Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Ze gebruiken inderdaad dezelfde kabels alleen bij de R is de routing anders. Bij de R loop je eerder tegen het probleem van korte kabels aan. Ik heb op de Tenere ook stuurverhogers en nog genoeg ruimte op de kabels. De R van mijn vrouw heeft het standaard stuur zonder verhoging en daar vind ik vooral de koppelingskabel al aan de korte kant.

OTR is niet heel goedkoop maar ik betwijfel of je veel kunt besparen op zo'n setje...

De kabels liggen al langs de andere kant, maar kom net wel/niet uit. En wil eigenlijk nog een ander stuur plaatsen waardoor het nog iets hoger komt.. ik heb verhogers van 50mm en de kabels van otr zijn maar 4cm langer. Ik vraag me dus af of ik dan wel genoeg ruimte over houd om de kabels netjes te laten lopen, en niet klem komen te zitten bij een grote stuur uitslag.
 
Da’s een flinke verhoging! En in combinatie met een hoger stuur wordt het maatwerk vrees ik. Persoonlijk geen ervaring mee maar heb er wel eens goede dingen over gelezen: VT Kabels |
 
Da’s een flinke verhoging! En in combinatie met een hoger stuur wordt het maatwerk vrees ik. Persoonlijk geen ervaring mee maar heb er wel eens goede dingen over gelezen: VT Kabels |

Klopt, kom nog wel met meer dingen te zitten. De trillingsdempers in de kroonplaat gaan het ook niet lang meer volhouden.. :N Komen nu ook een stuk meer krachten op. Bedankt voor de tip! ik zal eens contact met ze opnemen als de boel weer uit elkaar gaat. :)
 
Dag Allen,

ik ben op zoek naar een mooie skid plate voor een 660. Heeft iemand er nog 1 liggen?

dank je!

ciao,
Ewoud
 
Hallo allen,
Recent probeerde ik mijn voetrempedaal wat naar beneden af te stellen. Zoals hij nu staat is het staand rijdend prima, echter als ik zit krijg ik mijn voet niet goed op het rempedaal. Ik kwam tot de conclusie dat ik hem niet dusdanig kan afstellen zodat ik hem normaal kan indrukken als ik zit.
Bij een motorzaak kwamen ze tot dezelfde conclusie. Nu is mijn vraag, is mijn rempedaal origineel (zie foto hieronder) en zijn jullie bekend met dit probleem en/of de oplossing?
IMG_1959.jpg
 
De voetsteunen zijn inderdaad niet origineel, die heb ik er zelf opgezet (SW-Motech ION voetsteunen).
Je kunt ze verlagen of op de normale stand zetten, ze staan op de normale stand. Er zaten bij aanschaf andere voetsteunen op, ook niet origineel.
Bij beide voetsteunen hetzelfde probleem met het rempedaal. Het lijkt me dat de voetsteunen op de normale stand gelijk zijn aan de originele voetsteunen maar dat weet ik niet zeker. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
 
Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar staand remmend verzet ik ook wel m'n voet wat, en zittend rem ik met m'n tenen en de hak 'van' de steun.

Misschien gewoon wennen?
 
Je rempedaal lijkt op de normale stand te staan. De voetsteunen zijn wel iets lager zo te zien, als ik me goed herinner hadden de originele steunen ook nog een blokje rubber er op zitten wat je er af kunt halen. Ik heb eigenlijk vanaf het begin al deze Pivot Pegz er op zitten. Ben er zeer tevreden over.

mf.png
 
Hetzelfde probleem heb ik met mijn R na het verlagen van de voetsteunen. Ook de SW-Motech ION voetsteunen, dus 1,5 cm omlaag volgens de specificaties van SW-Motech. Nu heb ik 2 moertjes op de rempomp zitten, boven de aansluiting van het rempedaal. Nu zie ik dat de Z dat dus ook heeft.. Is er iemand die dat al eens geprobeerd heeft om er één weg te halen? in theorie kan het rempedaal dan naar beneden..
 
Ik heb geen idee, heb me er nog niet in verdiept. Het viel me op dat er 2 zaten, en bij mijn vorige motor maar 1 (gsxr). Vandaar de vraag.
 
Hetzelfde probleem heb ik met mijn R na het verlagen van de voetsteunen. Ook de SW-Motech ION voetsteunen, dus 1,5 cm omlaag volgens de specificaties van SW-Motech. Nu heb ik 2 moertjes op de rempomp zitten, boven de aansluiting van het rempedaal. Nu zie ik dat de Z dat dus ook heeft.. Is er iemand die dat al eens geprobeerd heeft om er één weg te halen? in theorie kan het rempedaal dan naar beneden..
Heb je de SW-Motech ION voetsteunen ook daadwerkelijk in de ‘verlaagde optie’ geplaatst? Mijn steunen hebben twee opties, ‘normaal’ en ‘verlaagd’. Mijn voetsteunen staan op mijn motor in de normale stand maar kunnen nog verlaagd worden.
 
Heb je de SW-Motech ION voetsteunen ook daadwerkelijk in de ‘verlaagde optie’ geplaatst? Mijn steunen hebben twee opties, ‘normaal’ en ‘verlaagd’. Mijn voetsteunen staan op mijn motor in de normale stand maar kunnen nog verlaagd worden.
Jazeker, heb niet een heel goede foto maar hier denk ik wel op te zien.
 

Bijlagen

  • BED08A95-6803-4982-AE6E-E736BD8341AB.png
    BED08A95-6803-4982-AE6E-E736BD8341AB.png
    333,6 KB · Weergaven: 19
Hetzelfde probleem heb ik met mijn R na het verlagen van de voetsteunen. Ook de SW-Motech ION voetsteunen, dus 1,5 cm omlaag volgens de specificaties van SW-Motech. Nu heb ik 2 moertjes op de rempomp zitten, boven de aansluiting van het rempedaal. Nu zie ik dat de Z dat dus ook heeft.. Is er iemand die dat al eens geprobeerd heeft om er één weg te halen? in theorie kan het rempedaal dan naar beneden..
Even paar pagina's terugscrollen.....

Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11
 
Vraagje.

De motor heeft een auto decompressie mechaniek voor wat ik begreep. Hoe doen jullie compressie meten? Kun je de auto decompressie hiervan makkelijk aan de kant drukken tijdens het tornen oid?
 
Bij de TT600 zat er kabeltje buitenom die kan je losdraaien zodat de kleplichter niet werkt.
Maar ik kwam niet verder als 3 bar met kicken.
Weet ook niet of je zo compressie kan meten bij een 1 cilinder?
Want met electrische starter krijgt die de zuiger dan wel rond?
Of fikt je startmotor dan uit?
 
Bij de TT600 zat er kabeltje buitenom die kan je losdraaien zodat de kleplichter niet werkt.
Maar ik kwam niet verder als 3 bar met kicken.
Weet ook niet of je zo compressie kan meten bij een 1 cilinder?
Want met electrische starter krijgt die de zuiger dan wel rond?
Of fikt je startmotor dan uit?
Ratel op de krukas moer komt echt wel rond.
 
Al met al helaas nog geen antwoord op de vraag, weet iemand van jullie hoe je de auto decompressie tijdelijk buiten werking stelt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan