Gs450 rat chopper

fauzzi

Rookie
31 jul 2013
18
0
belgium
Hallo, ben aan een gs450 project begonnen.
Motor zat nog in het frame, kabels 1 groot rattenest en nog een doos onderdelen erbij. Heb m aant draaien gekregen. Met wat lusterklemmen en een schroevendraaier

Ondertussen de benzinetank aangepast, carbs proper gemaakt, een zadelpan gemaakt, de achterbrug verlengd en achterste frame afgeslepen en aangepast. En bovenste schokdemperbevestegingen verlast om m wat extra te verlagen.

Nu Een eerste vraagje, kan het kwaad als ik de batterij vast op de achterbrug monteer ipv in de originele batterijbak?
 
Wel, de achterbrug schokt op en neer.. misschien voor de accu niet zo goed.. en de bevestiging krijgt het ook zeer zwaar te verduren.. en de bedrading erheen beweegt dan ook..
Mij lijkt het niet zo'n goed idee.. :N
 
Als je hem voor het achterwiel weet te monteren zal het wel gaan.
Als je hem naast het wiel monteert, denk ik dat hij best wel wat klappen gaat krijgen.
 
Naast het wiel is de bedoeling zeker niet, voor het wiel zou de mooiste oplossing zijn.
Dan hou ik meer open ruimte achter het blok.
Misschien de nadelen er maar gewoon bij pakken en gaan voor het uiterlijk😁

zal eens een foto posten dan zijn er hier misschien mensen met een tof idee ofzo achterspatbord of niet...
 
Zo ongeveer heb ik m gekregen
image.jpg

nu staat m er zo bij
image.jpg
 
Het origineel spatbord er eens opgelegd, zou ook niet mis zijn.
Hier ga ik eens een bevestiging voor maken.
GetAttachment.jpg


Ik zou graag van de choke kabel af willen en heb eens een foto gezien op het mf dacht ik van een knopje rechtstreeks op de carbs weet iemand waar ik dat kan terug vinden?
 
In het GS topic staat volgens mij een mooie oplossing.
Ik heb gewoon een sleutelring aan dat pieletje aan de carburateur gemaakt.
 
Heb je rekening gehouden met het olie niveau in het blok. Ik zie dat je de motor flink verlaagd hebt aan de achterkant waardoor het blok achterover helt. Dat lijkt me nadelig voor de verspreiding van olie door je blok.
 
wil m voorkant ook nog verlagen, dus zal geen probleem gaan geven. Binnenkort ook eens uitvogelen hoe dat in zijn werk gaat.
Doel is namelijk ook low budget. Met de voorvork door te steken ga ik niet laag genoeg geraken.
Toch bedankt om mij er attent op te maken.
 
Het origineel spatbord er eens opgelegd, zou ook niet mis zijn.
Hier ga ik eens een bevestiging voor maken.
[afbeelding]

Ik zou graag van de choke kabel af willen en heb eens een foto gezien op het mf dacht ik van een knopje rechtstreeks op de carbs weet iemand waar ik dat kan terug vinden?

Dat knopje was bij het topic van Nop62 geloof ik de papazuki?
 
Thanks!! heb het gevonden met nog enkele andere.

langs de rechter zijde gemonteerd knopje met een spanbusje zodat de choke blijft opstaan.
image.jpg

langs de linker zijde een gaatje geboord in het bedieningsplaatje en een choke knopje opgevijsd.
image.jpg

langs de linker zijde met ik denk een custom stangetje en netjes gedraaid knopje.
image.jpg

goedkoopste en makkelijkste oplossing doormiddel van een sleutelringetje
image.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan