Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Sinds een aantal weken mijn nieuwe motor! Het is mijn vierde motor en eerste eencilinder.
Nog geen spijt van de aanschaf gehad, dikke pret. Ik zoek nog een verhoogd zadel, iemand nog toevallig eentje liggen ter overname?

XT660Z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie bike @De Baron !! Daar ga je zeker veel plezier mee hebben. Bestaand zadel verhogen is ook goed mogelijk.

In September ben ik weer eens met de Tenere op vakantie geweest. Voor het eerst met de auto en motoren op de aanhanger. Dat is goed bevallen. We hadden geen zin om het hele stuk naar Spanje op de XT’s te rijden en wilden zoveel mogelijk tijd in Spanje doorbrengen. Nou dat is gelukt. We zijn een stukje ten westen van Bilbao begonnen en hebben zo de hele noordkust tot de meest westelijke punt uitgekamt. Stukje naar beneden richting Portugal nog. Picos de Europa is simpelweg briljant. De wegen zijn echt 1 groot motorparadijs. Heb (met de tenere) toch best wat hoekjes van Europa uitgekamt (105.000km op de klok nu) maar de Picos horen zeker bij de favorieten. De grijns was lastig van m’n gezicht te krijgen!





 
ziet er goed uit! Heb je vooral asfalt of onverharde wegen gereden?
Bijna alleen asfalt. Mevrouw UTP rijdt op een XT660R en houd ook wel van een stukje onverhard pad maar ze is nog aan het revalideren van een beenbreuk dus die deed effe rustig aan.
 
Wat is er mis met de zithouding?
Ik ben van een verhoogd zadel terug naar standaard gegaan omdat de verhoogde (kahedo) zo zacht was dat ik er enorme zadelpijn van kreeg.
 
De kuil in het zadel zorgt ervoor dat ik niet kan verplaatsen en daardoor steeds in dezelfde positie moet zitten (met rugpijn tot gevolg). Een te zacht zadel is inderdaad ook niet prettig.
 
Ok.

Ik zit steeds zo kort mogelijk tegen de tank, dus verzitten hoeft voor mij niet echt.
 
Ziet er strak uit. Hebben jullie ook gel in het zadel laten plaatsen?
Nee, dit werd mij afgeraden door de zadel-man.
Gel wordt in de zomer schijnbaar kneiterswarm en in de winter kneiterskoud, niet echt comfortabel wat dat betreft.

Er is wel een ander soort schuim ingekomen dat wat harder is.
 
Ik heb op een andere motor eens gel laten inzetten in het zadel, dat was direct het beste zadel dat ik ooit heb gehad.
Nooit spijt van gehad maar ook nooit last gehad van warmte of koudeproblemen hoor.
 
Thanks. Heb het laten doen door Marcel Baak, MB Custom Seats. Hij was werkzaam bij Ellermeyer maar ze zijn met motorzadels gestopt. Hij heeft een doorstart gemaakt. Aardige vent en erg goed werk geleverd. Aanrader dus!
 
Waar zit hij ergens? Het schuim in mijn zadel heb ik jaren terug al eens laten doen maar na veel gebruik is het weer hard nodig. De randen zijn nogal onprettig geworden, of mijn reet is te dik. Waarschijnlijk dat laatste.
Ik heb het bij hawkgt laten doen maar dat was best een stuk rijden, als dit nou wat dichter bij huis is...
 
Ik weet niet waar jouw huis woont, maar ik heb mijn zadel in de belgische kempen laten maken (in de buurt van geel)
 
Ik hoop dat hij betere zadels maakt als websites… ;) Ik zie alleen een logo. Maar bedankt voor de info.



Mijn huis woont ongeveer midden tussen Wormerveer en Geel. Dus dat wordt PostNL denk ik.
Haha, zonder twijfel is het zadel beter dan de website. Het is nog aan het opstarten, maar zoals gezegd: ik ben zeer tevreden met het zadel. Inmiddels ook de stuurverhogers, skidplate, handkappen en voetsteunen geplaatst! Echt top, nog niet eerder zoveel lol gehad op een motor.
IMG_5358.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: UTP
Ik rijd een xt660r en heb een vraag, aangezien de xt660x/r groepen aardig stil lijken plaats ik mijn vraag hier.

Ivm het verhogen van mijn stuur zijn mijn gas/koppelingskabels net wat te kort. Nu heb ik setjes gezien bij otr voor €90. Ik vroeg mij af of iemand met een z hetzelfde probleem heeft gehad en een andere (lees goedkopere) oplossing heeft.. volgens mij gebruiken deze motoren namelijk dezelfde kabels. BVD
 
Ik rijd een xt660r en heb een vraag, aangezien de xt660x/r groepen aardig stil lijken plaats ik mijn vraag hier.

Ivm het verhogen van mijn stuur zijn mijn gas/koppelingskabels net wat te kort. Nu heb ik setjes gezien bij otr voor €90. Ik vroeg mij af of iemand met een z hetzelfde probleem heeft gehad en een andere (lees goedkopere) oplossing heeft.. volgens mij gebruiken deze motoren namelijk dezelfde kabels. BVD

Ze gebruiken inderdaad dezelfde kabels alleen bij de R is de routing anders. Bij de R loop je eerder tegen het probleem van korte kabels aan. Ik heb op de Tenere ook stuurverhogers en nog genoeg ruimte op de kabels. De R van mijn vrouw heeft het standaard stuur zonder verhoging en daar vind ik vooral de koppelingskabel al aan de korte kant.

OTR is niet heel goedkoop maar ik betwijfel of je veel kunt besparen op zo'n setje...
 
Terug
Bovenaan Onderaan