GSX 750

Elrond

Rookie
24 feb 2004
26
0
Belgie
Hoi,

Toen ik me enkele jaren geleden begon te interesseren voor 't motorrijden werd ik een beetje verliefd op de suzuki gsx 750. Erg basic, klassieke naked bike met een gematigde motor: niet te slap en krachtig genoeg om met z'n tweeën te toeren.
Een beetje later kocht ik (voornamelijk om budget-redenen) een diversion 600 en borg ik mijn gsx-droom op. Intussen ben ik die diversion een beetje beu.
Onlangs stootte ik opnieuw op een gsx750 voor een spotprijsje, in perfecte staat... en de liefde flakkerde dadelijk op.
Is er iemand die ervaring heeft met deze motor? Wat zijn de sterke en zwakke kanten? (Behalve het uiterlijk dan, want dat vind ik perfect). Hoe komt het dat je er zo weinig van ziet rijden?
Alvast bedankt voor de tips.

E.
 
Ik heb er ook een, een GSX750.

Sterke punten: Mijn vriendin zit er goed op achterop, redelijk zuinig, stuurt wel lekker en loopt hard genoeg en natuurlijk LUCHTKOELING en een beetje oliekoeling natuurlijk.

Minder punten: uhm....boven de 10.000tpm zakt het vermogen flink in en onder de 6.000tpm gebeurt er ook niet veel als je met duo rijdt. Ben je alleen dan kun je vanaf zo'n 4.000tpm wel nog optrekken. Op de snelweg bij hoge snelheden heeft de achtervering wel eens moeite met korte bultjes e.d. in de weg.
 
OK Thanx,
Is hij ook een beetje geschikt voor langere toertochten? (ik aas op eentje met een schermpje) Ik had de indruk dat je knieën vrij hoog opgetrokken zitten. Of valt dat allemaal wel mee?
 
Ik heb er ook een ruitje op zitten. De zithouding is zeker geschikt voor langere ritten. Je benen zitten lekker ruim en je zit erg rechtop. Ik ga misschien zelfs een lager stuur monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan