Grote beurt Ducati Monster S4 2500,-

Ja als je niet leert van de 1e factuur... 🙈🙉🙊

Had dat ding allang de deur uit gedaan.

Aan de andere kant hij is nu wel bijna nieuw want bijna alles is vervangen of gerepareerd...

Met een duc moet je er 2 hebben, 1 om op te rijden en die ander voor bij de reparateur.

Wel zuur man maar gezien je eerste post betreffende de factuur had ik nu toch wel weer een prijsje afgesproken om wederom niet voor verrassingen komen te staan maar krijg het idee dat dit niet gebeurt is. ( kan het mis hebben want ben er niet bij geweest)
 
Heb het misschien gemist.....maar bij wie heb je het onderhoud laten uitvoeren ?

Waarom overleg je niet eerst e.e.a. voor je onderhoud laat uitvoeren ?

Heb je e Duc particulier gekocht ? Anders ging ook nog ff verhaal houden bij de vorige eigenaar ! Die heeft je blijkbaar ook goed een poot getrokken....

Wat een drama man...
 
Ik droom weleens van een paginale
Gezien de onderhoudskosten laat ik ‘t maar daarbij
Zo’n Duc trekt je beurs leeg
Nieuwe tieten voor een vrouw kosten minder :+
 
Maar wederom is dit een schappelijke prijs voor hetgeen aan de motor gedaan is.

Dit is niet de schuld van de motorzaak of de Ducati.
Maar van vorige eigenaars die geen onderhoud hebben gepleegd.
Als je het onderhoud goed bijhoud is een Ducati niet zo duur, maar als je het laat verslonzen word je afgestraft.
 
Maar wederom is dit een schappelijke prijs voor hetgeen aan de motor gedaan is.

Dit is niet de schuld van de motorzaak of de Ducati.
Maar van vorige eigenaars die geen onderhoud hebben gepleegd.
Als je het onderhoud goed bijhoud is een Ducati niet zo duur, maar als je het laat verslonzen word je afgestraft.

Al kan het prijstechnisch misschien kloppen, dit hoort wel even kortgesloten te worden met de klant. En dan bedoel ik voor de uitvoering....
 
Wat ik compleet mis is de afspraak over de kosten alle twee kanten.
Dat iemand onder uit word gehaald omdat de rekening hoog is slaat nergens op.
Om dit soort zaken te voorkomen spreek je altijd vooraf wat het gaat kosten met een plus min .
Ik ken niet anders ook bij mijn bedrijfstak
Dit werkt prettig van twee kanten mocht er onverhoopt toch nog iets anders gaan dan word er gewoon gebeld en overlegd met de klant.

De rekening word er niet goedkoper maar wel heel begrijpelijk in heel inzichtelijk.
 
Als ik de factuur zo lees is het een motor in hele hele slechte staat, gezien de kromme vooras ook met een schadeverleden?
Het is natuurlijk vet kut dat het zo gigantisch veel geld gekost heeft, maar tov het werk vind ik het heel geen gek geld. Of het de motor waard is is aan de eigenaar zelf.

Je kan na de eerste factuur wel zeggen "het is best zo en ik doe 'm weg", maar dan vang je er ook geen kont voor, want hij loopt nog steeds niet lekker, en hij remt nog steeds niet goed. Dan lijkt mij het beter dat je even doorpakt, even goed slikt, en dan dat ding in orde laat maken, en er daarna maar een heeeeele lange tijd op gaat rijden, dan smeer je de kosten per km uit.

Dat er zo beroerd gecommuniceerd is over de oplopende kosten is klote, maar dat had je na de eerste factuur al kunnen tackelen door voor het vervolg bezoek DUIDELIJKE afspraken te maken. Dit is een stukje onhandigheid van jezelf vind ik. De betreffende monteur zal wel beter zijn in monteur zijn dan in serviceadviseur zijn. Geeft niet, hij is ook mens, maar dat wist je na de eerste factuur al.
 
Als ik de factuur zo lees is het een motor in hele hele slechte staat, gezien de kromme vooras ook met een schadeverleden?
Het is natuurlijk vet kut dat het zo gigantisch veel geld gekost heeft, maar tov het werk vind ik het heel geen gek geld. Of het de motor waard is is aan de eigenaar zelf.

Je kan na de eerste factuur wel zeggen "het is best zo en ik doe 'm weg", maar dan vang je er ook geen kont voor, want hij loopt nog steeds niet lekker, en hij remt nog steeds niet goed. Dan lijkt mij het beter dat je even doorpakt, even goed slikt, en dan dat ding in orde laat maken, en er daarna maar een heeeeele lange tijd op gaat rijden, dan smeer je de kosten per km uit.

Dat er zo beroerd gecommuniceerd is over de oplopende kosten is klote, maar dat had je na de eerste factuur al kunnen tackelen door voor het vervolg bezoek DUIDELIJKE afspraken te maken. Dit is een stukje onhandigheid van jezelf vind ik. De betreffende monteur zal wel beter zijn in monteur zijn dan in serviceadviseur zijn. Geeft niet, hij is ook mens, maar dat wist je na de eerste factuur al.
Ja, en dan nog 2 keer 2500 euro betalen, dan komt het totaal op 10000. 8)7
 
Tja hij zou nu toch wel in orde moeten zijn, nu verkopen levert alsnog een verlies op,zoals de aangegeven door
de man die het onderhoud heeft uitgevoerd rijd hij nu goed,dus knallen met die motor,kan je nog een beetje genieten
van die 5000,-.:]
 
Al met al heb je voor 8k een monster.....Top in orde, flink leergeld betaald en nu hopen dat je een aantal jaren veel plezier van hebt.

Bij de volgende aanschaf van een motor wel beter opletten hè.....en een aankoopkeuring bij een specialist uitvoeren!!

En het ligt niet aan het merk. Ok, ze zijn duurder dan andere merken maar als koper in de roze wolken ben je erin getuind.

Wat ik mis in de communicatie hier is of de specialist jou tijdens de tweede beurt op hoogte heeft gehouden. Hij had zeker je vooraf kunnen waarschuwen voor de tweede klapper.
 
Laatst bewerkt:
Had voor dit bedrag een nieuwe kunnen kopen.. !x en nooit weer een Duc voor mij iig :(
Deze tweede factuur is al een stuk beter gespecificeerd. Hier kun je namelijk éénduidig uit opmaken dat je een LEMON gekocht hebt. Een motor die tot de limiet is afgetrapt zonder onderhoud. Kromme vooras, nu al nieuwe glijbussen in de vork, sterk verwaarloosd motorblok... Alles wijst op een fiets die gebruikt is om te laten horen hoe een toerenbegrenzer werkt en en als "wheely trainer", waarbij het wellicht ook nog een keertje mis gegaan is.

Dit zegt echter niets over Ducati en ook niet over de monteur. Het is wel een belangrijk leermoment dat onderhoud ALLES is en je daar veel te luchtig over geweest bent toen de verkoper zijn slappe verhaaltjes op hing. Verliefd worden op een motor is duur ;) Als je slim bent, verkoop je hem niet (je hebt nu "die ene nasmaak", I know), maar hij komt nu eindelijk in de buurt van een motor zoals je hem gekocht had willen / moeten hebben.
 
Als ik de factuur zo lees is het een motor in hele hele slechte staat, gezien de kromme vooras ook met een schadeverleden?
Het is natuurlijk vet kut dat het zo gigantisch veel geld gekost heeft, maar tov het werk vind ik het heel geen gek geld. Of het de motor waard is is aan de eigenaar zelf.

Je kan na de eerste factuur wel zeggen "het is best zo en ik doe 'm weg", maar dan vang je er ook geen kont voor, want hij loopt nog steeds niet lekker, en hij remt nog steeds niet goed. Dan lijkt mij het beter dat je even doorpakt, even goed slikt, en dan dat ding in orde laat maken, en er daarna maar een heeeeele lange tijd op gaat rijden, dan smeer je de kosten per km uit.

Dat er zo beroerd gecommuniceerd is over de oplopende kosten is klote, maar dat had je na de eerste factuur al kunnen tackelen door voor het vervolg bezoek DUIDELIJKE afspraken te maken. Dit is een stukje onhandigheid van jezelf vind ik. De betreffende monteur zal wel beter zijn in monteur zijn dan in serviceadviseur zijn. Geeft niet, hij is ook mens, maar dat wist je na de eerste factuur al.
Ik ben zelf serviceadviseur bij een grote VW dealer :p De eerste factuur was onverwacht hoog.. De 2e viel in het verwachtingspatroon omdat de reparateur mij steeds foto's via WhatsApp heeft gestuurd met de vraag voor akkoord om verder te gaan. Als je eenmaal begint dan moet je doorgaan omdat je niks hebt aan een motor die niet rijdt waar je net 5000,- (incl aankoop) aan hebt uitgegeven. Het is idd een grote beun motor en daar kan de reparateur niks aan doen. De vorige eigenaar denk ik ook niet, die heeft 'm maar kort gehad en reed voorzichtiger als ik, hij heeft wel zelf klein onderhoud gedaan. Ik heb hem wel de facturen ge-appt en hij vond het heel erg en ging de eigenaar daarvoor ook inlichten.. Maar daar koop ik niks voor.. Ik kan nu niks anders doen dan proberen te genieten van de motor.. Ik heb 'm nog niet terug maar hoop dat íe nu na 3x naar de reparateur eindelijk goed is..
 
Al met al heb je voor 8k een monster.....Top in orde, flink leergeld betaald en nu hopen dat je een aantal jaren veel plezier van hebt.

Bij de volgende aanschaf van een motor wel beter opletten hè.....en een aankoopkeuring bij een specialist uitvoeren!!

En het ligt niet aan het merk. Ok, ze zijn duurder dan andere merken maar als koper in de roze wolken ben je erin getuind.

Wat ik mis in de communicatie hier is of de specialist jou tijdens de tweede beurt op hoogte heeft gehouden. Hij had zeker je vooraf kunnen waarschuwen voor de tweede klapper.
Hij heeft mij op de hoogte gehouden bij de 2e reparatie
 
Heb het misschien gemist.....maar bij wie heb je het onderhoud laten uitvoeren ?

Waarom overleg je niet eerst e.e.a. voor je onderhoud laat uitvoeren ?

Heb je e Duc particulier gekocht ? Anders ging ook nog ff verhaal houden bij de vorige eigenaar ! Die heeft je blijkbaar ook goed een poot getrokken....

Wat een drama man...
Was particulier.. De garage laat ik (nog) even in het midden.. Overleg is er bij de 2e reparatie wel geweest maar verwachte niet zo'n hoog bedrag, maar gezien de uitgevoerde werkzaamheden acceptabel..
 
Maar dat geeft toch juist aan dat het overleg niet in orde is geweest, als het bedrag hoger blijkt dan verwacht?

Maar goed, genieten nu !!
 
Balen dat het zo een financiele tegenvaller is. De meeste tips zijn al gegeven. Helaas heb je er in de meeste gevallen pas wat aan als je in de toekomst een andere motor zou kopen...

De 2e viel in het verwachtingspatroon omdat de reparateur mij steeds foto's via WhatsApp heeft gestuurd met de vraag voor akkoord om verder te gaan.
Foto's doen het altijd goed in een topic. Ik ben nu toch wel erg benieuw naar die "beunmotor"...

De vorige eigenaar denk ik ook niet, die heeft 'm maar kort gehad
O-)
 
Ik zie het zo snel nergens terug...maar goed, hoeft ook niet.

Maar niet om de de motorzaak gelijk af te branden, maar meer om “collega”motorrijders er op te wijzen dat de zaak misschien prima werk levert maar het wel belangrijk is om duidelijke afspraken te maken van te voren !

Ik houd er ook niet van om andermans zaak af te branden om 1 incident.
 
Ik zie het zo snel nergens terug...maar goed, hoeft ook niet.

Maar niet om de de motorzaak gelijk af te branden, maar meer om “collega”motorrijders er op te wijzen dat de zaak misschien prima werk levert maar het wel belangrijk is om duidelijke afspraken te maken van te voren !

Ik houd er ook niet van om andermans zaak af te branden om 1 incident.
Daarom :)

Heb zelf een (eenmans) motorzaak. Zijn helaas ook klanten die denken dat er een robot werkt ofzo. Zeker elektrische storingen kunnen verdomd lastig zijn.
Kwaliteit van en uitgevoerde werk moet in lijn liggen met de kosten. Dat er her en der een . of een , tussen kan en misschien wat beter gecommuniceerd had kunnen worden is dan tot daar aan toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan