DanoSM
MF veteraan
- 17 jun 2003
- 2.129
- 2
Gisteren heb ik een KLE 500 gekocht ( KLE 500 met ervaring ), waar ik reteblij mee ben Dus mag mijn woon-werk GS500 de deur uit.
Bouwjaar is 1990. Er staat nu +/- 59.500 km op de teller, waarvan ik de laatste 3.500km er op gezet heb. Ik heb de motor gekocht met een kromme voorvork. Deze heb ik vervangen voor een andere rechte voorvork. De oude heb ik er nog bij. Aan de koplamp is te zien dat hij een keer gelegen heeft, er zitten krassen op. Ik heb er de afgelopen winter elke dag mee gereden, dus de pekel is te zien op de uitlaat. Ik heb er een stalen remleiding opgezet, ding remt als een tiet. Er liggen voor en achter Michelin Pilot Active bandjes onder, beide ongeveer 75%. Tandwielen en ketting ongeveer 50%. Voorremblokken zijn wel onderhand aan vervanging toe. Achterremblokken nog in orde.
3.500km geleden heb ik vervangen:
-olie en oliefilter
-rem en koppelingshandel
-koppelingskabel
-luchtfilter
-bougies
-voorvork
-originele remleiding vervangen voor een stalen remleiding (origineel krijg je mee)
-voorremolie
De keerringen van de uitgaande as en de koppelingstift heb ik 200 km geleden vervangen, in verband met zweten. Dit is nu weer lekvrij. Je krijgt er nog een nieuw oliefilter bij, voor de volgende beurt. De motor start snel, ook bij –10. Je krijgt ook het werkplaatshandboek op papier en/of digitaal mee. Daarnaast heb ik nog een nieuw setje voorvorkkeeringen erbij in de verpakking.
Ik heb het benzineverbruik tijdens woon-werk verkeer niet onder de 21,5 km per 1 liter gekregen. Ik heb de motor nog geen druppel olie hoeven bijvullen, dus geen merkbaar olieverbruik.
Minpunten:
-wat roest op de uitlaat en plekjes op het frame
-de motor heeft ongeveer 1x per 2 weken een raar ondefinieerbaar rateltje als hij koud is. Zodra er een paar honderd meter mee gereden is, is het weg. Warm loopt hij prima en is het er niet. Motor loopt er niet minder om
-kleppen heb ik zelf niet gesteld en ik weet ook niet wanneer die voor het laatst gesteld zijn.
-uiterlijk is niet echt geheel mooi meer. Kleur van frame en kappen/tank is volgens mij niet origineel meer.
Al met al verdient hij geen schoonheidsprijs, maar voor woon-werk verkeer of een plezierritje is het een prima goedkoop en zuinig motortje. Motor is ondertussen wel geschorst, ik heb de verzekering op de KLE laten overzetten.
Vraagprijs 425 euro.
Nu de foto's:
Bouwjaar is 1990. Er staat nu +/- 59.500 km op de teller, waarvan ik de laatste 3.500km er op gezet heb. Ik heb de motor gekocht met een kromme voorvork. Deze heb ik vervangen voor een andere rechte voorvork. De oude heb ik er nog bij. Aan de koplamp is te zien dat hij een keer gelegen heeft, er zitten krassen op. Ik heb er de afgelopen winter elke dag mee gereden, dus de pekel is te zien op de uitlaat. Ik heb er een stalen remleiding opgezet, ding remt als een tiet. Er liggen voor en achter Michelin Pilot Active bandjes onder, beide ongeveer 75%. Tandwielen en ketting ongeveer 50%. Voorremblokken zijn wel onderhand aan vervanging toe. Achterremblokken nog in orde.
3.500km geleden heb ik vervangen:
-olie en oliefilter
-rem en koppelingshandel
-koppelingskabel
-luchtfilter
-bougies
-voorvork
-originele remleiding vervangen voor een stalen remleiding (origineel krijg je mee)
-voorremolie
De keerringen van de uitgaande as en de koppelingstift heb ik 200 km geleden vervangen, in verband met zweten. Dit is nu weer lekvrij. Je krijgt er nog een nieuw oliefilter bij, voor de volgende beurt. De motor start snel, ook bij –10. Je krijgt ook het werkplaatshandboek op papier en/of digitaal mee. Daarnaast heb ik nog een nieuw setje voorvorkkeeringen erbij in de verpakking.
Ik heb het benzineverbruik tijdens woon-werk verkeer niet onder de 21,5 km per 1 liter gekregen. Ik heb de motor nog geen druppel olie hoeven bijvullen, dus geen merkbaar olieverbruik.
Minpunten:
-wat roest op de uitlaat en plekjes op het frame
-de motor heeft ongeveer 1x per 2 weken een raar ondefinieerbaar rateltje als hij koud is. Zodra er een paar honderd meter mee gereden is, is het weg. Warm loopt hij prima en is het er niet. Motor loopt er niet minder om
-kleppen heb ik zelf niet gesteld en ik weet ook niet wanneer die voor het laatst gesteld zijn.
-uiterlijk is niet echt geheel mooi meer. Kleur van frame en kappen/tank is volgens mij niet origineel meer.
Al met al verdient hij geen schoonheidsprijs, maar voor woon-werk verkeer of een plezierritje is het een prima goedkoop en zuinig motortje. Motor is ondertussen wel geschorst, ik heb de verzekering op de KLE laten overzetten.
Vraagprijs 425 euro.
Nu de foto's:
Laatst bewerkt: