GS500E 1990, vraagprijs 425 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

DanoSM

MF veteraan
17 jun 2003
2.129
2
Gisteren heb ik een KLE 500 gekocht ( KLE 500 met ervaring ), waar ik reteblij mee ben *O* Dus mag mijn woon-werk GS500 de deur uit.

Bouwjaar is 1990. Er staat nu +/- 59.500 km op de teller, waarvan ik de laatste 3.500km er op gezet heb. Ik heb de motor gekocht met een kromme voorvork. Deze heb ik vervangen voor een andere rechte voorvork. De oude heb ik er nog bij. Aan de koplamp is te zien dat hij een keer gelegen heeft, er zitten krassen op. Ik heb er de afgelopen winter elke dag mee gereden, dus de pekel is te zien op de uitlaat. Ik heb er een stalen remleiding opgezet, ding remt als een tiet. Er liggen voor en achter Michelin Pilot Active bandjes onder, beide ongeveer 75%. Tandwielen en ketting ongeveer 50%. Voorremblokken zijn wel onderhand aan vervanging toe. Achterremblokken nog in orde.

3.500km geleden heb ik vervangen:

-olie en oliefilter
-rem en koppelingshandel
-koppelingskabel
-luchtfilter
-bougies
-voorvork
-originele remleiding vervangen voor een stalen remleiding (origineel krijg je mee)
-voorremolie

De keerringen van de uitgaande as en de koppelingstift heb ik 200 km geleden vervangen, in verband met zweten. Dit is nu weer lekvrij. Je krijgt er nog een nieuw oliefilter bij, voor de volgende beurt. De motor start snel, ook bij –10. Je krijgt ook het werkplaatshandboek op papier en/of digitaal mee. Daarnaast heb ik nog een nieuw setje voorvorkkeeringen erbij in de verpakking.

Ik heb het benzineverbruik tijdens woon-werk verkeer niet onder de 21,5 km per 1 liter gekregen. Ik heb de motor nog geen druppel olie hoeven bijvullen, dus geen merkbaar olieverbruik.

Minpunten:
-wat roest op de uitlaat en plekjes op het frame
-de motor heeft ongeveer 1x per 2 weken een raar ondefinieerbaar rateltje als hij koud is. Zodra er een paar honderd meter mee gereden is, is het weg. Warm loopt hij prima en is het er niet. Motor loopt er niet minder om
-kleppen heb ik zelf niet gesteld en ik weet ook niet wanneer die voor het laatst gesteld zijn.
-uiterlijk is niet echt geheel mooi meer. Kleur van frame en kappen/tank is volgens mij niet origineel meer.

Al met al verdient hij geen schoonheidsprijs, maar voor woon-werk verkeer of een plezierritje is het een prima goedkoop en zuinig motortje. Motor is ondertussen wel geschorst, ik heb de verzekering op de KLE laten overzetten.

Vraagprijs 425 euro.

Nu de foto's:

full
 
Laatst bewerkt:
Weinig geld voor een pret motortje als deze hoor! 500cc is meer dan genoeg in ieder geval.

Vind ik zelf ook! Zeker voor woon-werk verkeer binnendoor. De KLE 500 heeft een wat meer off-road/all-road rechtop houding wat voor mij wat prettiger is, anders zou ik hier gewoon op doorrijden.
 
Niemand geinteresseerd in een leuke GS500? Het is opstappen en rijden :)
 
Ik ben zeker geïnteresseerd, ik ben as donderdag in Amsterdam te vinden, misschien mogelijk dat ik smiddags even langs kom om te kijken (Ik kan helaas alleen smiddags t/m +/-16:00/17:00 aangezien ik om 18:00 een afspraak in Amsterdam heb)?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zeker geïnteresseerd, ik ben as donderdag in Amsterdam te vinden, misschien mogelijk dat ik smiddags even langs kom om te kijken (Ik kan helaas alleen smiddags t/m +/-16:00/17:00 aangezien ik om 18:00 een afspraak in Amsterdam heb)?

Bedankt voor je interesse! Ik werk dagelijks tot 17:00. Ik heb net even in mijn agenda gekeken of ik donderdag misschien even eerder van werk weg kan, maar helaas heb ik een afspraak tot 16:30 en moet dan nog naar huis rijden. Dat gaat helaas niet lukken.

Vrijdagavond of as zaterdagochtend voor 11:30 ben ik wel beschikbaar. 2e paasdag in de ochtend/middag ook.
 
Bedankt voor je interesse! Ik werk dagelijks tot 17:00. Ik heb net even in mijn agenda gekeken of ik donderdag misschien even eerder van werk weg kan, maar helaas heb ik een afspraak tot 16:30 en moet dan nog naar huis rijden. Dat gaat helaas niet lukken.

Vrijdagavond of as zaterdagochtend voor 11:30 ben ik wel beschikbaar. 2e paasdag in de ochtend/middag ook.


Ik ben wel echt geïnteresseerd maar vrij/za kan ik helaas niet, is het mogelijk om volgende week donderdag langs te komen (de 28e)? (ik kan mijn afspraken schuiven dus in principe kan ik de gehele dag sochtens tot savonds).
 
Ik ben wel echt geïnteresseerd maar vrij/za kan ik helaas niet, is het mogelijk om volgende week donderdag langs te komen (de 28e)? (ik kan mijn afspraken schuiven dus in principe kan ik de gehele dag sochtens tot savonds).

Volgende week donderdag is prima. Ik stuur je even een PM met wat gegevens.

~[edit] Ik zie dat je PM functie nog niet aanstaat. Ik kan je dan geen berichtje sturen. Dit kan je bij je profiel/voorkeuren aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
Volgende week donderdag is prima. Ik stuur je even een PM met wat gegevens.

\[edit] Ik zie dat je PM functie nog niet aanstaat. Ik kan je dan geen berichtje sturen. Dit kan je bij je profiel/voorkeuren aanzetten.

Excuses, inmiddels aangepast ...

Mooi dat volgende week donderdag mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan