Liever goede klokken.Wat is jou ervaring met de klokken? Heb je ook ervaring met carbtune? Kun je daar een vergelijking tussen maken?
Een gewone schuifmaat werkt dan dus niet. Waar ga jij mee meten?Kun je dat ook onderbouwen met goede argumenten? Waarom klokken beter zijn?
En ja ik snap dat je moet meten waar ze slijten ja
Kun je dat ook onderbouwen met goede argumenten? Waarom klokken beter zijn?
En ja ik snap dat je moet meten waar ze slijten ja
Een gewone schuifmaat werkt dan dus niet. Waar ga jij mee meten?
De staafjes zijn minder accuraat dan een goede klok. Helemaal mooi vind ik de digitale kastjes, maar ja €paarhonderd. Louis verkoopt nu digitale meetkasten, voor niet eens zo heel erg veel. Maar dit type ken ik verder niet.
Buy synX Synchroniser "classic" | Louis Motorcycle & Leisure
Als je het goed doet, staan de wijzers stil. Bij de goede klokjes zit er per vacuumleiding een handmatige 'remmer' op. Een klemmende bout. Kun je per carb goed stellen.Tja dat snap ik dan zou ik ook een micrometer moeten aanschaffen zo'n beugel, bedoel je dat? Das jullie adviseren me de klokken te nemen? Heb alleen t idee dat t moeilijker te synchroniseren is omdat je met carbtune gewoon een horizontale lijn moet krijgen en dit makkelijker af te lezen is dan klokjes. Of zijn deze klokjes zwaar gedempt zodat de wijzers niet zo wiebelen?
Free shipping from China....Ok top, dan ben ik er uit qua synchronise tool.
Alleen het meetgereedschap nog bepalen. Ik heb het idee dat het meetgereedschap dat verkocht wordt op ebay, bijvoorbeeld van mitutoyo, namaak is. Het is daar wel erg goedkoop. Hebben jullie hier toevallig ook ervaring mee?
Serieus?
Dus, wat is goedkoop gereedschap?Oh dat bedoel je. Ok
Kun je dat ook onderbouwen met goede argumenten? Waarom klokken beter zijn?
En ja ik snap dat je moet meten waar ze slijten ja
Tja dat snap ik dan zou ik ook een micrometer moeten aanschaffen zo'n beugel, bedoel je dat? Das jullie adviseren me de klokken te nemen? Heb alleen t idee dat t moeilijker te synchroniseren is omdat je met carbtune gewoon een horizontale lijn moet krijgen en dit makkelijker af te lezen is dan klokjes. Of zijn deze klokjes zwaar gedempt zodat de wijzers niet zo wiebelen?
Als je het goed doet, staan de wijzers stil. Bij de goede klokjes zit er per vacuumleiding een handmatige 'remmer' op. Een klemmende bout. Kun je per carb goed stellen.
De carbtune heeft ook iets, een restrictor per slang. Toch blijven die zenuwachtiger, los van wat Rambabbel aangeeft.
Ja, beugelmicrometer, of digitale schuifmaat met puntjes op het einde van de bekken.
Digitale schuifmaten zijn NIET nauwkeurig, zelfs de Mitutoyo's niet, het laatste cijfer mag je gewoon negeren.
Velen denken omdat er 0.00 op de display staat dat ze gelijk nauwkeuriger meten, maar dit klopt niet!
Regelmatig zijn ze zelfs niet eens tot 0.1 mm nauwkeurig.
Dit weet ik uit ervaring van mijn werk als kwaliteitscontroleur.
Als je schuifmaat tolerantie niet groter is dan je klepspeling tolerantie ...dan is het toch OK ?....
Of denk ik verkeerd?
Bij mijn Honda moet ik 0.16 mm hebben, dat is een crime om te zoeken.
In normale setjes zit deze maat niet.
En combineren......is k#t .
Digitale schuifmaten zijn NIET nauwkeurig, zelfs de Mitutoyo's niet, het laatste cijfer mag je gewoon negeren.
Velen denken omdat er 0.00 op de display staat dat ze gelijk nauwkeuriger meten, maar dit klopt niet!
Regelmatig zijn ze zelfs niet eens tot 0.1 mm nauwkeurig.
Dit weet ik uit ervaring van mijn werk als kwaliteitscontroleur.