Groot hoofd - welke helm

Ik zou eerst een andere rijschool zoeken,
daarna een Arai gaan passen.

Dat die lul van een rijschool houder je zo laat rijden zegt genoeg over zijn (kassa) mentalitijd.
 
Daar kom ik dan met mijn koppie aanzetten..... 53 xs (al zou je dat niet zeggen). Gelukkig is er voor mij redelijk wat keuze.


CAT
 
Ik hoop dat er meer mensen zijn met zo'n (soms handig, er kan veel in) hoofd...
Hier nog iemand:

elefanttmannen.jpg


:+
 
[me]Capivara heeft ook een grote kop
[/me]


maar misschien niet zo groot als de jouwe... bij mij pastte uiteindelijk een Bieffe BR-15 XXL 63 goed (gedateerd en weinig spannend ding, hier en daar bij Motoport vestigingen nog te koop voor de weg-is-weg prijs van €75).

Recent heb ik er een Nolan bijgekocht die ook goed past. De aanduiding van deze Nolan is XL - een bewijs dat maatvoeringen verschillen van fabrikant tot fabrikant. Het modelnummer heb ik niet bij de hand, maar de helm is momenteel in de aanbieding bij Louis Duitsland voor €129. Pinlock voorbereid!
 
met grote-maten modellen is het meestal zo dat de reguliere dealers ze niet op voorraad hebben omdat ze simpelweg te weinig verkocht worden. Maar, dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.

Zo kun je niet slagen bij winkels, maar des te meer bij de importeurs zelf. Die hebben die hele grote maten dus WEL op voorraad.

Is bijdeweg niet alleen bij helmen, is bij alles.

Anders zal de importeur best een paar proefmodelletjes willen sturen naar een winkel bij je in de buurt...
 
Ook bij mij alleen de grote maten:
Ben uiteindelijk thuisgekomen met een Schuberth Concept maat 60.
Arai NR 5 paste ook, maar die was nog wat duurder...
Andere merken met zelfde maat pasten echt niet.
 
Hi,

Ik heb hoofd maat 62, toen ik twee jaar geleden met lessen begon heb ik ook gelijk een helm gekocht omdat de rijschoolhelmen allemaal niet pasten.
De enige die ik toen kon krijgen die goed zat (bij Safe) was de Arai NR-3 XL (61-62), was wel duur, maar je moet toch iets hebben.

Carl
 
Veel te veel van het goede :?

Sorry topicstarter maar lach me kapot nu om al die reacties :} zei een lian die het deze keer bijna zelf niet droog hield :+

Kan je niet helpen maar wens je dan toch maar succes met het zoeken van een juiste helm
Laat jezelf en de hond effe uit aub..... ;) ......
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties (de 'lollige' waren zeker erg leuk!)
Ik heb ondertussen natuurlijk druk zitten meten en kom steeds tussen de 62,5 en 63,5 cm uit (al naar gelang de verschillende meetmethoden die ik heb gevonden op internet..)

De komende weekends wordt het dus maar eens even naar diverse winkels met de merken en types uit de diverse postings op een papiertje geschreven....
Zelf heb ik ook de HJC CL-14 in maat XXL erbij gezet (die was volgens een maattabelletje wat ik ergens opdook voor 63/64 cm hoofden...)

Ik laat zeker even horen wat het geworden is!

Mvrgr, Martijn
 
ik heb toch ook een aardig 'hoofdje' mijn helm ik geloof een arai RV staat er op maat XXXL en dat zit dan ook wel lekker hoor *D

Als ik jou was zou ik bij Termaat in nijmegen gaan kijken, daar hebben ze alle maten die je maar kan bedenken..
 
op zich, 62 is niet zo ernstig groot hoor... ik heb ook een 60 helm (krijg je met ene staart he :P ), maar je zit precies op de grens. veel grotere zijn er niet en kleinere winkels hebben die maten meestal niet.

Idd zou termaat niet zo'n slechte keus zijn, en idd wat je al doet, schrijven...
 
Bij Termaat ben ik dus ook geweest. Hadden wel veel keus, maar het drukte me bij de meeste helmen toch nog ergens. Groot hoofd en een bril is tog niet echte een goede combi.

In Duitsland dus echt goed geslaagd!

*D
 
Ik ben net aan het winkelen geweest en uiteindelijk nog maar 1 passend model gevonden: de Schubert Concept maatje 64/65....

De meeste integraal modellen die ik heb geprobeerd (ook grote maten van Arai) krijg ik simpelweg niet over mijn jukbeenderen geduwd....
 
Ik ben net aan het winkelen geweest en uiteindelijk nog maar 1 passend model gevonden: de Schubert Concept maatje 64/65....

De meeste integraal modellen die ik heb geprobeerd (ook grote maten van Arai) krijg ik simpelweg niet over mijn jukbeenderen geduwd....
ik weet niet wat in jou geval het moeilijkste is. een vriendin of een helm vinden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan