Groot licht? Dimlicht? Geen licht?

Duc

MF veteraan
15 aug 2002
2.327
0
België
Ik rij eigenlijk al jaren met mijn grootlicht op. Een gewoonte die ik overgehouden heb van filerijden. Nu bedacht ik toen ik vandaag onderweg was op de motor, ik ga toch es gewoon met dimlicht op rijden, ook al heeft er nog nooit iemand teken gedaan dat ik hem/haar verblindde. Na 5 minuten rijdt er 1 of andere eikel van een parkeerplaats weg vlak voor mijn wielen. Conclusie: mijn grootlicht staat weer op, en dat zal zo blijven ook....

Hoe zit dat bij jullie?
 
Dimlicht altijd eigenlijk, kan grootlicht allicht een keer proberen en kijken of ik niet 5xc per dag een noodrem ohef te oefenen *D
 
Op een ZX-6R zitten echte koplampen :P

Dimlicht is dus voldoende (heb ze wel iets te hoog afgesteld)

(inderdaad, hier stond stadslicht, maar dat bedoelde ik niet)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij steeds met grootlicht. Kwestie dat ze mij beter zien, en omdat het bij mijn gixxer ook mooier oogt. 2 kanten zijn dan verlicht ipv 1.
 
Ik heb alleen twee verstralers opmijn fiets. Daarvan brand er meestal een.

Groot licht lijkt mij niet verstandig om altijd te voeren. Als iedereen dat zo doen krijg je volgens mij meer ongelukken. Stel dat iemand mij tegemoet komt met groot licht op. Ik wordt verblind en zie die motorrijder die voor me rijd ff niet. Ook niet echt een goed idee.

Maar als niemand jou seint zal je koplamp wel vrij laag afgesteld staan. Misschien is het een optie om je koplamp wat hoger af te stellen en dan gewoon dimlicht te voeren.
 
Ik rij altijd met dimlicht.
Maar dat zijn er wel 2 met flink wat licht 8-) Van het gebruik van grootlicht ben ik geen voorstander i.v.m. verblinden enzo.