De motor draaid nu erg belabberd en slaat als ik geen gas geef gewoon uit, ook het stationair stel schroefje maakt niks uit. Ik ga morgen Frederiks maar weer ff bellen denk ik.
PS ik heb er nog geen K&N lucht filters op zitten, Maakt dit zo vreselijk veel uit om hem aan de praat te krijgen ? Ik wil mijn motor alleen maar draaiend hebben zodat ik er mee naar goes kan rijden.

Er lekt een of meerdere vlotternaalden, ff opnieuw loshalen en GOED (errug goed) schoonmaken :)

Oh ja, een benzinefilter kan ook geen kwaad.........

stage 3; dit is een set met K&N filters en met verwijdert orginele luchtfilterhuis.

dat er benzine er uit stroomt is vlotter naald(en) blijven hangen of de afdichting van de benzine toevoer aan carburateur zijde zijn defect

laat ff weten wat je gedaan hebt en wat het resultaten zijn wanneer alles OK is?

Ik heb de carburateurs Helemaal schoon gemaakt, Er zit nu geen vuitje meer in.
De vlotters blijven niet steken en de Naaldjes (klein dingetje van ongeveer 8mm met een rubber puntje en een kopje dat in kan veren) Zien er ook Goed uit. Als ik de tank op de vrije loop stand zet dan loopt de benzine nog steeds uit de inlaat zijde van de carburateurs, Ik heb er in tussen ook een filter tussen gezet. Ik heb het E clipje op de gasschuif naald op de 3e inkeping gezet met de 2 m3 ringetjes er boven op zoals beschreven. ook heb ik het gasschuif gaatje uit geboord zoals beschreven. Ik snap er nu niks meer van. Het gekker er van is dat uit alle 4 de carburateurs de benzine komt lopen?

vlotters getest en werken goed (ff blazen op de benzineslag en de carburateurs op zijn kop houden) en dichten alle 4 goed af. Kan het zijn Dat de gasschuif naald De boel niet goed afdicht waardoor de benzine door de hoofdsproeier naar buiten word gedrukt ? in de nederlandse installatie handleiding staat de het E clipje op de 3e groef moet maar in de engelse staat dat hij op de 2e groef moet..

Ik heb nog eenzelfde set carburateurs en als ik deze op de benzine toevoer aansluit Komt er geen benzine uit. Nu heb ik de vlotters + naalden van de ene naar de andere over gezet maar nog blijft hij lekken en de Reserve set niet. ook heb ik het E clipje nu op de 2e groef gezet maar ook dat maakt niets uit.
ik snap er niks van :?

De opening tussen de gasschuif naald en de "zitting" waarin hij beweegt zorgt voor de mengselverhouding tussen ong. 1/4 - en 3/4 gasschuifopening, het dicht zeker de benzinetoevoer niet af.
Dat er benzine uit loopt tijdens het starten komt waarschijnlijk doordat je een vacuum gestuurde benzinekraan hebt; starten - kraan gaat open - vlotterkamers lopen over...(Of heeft een 900 GPZ een benzinepomp?)
De vlotternaalden dichten echt de toevoer niet goed af; wel vreemd dat alle 4 overlopen, dus geen lekke vlotter, alle 4 lek lijkt wel heel erg toevalling.
Is het benzineniveau in de vlotterkamers aangepast, en daardoor hangende vlotters?
Of wanneer er wel een pomp op zit; overdruk ?
Groeten, Sebo.

probleem is op gelost.
Bij het demonteren van de motor en de carburateurs Sprong er ergens een slangetje van af, ik wist niet waar vandaan maar zag tussen de 2 buitenste carburateurs een tuitje zitten. dus ik heb het slangetje weer terug gedaan, nu bleek dat het slangetje hier helemaal niet op moet :X . deze 2 tuitjes zijn een soort ontluchting. ik heb de slang er af gehaald en de motor starte de eerste keer. dus heb vanavond de eerste 15 Km met de verbouwde GPZ900R gereden.

Allemaal heel erg bedankt voor het mee denken.

Terug
Bovenaan Onderaan