GS500 2001 inlaatrubbers compatibeliteit

iColour

Rookie
23 aug 2019
3
0
Hallo iedereen,

Ik had al enkele dagen het probleem dat mijn motor valse lucht nam. Vandaag heb ik gemerkt dat mijn inlaatrubber tussen de carbs en het motorblok helemaal kapot zijn.
Ik ben momenteel dus op zoek naar 2 nieuwe rubbers, maar ik vind enkel deze INLAATRUBBER SET SUZUKI GS500E 13101-01D00 [13101-01D00] - €75.00 : Motoronderdelen Roukama, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open!. Op het eerste zicht lijken deze identiek op diegene die er nu in zitten, maar wanneer ik kijk bij de ondersteunde modellen, stopt de lijst bij 2000. Is dit nog compatibel met het 2001 model? Indien dit niet zo is, weet iemand waar ik dan de juiste kan bestellen? Op Ebay lees ik overal dat de levertijd tussen eind september en begin oktober valt, en dit is toch wel zeer lang.
 
Je kunt die rubbers altijd bij een suzuki dealer bestellen, specifiek voor jouw motor. Vanaf 2001 heeft de gs500 een update gehad, oa een andere carburateur. Of ze ook daadwerkelijk anders zijn weet ik niet. Ook is de levertijd bij een dealer redelijk snel, maw binnen de week. Geen verzendkosten hoef je te betalen, dus ook een meevaller.
 
Ook kun je beter je vragen en andere zaken over de GS500 vragen in dit topic:


Is helemaal toegewijd aan de GS500, en krijg je waarschijnlijk meer én sneller reactie.
 
Als ze identiek lijken aan wat erin zit, zou ik ze NIET bestellen, je wil ze immers niet voor niets vervangen _O- _O- :X
 
Ja. Als je de slangenbende van het nieuwe type carburateur zat bent kan je daarom ook het simpele oude type installeren op een nieuw model GS :P
Hoe zit het dan met die TPS en die solenoid aansluiting die naar je ontsteking loopt? Gewoon niet aansluiten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan